۱۳۹۵ فروردین ۶, جمعه

آخرین اخبار واطلاعات در باره تروریستهای بلژیک







تاریخ :25مارس 2016 :
آخرین اخبار واطلاعات  در باره تروریستهای بلژیک 
شب گذشته پلیس بلژیک مأموریت جستجو انجام داد و در مجموع ۶ نفر دستگیر شدند. سه تن از آنها سوار یک ماشین روبروی مرکز پلیس بروکسل دستگیر شده اند، دو نفر در شهرداری ژت و نفر آخر در بروکسل دستگیر شده است. مطبوعات همچنین اعلام کردند که یک نفر هفتم امروز صبح در منطقه فوره دستگیر شده است. گفته میشود در بین دستگیر شدگان افرادی هستند که مستقیم در حملات بروکسل دست داشته اند.
همچنین کنترل های تمام عیار ورودی ایستگاه های قطار بروکسل نیز به حالت قبل و کنترل های موضعی بر میگردد
متروی بروکسل از امروز صبح مجدداً شروع به کار کرده است.
فرودگاه بروکسل همچنان بسته است و انتظار میرود دوشنبه باز شود.
مقامات دنبال یک مظنون جدید مرتبط با حملات بروکسل هستند :
نعیم الحمد ۲۸ ساله، سوریه الاصل
بسیار خطرناک و احتمالاً مسلح می باشد 
شناسایی قربانیان همچنان به کندی پیش میرود. دو آمریکایی و  سه هلندی در بین کشته شدگان حملات فرودگاه هستند و همچنین یک دانشجوی بلژیکی ۲۱ ساله نیز در بین قربانیان فرودگاه است.
اعترافات عبد الاسلام :
شبکه تلویزیونی BFM فرانسه بخشی از اعترافات صالح عبدلاسلام را درج کرده که منجمله در آن گفته که در حملات پاریس خودش اساساً نقش لجستیک داشته و کرایه خودرو و هتل و.. با او بوده. پول ها را برادرش به او میداده و روز حمله قرار بوده در استادیوم ورزشی خود را منفجر کند ولی پشیمان میشود و بعد از پیاده کردن نفرات میرود ماشین را یکجا رها میکند و بعد یکجا کمربندش را رها میکند و با دوستانش در بلژیک تماس میگیرد که بیایند او را ببرند... او همچنین مدعی شده که عبدالحمید آبائود که نفر اصلی طراح حملات بوده را برای اولین بار تنها چند شب قبل از حمله در شاقلقوا دیده درحالی که در گزارشات آمده بود که مدتی را با آبائود در بلژیک با هم زندانی بوده اند و دوستان کودکی بوده اند.
آیا پلیس رد خانه عبدالسلام را از دسامبر داشته است؟
مطبوعات فلامان گزارش کرده اند که کمیته تحقیق و نظارت بر کار پلیس در مجلس پرونده ای را برای بررسی گزارشی که در ۷ دسامبر توسط یکی از پلیس های شهرستان مخلن (شهر فلامان در شمال بروکسل) داده شده و در آن آدرسی که عبدالسلام در آن مخفی بوده قید شده بوده را  آغاز کرده و اینکه چرا این گزارش و اطلاعات آن هرگز به دست پلیس ضد تروریسم فدرال نرسیده است. معلوم نیست !پلیس مربوطه اطلاعات را از یک همکار بازنشسته خارجی دریافت کرده و در آن از پسر جملیه محمد ادیب (صاحبخانه مخفیگاه عبدالسلام) نام برده شده و گفته است که این پسر ارتباطات زیادی با عبدالسلام دارد و در همان آدرس دستگیری وی زندگی میکند و با یک خودرو سیتروئن سیاه جابجا میشود.
سایت  Politico Europe رسانه های معروف اروپایی از قول وکیل عبدالسلام و منابع دیگر گزارش کرده بود که از زمان دستگیری عبدالسلام بعد از ظهر جمعه ۱۸ مارس تا زمان حملات بروکسل ۲۲ مارس، عبدالسلام تنها یکساعت مورد بازپرسی قرار گرفته است. وکیل وی امروز صبح اعلام کرده که رسانه مزبور هرگز یا وی در ارتباط نبوده است، .
 در تحولی دیگر جان کری امروز صبح در یک بازدید سرزده به بروکسل آمده و با پادشاه و نخست وزیر و وزیر خارجه بلژیک ملاقات کرده است. 
اعتراف وزیر دادگستری بلژیک: 
در تلویزیون فلامان فرانسه زبان   وزیر دادگستری بلژیک  اشتباهاتی که بلژیک داشته را  اعلام وتائید  کرد ،  همچنین  تحقیقاتی که دادستان در باره  ابراهیم الباکراوی انجام  گرفت  گفته « تبادل اطلاعات بین ترکیه و بلژیک به سرعت لازم برای شرایط فعلی صورت نگرفته است و ما به اندازه کافی دست به اعمال پیشگیرانه نزدیم».
خلیل الباکراوی میباید چند ماه قبل توسط پلیس دستگیری میشد
گزارشات مطبوعات همچنین فاش ساخته اند که خلیل الباکراوی برادر کوچکتر ابراهیم الباکراوی که در مترو عمل انتحاری کرده و از سال ۲۰۱۱ حکم ۵ ساله برای جرائم عادی گرفته بود و در ۲۰۱۳ آزادی مشروط گرفته بود، در مه ۲۰۱۵ در یک خطای رانندگی توسط پلیس کنترل میشود و مشخص میشود که یکی از ۸ شرط قوانین آزادی مشروط را که عدم ارتباط با مجرمین سابق است را رد کرده چرا که نفر همراهش در خودرو یک مجرم سابق بوده. این موضوع به سیستم قضایی گزارش میشود که طبق قانون میباید آزادی مشروط وی را لغو میکردند ولی از آنجایی تنها یک مورد نقض بوده و تا آن زمان وی مرتب در جلسات هفتگی خود را به پلیس معرفی میکرده تصمیم گرفتند از آن خطا چشمپوشی کنند و آزادی مشروط را لغو نکنند. در اواخر اکتبر ۲۰۱۵ او دیگر به جلسات پلیس نیامد و بعد از چند نامه و پیگیری بی پاسخ برای مراجعه، نهایتاً در اواخر ژانویه قاضی آزادی مشروط او را لغو میکند و از نیمه فوریه مجدداً در لیست افراد تحت پیگرد قرار میگیرد یعنی تنها چند هفته قبل از حملات بروکسل.
استماع داغ وزرای بلژیک در مجلس
امروز جمعه بعد از ظهر یک جلسه استماع از وزرای دادگستری، کشور و خارجه در مجلس بلژیک که دیروز اعلام شده برگزار میشود. موضوع آن سوال و جواب حول اشکالات پلیس و دستگاه امنیتی در پی علنی شدن خبر دستگیری سال قبل ابراهیم الباکراوی در ترکیه و بازگرداندن وی به اروپا میباشد.  سرمقاله روزنامه های بلژیک امروز با ذکر خبرهای فوق به دولت هشدار میدهند که باید در این استماع شفاف باشد و تمام حقیقت را بگوید....
بسته شدن یک جاده مرزی

شهردار یکی از شهرکهای بلژیک نزدیک مرز لیل فرانسه اعلام کرده که به درخواست پلیس جاده به فرانسه که از شهرشان عبور میکرده را با یک مانع بزرگ مسدود کرده و بسته اند