۱۳۹۴ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

تشدید بحران رژیم،‌ اعلام آمارهای متفاوت در تصاحب کرسیها، اظهارات آخوند روحانی بر سر شیوه حکمرانی و تعیین سیاستها


برگرفته از همبستگی ملی ایران ،1 مارس 2016:
لینک به منبع :
تشدید بحران رژیم،‌ اعلام آمارهای متفاوت در تصاحب کرسیها، اظهارات آخوند روحانی بر سر شیوه حکمرانی و تعیین سیاستها


 ادامه بحران نمایش انتخابات و جدال در رأس رژیم بر سر آمارهای متفاوت در تصاحب کرسیهای مجلس آخوندی، شروع کشمکشها بر سر ۶۴ کرسی باقیمانده برای دور دوم، برملا شدن فضحیت خامنه‌ای در رد صلاحیتها به ویژه حذف حسن خمینی در افشاگری سخنگوی شورای نگهبان و خط و نشان کشیدن بر سر هژمونی و برهم خوردن تعادل در نظام ولایت فقیه همچنان ادامه داد. آخوند حسن روحانی در اولین سخنرانی خود پس از نمایش انتخابات به باند خامنه‌ای گوشزد کرد که در حکمرانی و به خصوص پیشبرد برجام و زهر اتمی و تن دادن تعامل برای برون رفت از بحران اقتصادی دست بالا را دارد.  رئیس‌جمهور ارتجاع با تکیه بر کرسیهای تصاحب شده در تهران، گفت: شیوه حکمرانی را مردم مشخص می‌کنند... در مواردی که در سیاست داخلی یا در سیاست خارجی نظرات متفاوتی وجود دارد، این آرای مردم است که راه صحیح و درست را برای کشور مشخص می‌کند..  وی شکست مهندسی خامنه‌ای در نمایش انتخاباتی سال ۹۲ را نیز یادآوری کرد و افزود: در سال ۹۲ مردم با صدای رسا به دنیا گفتند، ما اعتدال را می‌خواهیم و نه افراط را و با صدای بلند گفتند ما تعامل با جهان را می‌خواهیم و نه تقابل را و با صدای بلند گفتند اگر کسانی هنوز فکر می‌کنند کشور باید در تقابل با دیگران باشند، هنوز پیام سال ۹۲ رو با تأخیر دوساله هم دریافت نکرده‌اند. در مقابل نماینده خامنه‌ای در کیهان پاسدار دژخیم حسین شریعتمداری، به آخوند روحانی غلبه هژمونی ولی فقیه ارتجاع را خاطرنشان کرد و نوشت: ساختار نظام به گونه ای است که هیچ حزب و جناح سیاسی نمی تواند سیاستهای کلان نظام را عوض کند. موضوع دیگری که در جدال باندهای رژیم بالا گرفته، شمارش کرسیها و ادعاهای متقابل و متضاد در مورد احراز اکثریت در مجلس آخوندی است. در این رابطه وزیر کشور آخوندی روحانی صرفاٌ‌ به ارقام کرسیهای مشخص‌شده و کرسیهای باقیمانده برای دور دوم بسنده و اعلام کرد: از ۲۹۰ کرسی مجلس نتایج ۲۲۶ کرسی مشخص شده و ۶۴ کرسی نیز در دور دوم مشخص می‌شود. منابع و رسانه‌های نزدیک به باند روحانی و رفسنجانی آمار برد و باخت را به نحوی اعلام می‌کنند که در ترکیب مجلس جدید رژیم، شمار حامیان دولت روحانی را بیشتر نشان بدهند. برخی از این رسانه‌های نظیر انتخاب اعلام کرده‌اند که تاکنون ۸۳ کرسی به باند رفسنجانی و روحانی، ۶5 کرسی به سایر لیستهای نزدیک به همین باند تعلق گرفته و ۷۸ کرسی به باند خامنه‌ای به باند خامنه‌ای رسیده است.  اما کیهان خامنه‌ای نوشت: از ۲۲۰ کاندیدای تعیین تکلیف شده، ۱۶۱ نفر اصولگرا، ۱۰۱ نفر اصلاح‌طلب، ۱۷ نفر اعتدالی، ۵۷ نفر مستقل و تعدادی نیز با گرایش نامشخص هستند. روزنامه لبنانی السفیر در توصیف نتایج انتخابات رژیم گفت: معادله “نه غالب و نه مغلوب» بین جناحهای حکومتی برقرار شده است. در مورد نتایج خبرگان، آسوشیتدپرس گزارش داد، به نظر می رسد باند رفسنجانی و روحانی ۵۹ کرسی خبرگان را به دست آورده باشند، درحالی که آنها قبلا حدود ۲۰ کرسی خبرگان را در اختیار داشتند.
اما باند خامنه‌ای به رغم حذف آخوند یزدی رئیس منسوب خامنه‌ای در خبرگان و حذف و آخوند مصباح یزدی و سقوط آخوند جنتی به پایین‌ترین نقطه لیست در خبرگان، باند خامنه‌ای به شدت بر حفظ هژمونی و اکثریت آخوندهای ولایت خامنه‌ای اصرار دارند. رسانه‌های باند خامنه‌ای اعلام کردند که رفسنجانی نمی‌تواند رئیس مجلس خبرگان ارتجاع شود و مشرق نیوز نوشت: جایگاه رفسنجانی نسبت به مجلس چهارم تضعیف‌شده به‌ نحوی‌ که اگر وی توانست برای ریاست مجلس چهارم ۲۴ رأی را به دست آورد، در خبرگان پنجم این آمار به کمتر از رقم دوره قبل رسیده است. در همین حال، به گزارش خبرگزاری فرانسه بسیاری از مهره‌های انتخاب شده باند خامنه‌ای کسانی هستند که از توافق اتمی حمایت می‌کنند. ضربه جدیدی که با تشدید بحران نمایش انتخابات به خامنه‌ای وارد آمده، ریزش و افشاگری سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع است که اظهارات وی پشت پرده حذف حسن خمینی را برملا می‌کند.  ابراهیمان سخنگوی شورای نگهبان در مورد اجرای دستورات خامنه‌ای توسط جنتی به نحوی که ترتیبات ظاهری و رعایت سایر اعضای شورای نگهبان را هم نمی‌کند، گفت: جنتی به حقوقدانان شورا، روی خوش نشان نداد... در همین خبرگان کسانی بودند که بدون آزمون وارد انتخابات شدند. اما سید حسن خمینی مستثنا شد... این تبعیضات چگونه توجیه‌پذیر است؟ سخنگوی ریزشی شورای نگهبان در مورد تحت امر بودن رادیو تلویزیون آخوندی گفت: صدا و سیما رسانه مطلوب و محبوب من نیست. انگلیسی خطاب کردن کاندیداها بی‌اخلاقی است، من متاسفم.
به‌رغم دعاوی متقابل باندهای حکومتی، مهره‌های خامنه‌های به شکست فضاحت‌بار ولی فقیه ارتجاع و ضربه بزرگی که به ولایت طلسم شکسته خامنه‌ای به ویژه در تهران وارد آمده است، اذعان دارند.

محبیان از باند خامنه‌ای به خبرگزاری فرانسه گفت که نتیجه انتخابات واکنشی علیه این باند بود. آخوند جعفر شجونی نیز با اشاره به شکست فضاحت بار مهره‌های خامنه‌ای در تهران هم در خبرگان و هم در مجلس، گفت: «تهران پایگاه اصلی ضدیت با انقلاب و ولایت فقیه است».