۱۳۹۵ فروردین ۱۳, جمعه

مریم رجوی کیست - روزنامه السياسه- كويت 31مارس 2016


برگرفته از همنشین بهار آزادی ،1آوریل 2016: 
لینک به منبع :
مریم رجوی کیست - روزنامه السياسه- كويت 31مارس 2016
مریم رجوی کیست - روزنامه السياسه- كويت 31مارس 2016
مريم رجوي در يك خانواده متوسط بدنيا آمد ،  او فارغ التحصيل رشتيه مهندسي فلزات مي باشد, خانم رجوي از دهه هفتاد و از طريق برادرش كه در زمان شاه زنداني سياسي بود با سازمان (مجاهدين خلق) آشنا شد و فعاليت هاي خود را در ارتباط با خانواده شهدا و زندانيان سياسي شروع كرد وتوانست كه جنبش دانشجويي را برعلیه  نظام شاهنشاهي رهبري کند. خانم مريم رجوي داراي يك دختر است, يكي از خواهرانش بنام نرگس رجوي توسط شاه اعدام شد و در زمان خميني خواهر كوچكترش بنام معصومه بعد از شكنجه درحاليكه باردار بود اعدام گرديد و مدتي بعد شوهر معصومه هم اعدام شد.
بعد از سرنگوني رژيم شاهنشاهي در ايران, مريم رجوي بعنوان يكي از مسئولين بخش اجتماعي نقش كيفي در جذب دانش آموزان مدارس و دانشجويان و سازماندهي اعتراضات در مناطق مختلف تهران از جمله تظاهرات بزرگ بهار 1981 كه روز 30خرداد همان سال برگزار شد ايفا كرد. در آن مدت مريم از طرف «مجاهدين خلق» كانديد انتخابات مجلس در تهران بود كه عليرغم تقلبات گسترده توسط دولت, اما مريم رجوي توانست 250هزار راي بدست آورد كه بدين صورت حائر صلاحيت براي ورود به آنچه به آن پارلمان گفته مي شد گرديد, ليكن رژيم آخوندهاي حاكم بر ايران نگذاشت حتي يك نفر از مجاهدين وارد مجلس شود و يك كرسي پارلماني داشته باشند.
بعد از شروع مقاومت مسلحانه روز 30خرداد 1981 پايگاه او چند بار مورد تهاجم قرار گرفت و هر بار او از اين حملات نجات پيدا كرد و درسال 1982 به پاريس مركز سياسي جنبش مقاومت كه شوراي ملي مقاومت ايران آن را بعنوان مقرش انتخاب كرده بود منتقل گرديد و در آن مسئوليت هاي مختلفي بعهده گرفت.
در 28 اوت 1993 و با توجه به خدمات و توانمندي و صلاحيت هايش شوراي ملي مقاومت ايران خانم مريم رجوي را بعنوان رئيس جمهور دوران انتقال حاكميت به مردم ايران انتخاب كرد, و بدنبال آن خانم مريم رجوي در 17سپتامبر 1993 از تمام مناصب خود در سازمان مجاهدين خلق ايران استعفا داد و در رابطه با موضع جديد خود در مقاومت ايران گفت: ”من  در موضع جديد خود جديترين مسئوليتم   همانا ايجاد همبستگي ملي و گسترش آن است... چرا كه جنبش مقاومت ايران تنها جنبش سياسي نيست بلكه تماما يك جنبش انساني است.
بعد از زوال رژيم سركوبگر آخوندهاي شكست خورده كه دير يا زود بايد كنار بروند كه تمام شواهد و دلايل اين را نشان مي دهد مريم رجوي بدليل رهبري و پايگاه مردمي قويتري كانديداي حكومت در ايران محسوب مي شود.

درحاكميت رجوي در ايران صلح تمام منطقه را فرا خواهد گرفت و ايران و منطقه شاهد رشد و توسعه درتمام پهنه ها خواهند بود چيزي كه بدليل سياهي موجود براي مدت طولاني از آن رخت بربسته است.