۱۳۹۵ اردیبهشت ۴, شنبه

مریم رجوی به سئوالات خبرنگار شرق الاوسط پاسخ داد -توافق اتمی - پروژه اتمی - اعزام نیرو به سوریه وکشته شدن فرماندهان پاسداران - پروژه موشکی



منبع : همنشین بهار آزادی ،23 آوریل 2016
لینک :
 مریم رجوی به سئوالات خبرنگار شرق الاوسط پاسخ داد -توافق اتمی - پروژه اتمی - اعزام نیرو به سوریه وکشته شدن فرماندهان پاسداران - پروژه موشکی
سئوال: آيا عيد نوروز اخير در امسال طعم ديگري داشت بر اين اساس كه ايران توافق متوقف كردن ساختن سلاح اتمي را امضا كرده است؟
رجوی: بايد به شما بگويم عيد واقعي مردم ايران قطعا روزي است كه در آن نظام ديكتاتوري حاكم بر ايران سرنگون شود. ولي من مي خواهم بگويم آري امضاي توافقنامه گامي رو به عقب بود كه نظام ايران تحت فشار خارجي و همچنين داخلي از سوي مردم ايران ناچار به آن شد چرا كه همانطور كه روشن است رژيم ايران بر روي سه پايه اصلي متكي است: اولين پايه دست يابي به سلاح اتمي و دومي سركوب مطلق در داخل و سوم نيز صدور تروريزيم و بنيادگرايي به خارج مي باشد. الان با اين توافق هسته اي رژيم ايران يكي از اين سه پايه اساسي را از دست داده است.
منظورت سلاح هسته اي يا ساختن آن است؟
رجوی: آنچه نظام از دست داد سلاح اتمي و ساختن آن ولو بصورت موقت بود. من بر روي بصورت «موقت» بودن آن تاكيد مي كنم.
 يعني اينكه خطر باز مي گردد؟
رجوی: حتما و با قاطعيت تمام، چرا كه رژيم ايران در لاپوشاني و پنهان كاري حرفه اي مي باشد و تاكنون تمام اوراقش را فاش نكرده است و بايد بگويم كه جامعه جهاني به اندازه كافي قاطع نبوده است چرا كه جامعه جهاني مي توانست هر چيزي را از اين نظام بگيرد.
افشاي برنامه اتمي به يمن شما صورت گرفت كه در تأسيسات «نطنز» و«اراك» بود. آيا اعتقاد داريد كه همچنان تأسيسات ديگري هست كه رژيم آنها را مخفي كرده است و غرب هم هنوز آنها را نميشناسد؟
رجوی: همه مي دانند كه جنبش مقاومت ما به يمن شبكه هاي مقاومت وابسته به آن در داخل در افشاي نيروگاههاي نطنز و اراك و تمامي نيروگاههاي اتمي ايران در داخل نقش داشت، ولي با تأسف شديد از ابتدا جامعه جهاني و غرب با رژيم ايران مماشات كرد و وارد مذاكره شدند تا اينكه به نقطه امروز رسيديم.

آيا فكر ميكنيد كه رژيم برنامه اتميش را با برنامه موشكي جا به جا كرده است؟ خامنه اي مقصودش از اين حرف چيست كه جهان فردا جهان موشكهاست و نه جهان مذاكرات؟
رجوی: در واقع بايد بگويم كه اين رژيم در تماميتش از يك طينت و سرشت هستند و همگي از استمرار سركوب در داخل و تهديد و ترساندن خلق هاي منطقه صحبت مي كنند. اين رژيم از پروژه نظام موشكي قادر به حمل كلاهك هسته اي صحبت مي كند، چرا كه با اينكار مي خواهد كشورهاي منطقه را بترساند و عرض اندام كند و به ساختن موشك و ارتقاء آن ادامه مي دهد. بعد هم رژيم ايران به اين نياز دارد كه قدرت خود را به رخ بكشد و اين با هدف روحيه دادن به نيروهاي خود در داخل ايران مي باشد.
طرح رژيم ايران در سوريه و يمن و عراق و لبنان چيست؟ خامنه اي از رويكرد شبه نظاميان ايراني مستقر در سوريه دفاع كرد. رويكرد آنها چيست؟
رجوی: از ابتدا استراتژي رژيم ايران بر روي دخالت در امور داخلي ديگران و جنگ افروزي و صدور تروريزم به كشورهاي سوريه و يمن عراق و لبنان متكي بوده است. بارها سران رژيم و مشخصا خامنه اي گفته اند ”اگر ما امروز در دمشق و ديگر مناطق نجنگيم بايد فردا در تهران و ديگر شهرهاي ايران بجنگيم“. در نتيجه رژيم ايران تا حد مرگ نياز به بقاي بشار اسد به هر بهايي در قدرت در سوريه داشت. همه مي دانند كه اگر اين كمك ها و سلاحها نبود و اگر تمامي تداركات و نيازهايي كه رژيم ايران تأمين كرد نبود، بشار اسد مدتها قبل سرنگون شده بود. همچنين همه مي دانند كه نتيجه حاكميت بشار اسد در سوريه و هشت سال حاكميت نوري مالكي در عراق شكل گيري و بروز داعش بود كه تمام جامعه جهاني از آن رنج مي برند. اما بايد اضافه كنم رژيم ايران شكست خورده و الان در تنگنا است، چرا كه جبهه اش در يمن و عراق و سوريه از هم پاشيد، چرا كه آنطور كه مي خواست نمي تواند در اين كشورها پيش روي كند. الان رژيم ايران فرماندهان سپاه را به سوريه اعزام مي كند و تعداد بسياري از آنها تا كنون كشته شده اند و رژيم نمي خواهد عقب نشيني كند چرا كه خواهان بقاي بشار اسد در قدرت مي باشد.
به كشته شدن فرماندهان «پاسداران انقلاب» در سوريه اشاره كرديد، يك فرمانده نظامي ايراني از استقرار نيروهاي ايراني بخصوص در سوريه و عراق سخن گفت. چند روز قبل در ملاقات با نمايندگان فرانسه از وجود 60هزار كه در سوريه ميجنگند سخن گفتيد. آيا اين اعتراف به شكست «پاسداران انقلاب» در مأموريتهايشان در سوريه نيست؟
رجوی: در واقع و دقيقا بايد گفت رژيم ايران 60هزار نفر از افراد سپاه پاسداران و شبه نظاميان وابسته به خودش مثل حزب الله لبنان و شبه نظاميان شيعي عراقي و افغاني را به سوريه اعزام نموده است. الان نيروهاي سپاه پاسداران از بشار اسد در دمشق حفاظت مي كنند، ولي اينكه رژيم ايران مجبور شده نيروهاي نظامي وارد كند بر اين تاكيد دارد كه سپاه پاسداران در اجراي وظايف خود شكست خورده است، و اين بهترين دليل بر اين است كه رژيم ايران در باتلاق جنگ سوريه غرق شده است و نمي تواند پيش روي كند و نمي تواند هم عقب نشيني كند. به همين دليل ما بر ضرورت محاكمه سران رژيم ايران در صدر آنها خامنه اي در برابر دادگاه جرائم بين المللي به عنوان جنايتكار جنگي تاكيد مي كنيم.
به ضرورت خامنه اي به عنوان جنايتكار جنگي اشاره كرديد. آيا معتقديد آنچه را جهان در رابطه با يوگسلاوي سابق شاهدش بود ميتواند در رابطه با رژيم كنوني ايران نيز شاهدش باشد؟

رجوی: من به آن بسيار اميدوارم و همينطور تمام اقشار مردم ايران به آن بسيار اميدوارند چرا كه آنچه رژيم در داخل ايران مرتكب شده و همينطور آنچه عليه خلق هاي منطقه انجام داده جنايت هاي بسيار خطرناكي هستند و لذا بسيار اميدوارم كه مردم ايران و خلقهاي منطقه روزي اين را به چشم ببينند.