۱۳۹۵ فروردین ۱۱, چهارشنبه

نه پولی، نه گشایشی و نه حتی نقش ژاندارمی منطقه؟ و حالا تازه جریمه و بازگشایی پرونده تروریستی!




برگرفته از ایران اسرار ،31مارس 2016:
لینک به منبع :

نه پولی، نه گشایشی و نه حتی نقش ژاندارمی منطقه؟ و حالا تازه جریمه و بازگشایی پرونده تروریستی!
داستان چیست؟
حوالی 23اسفند94 مطلبی آمد با این عنوان: جریمه ده و نیم میلیارد دلاری و عقبة ”کم پیدا “ ی آن“. در آن مطلب، از جمله نوشته شده بود:
”چون رژیم نتوانسته بیگناهی خود در واقعه 11سپتامبر را... ثابت کند، لذا توسط فلان دادگاه آمریکایی... ده و نیم میلیارد دلار جریمه شده! (اما) جریمه ده و نیم میلیارد دلاری به جهنم! با این پرونده که: توی داستان 11سپتامبر هم نقش داشته و اتهامش با ظرافت تمام! در ”جوف “ جریمه کذایی ”جاسازی“ شده، چه کار کند؟ ”اتهامی“ که با بریدن جریمه نقدی، حالا به‌طور اتوماتیک به منزلت یک ”جرم “ نان و آبدار! هم ارتقا‌ء درجه پیدا کرده “ !
حالا گویا آن ”عقبة کم پیدا“، کم‌کم دارد ”هویدا “ می‌شود. از آن ‌روز تا کنون، رازهای خونین 11سپتامبر و عملیات ”خبر“ و شب نشینی آخوندها با بن‌لادن در سودان و... آن‌چنان از در و پنجره دادگاههای آمریکا فوران می‌کند که رسانه‌ها فرصت نمی‌کنند آنها را جمع کنند.
بدتر آن‌که: در همین فاصله 15 – 16روزه، نه تنها جریمه ده و نیم میلیارد دلاری، به 21میلیارد دلار افزایش پیدا کرده بلکه، خود حضرت آقا! را هم راست‌راست بردند روی نیمکت، کنار دست دیگر متهمان نشاندند.
در این دو هفته، به جز چند مورد انعکاس رسانه‌یی ”واقعه“ و یکی دو موضعگیری عناصر دون‌پایه نظام، که از ”موضع پایین“، اظهار تعجب، گله و شکایت از بد عهدی آمریکا می‌کردند، صدایی از سران نظام در این‌باره در نیامد. به‌ویژه وقتی که به یاد آوریم همین خامنه‌ای با کوچک‌ترین خبری، عمد داشت حتی با پروستات عمل‌کرده، برود جلوی دوربین تلویزیون تا با برافروختگی و با همان فرهنگ نازلش، جواب ”اون دختره! “ یعنی سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا را بدهد! اما حالا؟ صدا از دیوار در می‌آید از آقا! نه.
در حالیکه الان:
هم بحث ”ارزشها؟! “ی نظام است
هم بحث ”پولهای بیت‌المال! “
هم بحث چه بسا ”گزینه‌هایی“ که با واگذاری پروژه اتمی قرار بود، کنار گذاشته شوند. ضمن این‌که الآن دیگر بحث فقط بحث یک ”خبر “ یا ”شایعه “ و مانند آنها نیست بلکه بحث، بحث یک ”واقعه“ است،
”عمل“ی که انجام شده، حکمی که جاری شده
و جریمه‌ای که ”بریده“ شده و قبضش هم صادر شده!
در همین چند روزه، بسیاری رسانه‌ها در این مورد، خبر منتشر کرده‌اند،
دو دادگاه آمریکایی ”حکم“ صادر کرده‌اند،
چند مقام اطلاعاتی آمریکا ناگزیر از باز کردن سر ”اسراری“ شده‌اند که سالها در پستوی مماشات، پنهان نگه‌داشته می‌شد و...
آنان‌که خبرها را دنبال می‌کنند به‌خوبی می‌دانند:
هیچ‌کدام این خبرها، تازه نیستند،
هیچ کشف جرم جدیدی صورت نگرفته،
هیچ تغییری هم در دستگاه سیاسی یا قضایی آمریکایی‌ها اتفاق نیفتاده،
همه چیز همان‌گونه است که سه چهار هفته پیش بود،
قاضی لوییس فری، مدیر اسبق پلیس فدرال آمریکا، از حداقل 10-12سال پیش در هر مجمعی، داستان پرونده ”خبر“ عربستان و نقش رژیم در آن ماجرای تروریستی را بازگو می‌کند،
یک همکار دیگرش، داستان انفجارهای تروریستی بیروت در همان سالها و نقش رژیم را تکرار می‌کند،
بالاتر از همه اینها، اعتراف روشن رفیقدوست است که بارها جلوی دوربین خبرنگارها با افتخار از نقش مالی، لجستیکی، عملیاتی و ایدئولوژیکی خودشان در انفجارهای مشابه در لبنان داستان‌سرایی‌ها کرده و...
و حالا ظاهراً یک‌شبه همه چیز تغییر کرده،
از آنهایی که تا دیروز، تلاش می‌کردند، جلوی دهان این رئیس پلیس و آن قاضی تحقیق خودشان را بگیرند، انگار هیچ خبری نیست!
و آنهایی که تا دیروز هر عملیات تروریستی را در گوشه و کنار جهان، چشم بسته و به‌قول معروف ”ندید“ به عهده می‌گرفتند، سکوت کرده‌اند!
و این‌طور که به نظر می‌رسد گویا ”کار“ پرونده را آمریکایی‌ها به قوه قضاییه سپرده‌اند!
تحولی که می‌تواند پیامد‌های بسیار ناگواری داشته باشد. بسیار ناگوارتر از نقره‌داغ 21میلیارد دلاری!
راستی داستان چیست؟
خبری شده؟
چیزی گفته‌اند؟

تغییر سیاستی در کاره؟.