۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

نشانه‌های تازه از درگل‌ماندگی خامنه‌ای



منبع : ایران اسرار ،24 آوریل 2016
لینک :
 نشانه‌های تازه از درگل‌ماندگی خامنه‌ای
رئیس‌جمهور آمریکا (طی سفر خود به عربستان) گفت: به سران کشورهای عرب خلیج فارس اطمینان داده‌ام از آنها در برابر هر کشور دیگری حمایت خواهم کرد. اوباما افزود: عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس باید این توانایی را در خود ایجاد کنند تا بتوانند در برابر اقدامات ایران از خود دفاع کنند.
اوباما افزود: «از آزمایشهای موشکی ایران نگرانم. باید کاملاً هوشیارانه بر فعالیتهای تروریستی یا اقدامات تحریک‌آمیز ایران در منطقه و فراتر از آن نظارت داشته باشیم» (تلویزیون رژیم ـ 2اردیبهشت).
وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با وزیران دفاع کشورهای حاشیه خلیج فارس با تجلیل از عربستان، ایران را به تروریسم و اقدامات خبیثانه متهم کرده و حمایت از حزب‌الله را از جمله آنها برشمرد». (تلویزیون رژیم ـ اول اردیبهشت)
دیوان عالی آمریکا با رد درخواست استیناف بانک مرکزی ایران 2میلیارد دلار از داراییهای ایران را مصادره کرد.
اطلاعیه پایانی کنفرانس سران خلیج-آمریکا: بر ضرورت هوشیاری در برابر اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از جمله برنامه موشکی بالستیکی رژیم ایران و حمایت تهران از گروه‌های تروریستی مثل حزب‌الله و غیره از جمله نمایندگان افراطی‌شان در سوریه، یمن، لبنان و غیره تأکید می‌کند.
بر نیاز به تحقق انتقال سیاسی در سوریه بدون رژیم بشار اسد با حفظ ارگانهای دولتی تأکید می‌کند.
کشورهای شورای همکاری خلیج بر اهمیت عدم دخالت ایران در امور داخلی کشورهای خلیج تأکید می‌کند. تلویزیون الجزیره ۹۵/۲/۲
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا حکم دیوان عالی آمریکا علیه ایران را در راستای منافع کاخ سفید ارزیابی کرد. تلویزیون رژیم- 2اردیبهشت
خبرهایی که از نظرتان گذشت، تنها گوشه‌یی از امواج کوبنده تحولات سیاسی به‌هم‌پیوسته‌یی است که یکی پس از دیگری بر رژیم فرود می‌آیند. در میان این انبوه خبرها، شاهد دو رشته تحولات در رابطه با رژیم هستیم؛ تحولاتی در آمریکا و تحولاتی در منطقه که در عین‌حال با هم ارتباط دارند و همزمانی آنها حاوی پیامی مشخص است.
با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان و حضور او در کنفرانس کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تحولات منطقه شتابی فوق‌العاده یافته که تلویزیون رژیم خود اذعان می‌کند که این تحولات به زیان رژیم است، همزمان با تحولات منطقه و به موازات آن، شاهد تحولاتی در آمریکا هستیم؛ به‌خصوص با توجه به سفر ظریف که گفته می‌شود به‌منظور حل و فصل مسائل اجرای برجام است.
اولین سؤالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که آیا این دو رشته تحول متعارض یکدیگرند و در دو راستای متفاوت با هم سیر می‌کنند؟ یا در یک راستا هستند و مضمون و پیام واحدی را گوشزد می‌کنند. دلواپسان می‌گویند ظریف در این سفر عمدتاً اهداف باندی را دنبال می‌کند، یعنی می‌خواهد به آمریکا التماس کند که سختگیری شما موجب تضعیف ما که جناح میانه‌رو هستیم می‌شود و نتیجه‌اش باخت ما در انتخابات آتی در سال 96 خواهد بود! اما خود ظریف و باند رفسنجانی روحانی می‌گویند این سفر به‌منظور حل و فصل مسائل اجرای برجام است و می‌خواهیم به آمریکا بگوییم که ما به تعهدات خودمان عمل کردیم و حالا نوبت شماست. اما جان کری تصریح کرد که ما درباره «مسائل مختلف» صحبت کردیم. چندان پوشیده نیست که این «مسائل مختلف» همانهاست که اوباما در سفر خود به منطقه بر آنها تأکید کرد و همانهاست که در بیانیه پایانی کنفرانس شورای همکاری نیز آمده است.
باید دانست که به یمن تلاشها و روشنگریهای مجاهدین و مقاومت ایران یک جبهه نیرومند و فعال در کنگره آمریکا شکل گرفته که قویاً علیه مماشات با رژیم ایران و دادن هر گونه امتیاز به این رژیم می‌باشد و از قضا سفر ظریف این جبهه را فعال کرده است؛ کما‌این‌که «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا با اشاره به سفر ظریف گفت: ما نگران شدیم که دولت اوباما بخواهد اجازه استفاده از دلار را به رژیم ایران بدهد، بنابراین تصمیم گرفتیم که تحریمهای سخت‌تری را به مرحله اجرا بگذاریم. یا مثلاً دیوان عالی آمریکا رژیم را محکوم به پرداخت 2میلیارد دلار غرامت به بازماندگان واقعه انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت کرد و سخنگوی وزارت‌خارجه هم گفت که این حکم همسو با سیاست ماست.

البته رسانه‌های رژیم ادعا می‌کنند و منابع باند خامنه‌ای اصرار می‌ورزند که ظریف در سفرش به آمریکا فقط در مورد اجرای برجام گفتگو می‌کند و گفتگو در مورد سایر مسائل مرز سرخ است، اما در حالی که  ولی‌فقیه ارتجاع  مأیوسانه و مذبوحانه تلاش می‌کند دامنه و حیطه عقب‌نشینی استراتژیک رژیم را به هسته‌یی و خوردن زهر هسته‌یی محدود کند، اما واقعیت چنان‌که اوباما گفت، این است که برجام یک روح دارد و روح آن همان‌گونه که سردمداران رژیم و به‌خصوص باند دلواپسان صراحتاً گفته‌اند، «در چارچوب قرار دادن» این رژیم یاغی و تروریست به چهار میخ قاعده و ضابطه است و با همین هدف و به‌طور حسابشده، در برجام مکانیسمهایی گنجانده شده که اگر رژیم در سایر عرصه‌ها گردنکشی و یاغیگری کند، حسابش رسیده خواهد شد.