۱۳۹۴ بهمن ۱۸, یکشنبه

گرامیداشت حماسه سیاهکل در 19 بهمن 1349 و شهیدان پیشتاز فدایی



برگرفته از آفتابکاران ، 7 فوریه 2016 
لینک به منبع :
  سالگرد حماسهُ سیاهكل گرامی باد
درشامگاه روز 19 بهمن 1349 گروهی از انقلابیون پیشتاز فدایی خلق با حمله به پاسگاه ژاندارمری سیاهكل حماسه ای فراموشی ناپذیر در حاشیه جنگلهای گیلان خلق كردند كه آوازه اش به سرعت سراسر ایران را فراگرفت، رژیم ضدمردمی شاه را درهراس شدید فرو برد، فضای انفعال و دوری از عمل را شكست و بین مبارزهُ انقلابی با سازش و فرصتطلبی مرزبندی كرد.
در جریان این حماسهُ خونین، فدائیان دلاور فداییان دلاور مهدی اسحاقی و محمد رحیم سماعی به شهادت رسیدند و در رویاروییهای بعدی فذایی شهید علی اكبر صفایی فراهانی كه فرماندهی آن هستهُ چریكی را برعهده داشت، به همراه 12 همرزم فداییش دستگیر شدند و در بیست و ششم اسفند همان سال توسط توسط رژیم شاه به جوخه تیرباران سپرده شدند. قهرمانان حماسهُ سیاهكل جان خود را فدای راه انقلابیشان كردند اما رزم دلیرانهُ آنها تأثیری درخشان در گسترش و تعمیق مبارزهُ انقلابی برای سرنگونی دیكتاتوری پیشین باقی گذاشت و یادشان همواره در قلوب مردم ایران و مبارزان راه آزادی میهن زنده است.
ـ از پیام برادرمجاهد مسعود رجوی اسفند88
در شامگاه 19‌بهمن 1349، گروهی از انقلابیون پیشتاز فدایی با حمله به‌پاسگاه ژاندارمری سیاهكل، حماسه‌یی فراموشی‌ناپذیر در حاشیهُ جنگلهای گیلان رقم زدند. تهاجم متهورانه و انقلابی چریكها در آن شرایط، فضای سازش و انفعال و بی عملی را در بین روشنفكران آن زمان درهم شكست و صف پیشتازان و انقلابیون را از فرصت‌طلبان و سازشكاران توده ای جدا كرد.
در جریان این حماسهٴ خونین، دوتن به شهادت رسیدند و فرمانده هستهُ چریكی، علی‌اكبر صفایی فراهانی به‌همراه 12همرزمش، دستگیر و در 26اسفند همان سال، به‌جوخهُ تیرباران سپرده شد.

خمینی كه در این زمان، روزگار بریدگی خود را در نجف می گذراند، در منتهای فرومایگی و دجالیت، قیام سیاهكل را به استعمار نسبت داد و در نامه به ‌انجمنهای اسلامی خارج كشور نوشت: «از حادثه‌آفرینی استعمار در كشورهای اسلامی نظیر حادثهُ سیاهكل و حوادث تركیه فریب نخورید و اغفال نشوید».