۱۳۹۵ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی منشا ۷۰ درصد مرگ و میرها در ایران




منبع :.اف.ای-آوریل2016
وزارت بهداشت: دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی منشا ۷۰ درصد مرگ و میرها در ایران
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری‌های «دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، آسم و بیماری‌های مزمن تنفسی» است.
علی اکبر سیاری معاون وزارت بهداشت افزود: ریشه این بیماری‌ها ناشی از کم‌تحرکی، غذای ناسالم، مصرف دخانیات، قند خون و چربی خون بالا و مصرف الکل است.
این مقام وزارت بهداشت جمهوری اسلامی که در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران سخن می گفت، با اشاره به مصرف الکل و دخانیات در ایران یادآور شد: ایرانی‌ها سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سیگار می کشند.
وزیر بهداشت، درمان و خدمات پزشکی ایران نیز، روز جمعه سوم اردیبهشت، اعلام کرد: آمار مبتلایان به دیابت در ایران طی چهار دهه اخیر از مرز پنج میلیون نفر فراتر رفته است.
حسن قاضی‌زاده هاشمی، افزایش آمار مبتلایان به دیابت در ایران را تهدیدی برای خانواده‌ها ارزیابی کرد.
مصرف الکل و هشدار یک مقام قضایی جمهوری اسلامی برای نخستین بار
حدود یک هفته پیش، یک مقام قضایی برای نخستین بار درباره مصرف الکل در ایران به ویژه در شهر تهران هشدار داده بود. عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، در نخستین جلسه شورای معاونان دادستانی تهران در فروردین ماه ۱۳۹۵، به افزایش آمار مربوط به رانندگی در حال مستی در تهران اشاره نمود.
بنابر آمار اعلام شده از سوی دادستان تهران، در سال ۱۳۹۴، دو هزار و ۹۰۰ پرونده در خصوص رانندگی در حال مستی در شهر تهران تشکیل شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی ضمن هشدار نسبت به آمار قابل توجه رانندگی در حال مستی به دلیل مصرف الکل، تاکید کرد: این موضوع نیازمند تحلیل، بررسی و اتخاذ تدابیر مناسب است. این مقام قضایی، ضمن هشدار به سرپرستان نواحی در خصوص افزایش مصرف الکل، از آنان درخواست کرد تا با اتخاذ تدابیر مدیریتی همراه با برنامه‌ریزی، به مقابله برای اینگونه جرائم اقدام نمایند