۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

یک افشاگری جدید: خرید اوراق قرضه آمریکا در دوران پاسدار احمدی‌نژاد



منبع : ایران اسرار، 24 آوریل 2016
لینک:
  یک افشاگری جدید: خرید اوراق قرضه آمریکا در دوران پاسدار احمدی‌نژاد
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی رژیم گفت: دولت احمدی‌نژاد از روی بی‌احتیاطی زمینه‌ساز توقیف داراییهای ایران در آمریکا شده است.
 وی افزود: «دولت احمدی‌نژاد به هشدارهای کارشناسان بانک مرکزی بی‌توجهی کرد و با خرید اوراق قرضه از آمریکا زمینه‌ساز توقیف داراییها شد».
 وزارت خارجه کابینه آخوند روحانی هم فاش ساخت پاسدار احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری‌اش از آمریکا اوراق قرضه دولتی خریده و در شروع روند تحریم‌های شدید مالی و بانکی آمریکا از سال 2006 میلادی که کاملاً متصور بود، اموال ایران را خارج نکرده است.
 حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی وزارت‌خارجه رژیم با درج این خبر در صفحه تلگرام خود نوشت: ”خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا به‌عنوان یک کشور متخاصم با سیاست کلان ایران هماهنگ نبوده است، به‌ویژه که در همان زمان پرونده‌هایی در آمریکا علیه ایران مطرح بود. خارج نکردن این اموال با شروع روند تحریم‌های شدید مالی و بانکی آمریکا از سال 2006 میلادی، یک بی‌احتیاطی روشن بوده است“.
 بعیدی‌نژاد افزود: ”دخالت و رأی دیوان عالی آمریکا به‌عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی آمریکا بعد از رأی دادگاه اولیه و به‌دنبال اعتراض بانک مرکزی ایران در سال 1391 صورت گرفت و عملاً هر گونه انتخابی را از دست دولت ایران و امکان دخالت سیاسی از بین برد. این اتفاق بیش از یک‌سال قبل از شروع حتی مذاکرات تفاهم ژنو بود».
 دیوان عالی آمریکا حکم داد دو میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده رژیم ایران به قربانیان تروریسم این رژیم در آمریکا پرداخت شود.
بیشتر بخوانید:
بر آشفتگی رژیم ایران از حکم دیوان عالی آمریکا برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم
مقامها و کارگزاران رژیم آخوندی نگرانی و برآشفتگی خود را از حکم دیوان عالی آمریکا و پرداخت غرامت دو میلیارد دلاری به خانواده‌های قربانیان تروریسم این رژیم ابراز می‌کنند:
 آخوند مجتبی ذوالنور مشاور نماینده خامنه‌ای در  سپاه پاسداران  گفت: ”اینکه آمریکا دست به چنین غلطی می‌زند می‌توانیم بگوییم که به‌دنبال سنگ‌اندازی در اجرای برجام است و کاملاً روشن است که برجام به فرجام نخواهد رسید. این اقدام آمریکایی‌ها علامتی برای دولت تدبیر و امید بود که بعد از برجام نخواهند گذاشت آب خوشی از گلویشان پایین برود لذا دولتمردان ما باید هوشیار باشند و اگر خواب هستند باید بیدار شوند و اگر خودشان را به خواب زده‌اند بدانند که مردم بیدار هستند.
 ابوالقاسم جراره عضو مجلس ارتجاع گفت: یکی از شروط اساسی برجام آزاد شدن پول‌ و اموال بلوکه شده ایران در آمریکا و نیز گشایش سوئیفت بوده است که اینها تا کنون محقق نشده است و آمریکایی‌ها هر روز در این مسیر به بهانه‌های واهی مانع‌تراشی می‌کنند. وی افزود: بهتر است دولتمردان به جای این‌که همواره بر طبل رفع تحریم‌ها بکوبند، به مردم شفاف بگویند که تحریم‌ها لغو نشده و دغدغه‌های منتقدان پیش از به سرانجام رسیدن برجام، درست بوده است.
 محمدصالح جوکار عضو کمیسیون مجلس ارتجاع گفت انتظار ما این بود پس از اجرایی شدن برجام دارایی‌های بلوکه شده کشورمان آزاد شود نه این‌که به سرقت برود.
 محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: رفتارهای این روزهای آمریکا در پسابرجام ناشی از خوش‌بینی‌های ما نسبت به آمریکاست. وی افزود: حکم دادگاه آمریکایی عین غارت اموال ایران است، مانند دزدان ولگردی که پلیسی نیست مانع آنها شود، آمریکا حتی اجازه داشتن ناظر توسط ایران را هم نمی‌دهد، لذا اموال جمهوری اسلامی ایران را به یغما می‌برد.
 فواد ایزدی از کارشناسان رژیم هم گفت: در شرایط فعلی آمریکایی‌ها احساس می‌کنند پنجره‌ای باز شده است که می‌توانند از آن منافع خود را تأمین کنند، در فضای پسا برجام و با توجه به موضع انفعالی دولت در خصوص عهدشکنیهای آمریکایی، آنها سعی دارند تا پرونده‌های قدیمی را روی میز آورده و برای خود نقد کنند. ما نیاز داریم تا در سیاست خارجی بازبینی کنیم و اجازه ندهیم که برجام به یک خسارت محض تبدیل شود.
 خاطرنشان می‌شود دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95حکم داد که دو میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده رژیم ایران باید به خانواده‌های قربانیان آمریکایی تروریسم این رژیم پرداخت شود.
 این حکم شامل خانواده‌هایی می‌شود که بستگانشان در جریان بمب‌گذاریهای سال 1983 در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت و سایر حملات تروریستی رژیم ایران کشته شده‌اند.
 خبرگزاری رویتر گفت: این حکم با رأی مثبت 6قاضی در مقابل رأی منفی دو قاضی از قضات دیوان عالی و برخلاف درخواست تجدیدنظر بانک مرکزی رژیم ایران صادر شده است.

 دیوان عالی آمریکا گفته است کنگره با تصویب لایحه‌یی در سال 2012 حق دادگاههای آمریکایی را در زمینه پذیرش شکایت خانواده‌های قربانیان تروریسم رژیم ایران به‌رسمیت شناخته است.