۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

سپاه با 69 هزار نیروی تحت امر با 13 مرکز آموزشی در سوریه در هماهنگی با داعش و اسد علیه مردم سوریه





منبع : الشرق الاوسط 6 آوريل 2016
نويسنده: فتح الرحمن يوسف
أسعد الزعبي رئيس هيأت اپوزيسيون سوريه به الشرق الاوسط گفت :
·       اپوزيسيون سوريه در اجلاس خود در رياض در مورد تروريزم ايران بحث خواهد نمود
·       در صورت شركت در گفتگوهاي آتي ژنو به هيچ وجه از رفتن بشار اسد كوتاه نخواهد آمد





·       اپوزيسيون سوريه موضع نهايي خود در قبال شركت در اين دور گفتگوها و در قبال آتش بس را در جريان اجلاس امروز خود در رياض مشخص خواهد نمود.
 أسعد الزعبي رئيس هيأت اپوزيسيون سوريه به الشرق الاوسط گفت اجلاس امروز به ارزيابي پروسه  گفتگوها و همچنين تحولات اخير در كادر گفتگوهايي كه هيأت عالي اپوزيسيون سوريه براي گفتگوهاي ژنو تا كنون با دي ميستورا انجام داده، اختصاص دارد.
وي گفت همچنين بررسي آخرين تحولات نظامي بويژه در دو منطقه حلب شمالي و جنوبي و جنگ با داعش در حومه حلب شمال شرقي و يا در حومه درعا و نقضهاي آتش بس توسط رژيم سوريه و قتل عامهايي كه اخيرا رژيم سوريه مرتكب شده در دستور كار اجلاس امروز قرار خواهد داشت.
 وي گفت خروج داعش از تدمر و القريتين در همدستي و هماهنگي با رژيم سوريه صورت گرفته است. در اجلاس امروز موضوع تروريزم جديد ايران  در سوريه نيز مورد بحث قرار خواهد گرفت. وي گفت اعزام نيروي بيشتر از ايران به سوريه بيانگر اين است كه ايران توليد كننده و سازنده تروريزم براي تنش در منطقه  است كه تمامي ابتكار عمل ها و راه كارها بويژه ابتكار عمل هاي خليجي با حسن نيت را به گل مي نشاند...
الزعبي تاكيد كرد كه ايران 69 هزار جنگجوي مجهز به سلاحهاي جديد  در  سوريه دارد و جنگجويان افغاني را بعد از آموزش دادن و مسلح كردن  و اقامت دادن به سوريه براي كشتن مردم سوريه و خلق هاي منطقه مي فرستد.
رژيم ايران بدون هيچ ترسي همچنين مواد انفجاري به بحرين و كويت و لبنان و سوريا و يمن مي فرستد...
الزعبي گفت 23 هزار تن 69 هزار نفر از نيروهاي سپاه پاسداران مستقر در جنوب حلب مي باشند. که در میان آنها  هزاران فرمانده پاسدار با عنوان كارشناسي وجود دارد كه در زمينه ارتباطات و ساخت موشك ضد زره كار مي كنند  همچنین 13 مركز آموشي در درعا و مناطقي در جنوب و شمال سوريه سپاه پاسداران راه اندازی کرده كه در آنها به هزاران جنگجو براي كشتار مردم سوريه، شيوه بكارگيري سلاحهاي جديد آموزش داده مي شود.

 الزعبي گفت بيشتر ايرانيان در مناطق ساحلي هستند چيزي كه باعث شده تا برخي خانواده هاي علوي با بشار اسد  به دليل عدم رضايت از شيوه نظام سوريه و گشودن درهاي سوريه براي نفوذ ايرانيان اعلام مخالفت نمايند. وي اضافه كرد اينكه ايران نيروهاي بيشتري به سوريه اعزام نموده صرفا به معني اشغال سوريه نيست بلكه اشغال عراق و گسترش در كل منطقه براي محقق كردن طرح و پروژه فارسي بزرگ  خودش نيز هست كه به كمك متحدنيش ژاندارم منطقه بشود.