۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

عادل الجبیر مداخلات رژیم آخوندی در منطقه را محکوم کرد



منبع : همبستگی ملی ایران ، 31 می 2016 

لینک 
عادل الجبیر وزیر امور خارجة عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای انگلیسی خود در جده، بار دیگر مداخلات رژیم آخوندی را در کشورهای منطقه محکوم کرد.
وزیر خارجة عربستان تأکید کرد که (رژیم) ایران باید دخالت‌هایش را در عراق پایان بدهد. حضور واحدهای نظامی این رژیم در آنجا «غیر قابل قبول» است... (رژیم) ایران از طریق سیاست‌هایش در عراق، تخم فتنه و تفرقه کاشته و به فرقه‌گرایی دامن زده است.
عادل الجبیر هم‌چنین گفت، (رژیم) ایران با پرتاب موشک‌های بالیستیک و اعزام شبه نظامیان به بسیاری از کشورها از جمله به سوریه و عراق، خود را منزوی کرده است؛ مداخلات (این رژیم) در امور داخلی کشورهای همسایه مردود است و امروز به‌خاطر حمایتش از تروریسم و قاچاق تسلیحات به بحرین و یمن، مجازات شده است.
الجبیر در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «رژیم ایران خواستار برگزاری چیزی مانند تظاهرات بود، و می‌خواست از مزایای دیگری بهره‌مند شود که خارج از چارچوب مقررات عادی بود» . وی این خواسته‌ها را ایجاد کننده هرج و مرج طی مناسک حج دانست و تأکید کرد: «این امر غیرقابل قبول است» .
آسوشیتدپرس -۹ خرداد ۹۵

فیلیپ هاموند وزیر خارجة انگلستان نیز، گفت: «صرف انعقاد توافقی با (رژیم) ایران بر سر برنامة اتمی آن، به این معنی نیست که ما چشمانمان را به تلاش‌های ادامه‌دار آن برای بی‌ثبات‌کردن منطقه و برنامة موشک‌های بالیستیکش ببندیم؛ (برنامة موشک‌های بالیستیک رژیم ایران) هم‌چنان یک تهدید جدی برای صلح است و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند».
خبرگزاری فرانسه - ۹ خرداد ۹۵