۱۳۹۴ اسفند ۷, جمعه

خامنه ای وروسیه این امکان را ایجاد کردند که نسل کشی قومی درسوریه شکل بگیرد - حمله‌ی کردها به شهرهای شمالی حلب


26 فوریه 2016، برگرفته از اسرار پشت پرده :
لینک به منبع :
خامنه ای وروسیه این امکان را ایجاد کردند که نسل کشی قومی درسوریه شکل بگیرد - حمله‌ی کردها به شهرهای شمالی حلب
خامنه ای وروسیه این امکان را ایجاد کردند که نسل کشی قومی درسوریه شکل بگیرد - حمله‌ی کردها به شهرهای شمالی حلبگزارش جنگ در سوریه و عراق's photo.
فیلیپ هاموند، وزیرخارجه‌ی بریتانیا:
«آنچه ما در طول هفته‌های گذشته دیده‌ایم شواهد بسیار آزاردهنده‌ای از همکاری نیروهای شبه‌نظامی کرد SDF با حکومت سوریه و نیروی هوایی روسیه است که ما را بطور مشخص درباره نقش کردها در میان همه‌ی این جریانات ناراحت کرده است.»
نطق در پارلمان، امروز ۲۳ فوریه ۲۰۱۶( http://goo.gl/YjAc8o )
* نیروهای کردSDF(عمدتا یگان‌های مدافع خلق کرد) در ادامه‌ی عملیات تهاجمی خود علیه مناطق عرب‌نشین تحت کنترل مخالفان اسد، که زیر پوشش حملات‌ نیروی هوایی روسیه و بمباران‌های شهری بشار اسد و شبه‌نظامیان متحد پاسداران وملیشیه های پاسداران انجام می‌شود، پس از تصرف شهر تل رفعت هدف دوم خود را مارع اعلام کردند. از نظر نظامی برای رسیدن به مارع نخست باید روستای شیخ عیسی در حدفاصل تل رفعت-مارع تصرف شود که به نظر می‌رسد مشابه موارد پیشین مربوط به این نیروها در شمال سوریه تا کنون امکان‌پذیر نبوده مگر آنکه نخست منطقه زیر بمباران ویران شده و سپس ویرانه‌های متروک برجا مانده از آوارگی هزاران ساکن آن توسط شبه‌نظامیان کرد فتح شود( تصاویر زیر روستای شیخ عیسی پس از ۱۵ بمباران هوایی طی روز گذشته را نشان می‌دهد)



نیروهای کرد در سلسله عملیات تهاجمی خود در این منطقه که به منظور ضمیمه کردن مناطق ترکمن/عرب‌نشین سوریه به خاک خود و تحقق هدف نهایی تشکیل "اقلیم خودمختار کردستان" انجام می‌گیرد، در جبهه مقابل "اتاق عملیات مارع" را دارند که عمدتا از نیروهای ارتش آزاد نظیر فرقه‌۱۳ یا لوا سلطان مراد تشکیل شده است. گروه‌های اسلامگرایی که در این اتاق نیز حضور دارند نظیر "حرکه نورالدین زنگی" یا "جبهه شامیه" از نظر ایالات متحده "میانه‌رو" تعریف شده‌اند و از معدود گروه‌های اسلامگرا در کل سوریه هستند که آمریکا اجازه‌ی استفاده‌ی آنان از موشک‌های تاو را صادر کرده است. در نتیجه رسانه‌های وابسته به دستگاه تبلیغات شبه‌نظامیان کرد که برای کم‌کردن حساسیت‌های ابتدایی درباره‌ی مقاصد کشورگشایانه‌، مخالفان را "النصره و احرارالشام" می‌خواندند، اکنون کمابیش از عبارات " تروریست‌های جهادی وابسته به ترکیه" استفاده می‌کنند. در مطلبی جداگانه در صفحه به وضعیت کردها در شمال سوریه پرداخته خواهد شد.

*عکس نخست کودک کشته شده بر اثر بمباران‌های هوایی روستای شیخ‌عیسی، ۲۲ فوریه ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. فیلم آن را اینجا ببینید: https://www.youtube.com/watch?v=qrO3U6PQGIs