۱۳۹۵ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

موج جدید اعدامها انتقال شماری از زندانیان قزلحصار و گوهردشت کرج برای اجرای حکم اعدام/ طرح کشتار زندانیان



                                                                          زندان گوهر دشت 

منبع : ایران آزاد فردا  ،27 آوریل 2016
لینک :

موج جدید اعدامها انتقال شماری از زندانیان قزلحصار و گوهردشت کرج برای اجرای حکم اعدام/ طرح کشتار زندانیان 


انتقال شماری از زندانیان قزلحصار و گوهردشت کرج برای اجرای حکم اعدام
دژخیمان خامنه‌ای شش زندانی را برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل کردند. اسامی و مشخصات این زندانیان هنوز اعلام نشده است.
روز دوشنبه ۶اردیبهشت ۹۵ نیز هشت زندانی را از بند سه گوهردشت کرج به بند ۱۰منتقل کردند.
علت این انتقال مشخص نشده است اما زندانیان می‌گویند احتمالاً برای اجرای حکم اعدام است.
اعدام جنایتکارانه سه زندانی در زندان مرکزی زاهدان
دژخیمان خامنه‌ای صبح روز سه‌شنبه ۷اردیبهشت سه زندانی را در زندان مرکزی زاهدان اعدام کردند.
اسامی این زندانیان عبارتند از صادق ریگی ۳۰ ساله که حدوداً ۵ سال در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود. او از جوانان شهر زاهدان بود.
محمد سنجرانی حدوداً ۲۵ ساله که نزدیک به ۵ سال در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان محبوس بود.
و جمشید دهواری ۲۸ ساله از شهروندان سروان به مدت ۱۲ سال در بند ۸ زندان زاهدان زندانی بود.
دژخیمان خامنه‌ای این سه زندانی را روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۹۵ از بندهای خودشان تحت عنوان انتقال به بیدادگاه خارج و به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه‌گاه زندان زاهدان منتقل کردند.
پس از سه روز انتظار دژخیمان این سه زندانی را روز سه‌شنبه اعدام کردند.
آنها پیش از این یکبار به‌منظور اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند اما به دلایل نامشخص مجدداً به بند بازگردانده شدند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران روز پنجم اردیبهشت طی اطلاعیه‌یی برای نجات جان این سه زندانی و هم‌چنین ۷ زندانی دیگر که از زندان گوهردشت کرج به سلول انفرادی منتقل شده بودند، فراخوان داده بود.
اعدام یک زندانی در ساری

رژیم آخوندی یک زندانی را در زندان ساری به‌دار آویخت
وی که ۲۷ساله بود با مشخصات اختصاری ”ز ـ چ “معرفی شده است.
اسدالله جعفری دادستان جنایتکار رژیم در ساری گفت: این زندانی روز ۵اردیبهشت در محوطه زندان ساری اعدام شده است.
خاطرنشان می‌شود در همین روز یک زندانی دیگر با مشخصات اختصار ح-ح در زندان ساری به‌دار آویخته شد.
ایران: فراخوان برای نجات ۱۰ زندانی در آستانه اعدام
مقاومت ایران ارگانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان ۱۰ زندانی که در زندانهای قزل‌حصار کرج و زاهدان برای اجرای حکم ضدانسانی اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده‌اند، فرا می‌خواند.
دژخیمان رژیم روز یکشنبه ۵ اردیبهشت (۲۴ آوریل) هفت زندانی محکوم به اعدام را در زندان قزل‌حصار برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل کردند.
سه زندانی محکوم به اعدام دیگر در زندان مرکزی زاهدان برای چندمین بار به‌منظور اجرای حکم به سلولهای انفرادی منتقل شدند. انتقال زندانیان به بند قرنطینه که ویژه زندانیان در آستانه اعدام است یا بردن آنها پای چوبه‌های دار برای دیدن صحنه اعدام دیگر زندانیان یک روش معمول برای اعمال فشار و شکنجه روانی بر زندانیان در زندانهای قرون‌وسطایی نظام ولایت فقیه است.
آخوند صادق لاریجانی سرکرده قضاییه رژیم روز ۳۰فروردین در دفاع از مجازات اعدام گفت: «در قوانین جمهوری اسلامی اعدام برای قتل نداریم بلکه این قصاص است که نوعی حق است». آخوند روحانی رئیس‌جمهور به‌اصطلاح میانه‌رو این رژیم نیز که مجازات مرگ را «فرامین الهی» و «قوانین پارلمان که به مردم تعلق دارد» توصیف کرده است.
موج اعدامها به‌ویژه اعدام جوانان نشانگر وحشت سران رژیم از نارضایتی و اعتراضات فزاینده مردم به جان آمده ایران به‌خصوص میلیونها جوانی است که از فقر و فساد و اعتیاد و بیکاری و دیگر معضلات اجتماعی که دستاورد حاکمیت ملاهاست به ستوه آمده‌اند و خواهان سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران هستند.
اعدام یک زندانی در ساری و انتقال ۷ زندانی برای اعدام در کرج
دژخیمان خامنه‌ای ساعت ۵ صبح امروز یکشنبه ۵اردیبهشت، یک زندانی را در محوطه زندان ساری اعدام کردند. وی که ”ح – ح “معرفی شده، ۲۷ سال سن داشت.
هم‌چنین دژخیمان خامنه‌ای ۷ زندانی را برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.

اعدام یک جوان زندانی در زندان مرکزی زاهدان
رژیم آخوندی روز شنبه ۴اردیبهشت ۹۵ یک زندانی ۲۵ساله را در زندان مرکزی زاهدان به‌دار آویخت. این زندانی که جواد سنجی نام داشت مدت ۵سال در بند هشت زندان مرکزی زاهدان محبوس بود.
رژیم آخوندی طی روزهای اخیر، مجدداً موجی از اعدام را در زندانهای مختلف از جمله مشهد، اصفهان، رشت، کرج و کاشمر به راه انداخته است.
این اعدامها برای ایجاد فضای رعب و وحشت و برای مقابله با فضای انفجاری جامعه است.
اعدام یک زندانی در زندان مرکزی بندر عباس
رژیم آخوندی یک زندانی را در زندان مرکزی بندرعباس به‌دار آویخت.
این زندانی که «ه -م» معرفی شده ۳۱ساله است و روز چهارشنبه اول اردیبهشت۹۵ توسط دژخیمان خامنه‌ای اعدام شد.
سران رژیم آخوندی در هراس از خیزش ارتش بیکاران و گرسنگان و به‌منظور مهار اعتراضات اجتماعی هر روز بر ابعاد و دامنه سرکوب و کشتار می‌افزایند.
دبیر خانه شورای ملی مقاومت روز سه‌شنبه ۳۱فروردین ۹۵ طی اطلاعیه‌یی به اعدام ۱۰ زندانی طی روزهای اخیر اشاره کرد و نوشت: ”رژیم ضدبشری آخوندی در فاصله روزهای ۲۶ تا ۲۸ فروردین همزمان با سفر موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا به ایران ۱۰ زندانی را به چوبه‌های دار سپرد. سه تن از اعدام شدگان در روز ۲۸ فروردین در زندان مرکزی رشت و هفت زندانی از جمله دو زن در ۲۶ فروردین به‌طور جمعی در زندان مرکزی بیرجند بدار آویخته شدند. قبل از آن نیز در آستانه سفر نماینده اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر ایتالیا ۱۴ زندانی اعدام شده بودند “.
اعدام دو زندانی جوان در مشهد
رژیم آخوندی دو زندانی جوان را در مشهد به‌دار آویخت. این اعدامها روز یکشنبه ۲۹فروردین ۹۵ صورت گرفت. اسامی اعدام شدگان اعلام نشده است.
بنا‌به خبر دیگری حکم اعدام دو زندانی در استان البرز صادر شد. این زندانیان متهم هستند در درگیری مسلحانه با مأموران انتظامی یکی از آنها به نام جواد مرادی را کشته‌اند.
رژیم آخوندی ۴زندانی را در زندان دستگرد اصفهان به‌دار آویخت.
به گزارش دریافتی اعدام این زندانیان روز یکشنبه ۲۹ فروردین۹۵ صورت گرفت.
اعدام شدگان عبارت بودند از مجتبی کاظمی، حمید شاهسوند، حمید مهدوی و یک زندانی دیگر که نامش اعلام نشده است.
دژخیمان خامنه‌ای طی روزهای شنبه و یکشنبه این هفته ۱۰ زندانی را در بیرجند و رشت بدار آویختند. سه زندانی در زندان مرکزی رشت و ۷ زندانی از جمله ۲ زن در بیرجند حلق‌آویز شدند.
اعدام جمعی ۷ زندانی در بیرجند، ۲تن از اعدام شدگان زن بودند
رژیم ضدبشری آخوندی در یک اعدام جمعی جنایتکارانه، هفت زندانی را در زندان مرکزی بیرجند بدار آویخت. روز پنجشنبه۲۶فروردین ۹۵ پنج زندانی مرد و دو زندانی زن در بیرجند اعدام شدند. محمد نیازی اهل استان گلستان و محب رحمتی دو تن از اعدام شدگان هستند. اسامی و مشخصات سایر قربانیان مشخص نیست.
یک زن زندانی در زندان کاشمر بدار آویخته شد
بامداد پنجشنبه ۲۶فروردین ۹۵ رژیم آخوندی یک زن زندانی را در زندان کاشمر حلق‌آویز کرد. وی آمنه رضاییان نام داشت و ۴۳ساله و اهل تایباد بود.
یک زن دیگر به نام خاور ب در زندان کاشمر با خطر اعدام قریب‌الوقوع روبه‌روست.