۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۰, جمعه

لیبرتی :نيروهاي عراقي با نقض توافقات از ورود تاجران به ليبرتي براي خريد اموال ساكنان جلوگیری مي كنند

منبع : ایران آزاد فردا ،29 آوریل 2016
نيروهاي عراقي با نقض توافقات از ورود تاجران به ليبرتي براي خريد اموال ساكنان جلوگیری مي كنند
در روز پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۹۵ (۲۸ آوريل ۲۰۱۶) مأموران كميته سركوب مجاهدان اشرفي به رياست فالح فياض، مشاور امنیتی دولت عراق، از ورود دو گروه از تاجران عراقي كه براي خريد اموال ساكنان به ورودي ليبرتي رفته بودند، جلوگيري كردند و بعد از ساعتها معطلي آنها را برگرداندند. پيش از اين نيز در روز ۵ ارديبهشت (۲۴ آوريل) دو گروه ديگر از تاجران از ورود به ليبرتي منع شده بودند. به اين ترتيب طي يك ماه ۶ گروه از تاجران عراقي كه براي خريد اموال ساكنان مراجعه كرده بودند بازگردانده شده اند.
اين در حاليست كه دولت عراق از دو ماه قبل با فروش اموال ساكنان در ليبرتي موافقت كرد و اين موضوع به ساكنان ابلاغ شد. اسامي تاجران و زمان مراجعه آنها به ليبرتي نيز از چند روز قبل به مقامهای ذيربط اطلاع داده شده است. 
از آنجا كه فروش اموال ساكنان لازمه تأمين هزينه باز اسكان ساكنان است، جلوگیری از ورود تاجران اخلال آشكارا در باز اسكان و در عين حال تكرار سناريوي اشرف يعني سرقت و غارت سيستماتيك اموال در ليبرتي است.
در جريان انتقال آخرين گروه از ساكنان اشرف به ليبرتي، طبق طرح مكتوب مشترك سفارت آمريكا و يونامي در ۵ سپتامبر ۲۰۱۳، دولت عراق پذيرفته بود كه ساكنان اموال اشرف را به فروش برسانند. اما از آن زمان ۸۹ تاجر براي گفتگو پيرامون خريد اين اموال به ليبرتي مراجعه كردند ولي نيروهاي عراقي مانع ورود آنها شدند.
مقاومت ايران با يادآوري تعهدات جامعه جهاني در مقابل امنيت و سلامت ساكنان ليبرتي، دولت آمريكا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل را به اقدام فوري براي لغو محاصره ليبرتي به ويژه برداشتن هر گونه ممنوعيت در مقابل فروش اموال ساكنان كه لازمه باز اسكان آنها است، فرا مي خواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
                           ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ (۲۹ آوريل ۲۰۱۶