۱۳۹۵ خرداد ۶, پنجشنبه

بازتاب جهانی گماشتن جنتي به رياست خبرگان




منبع : ایران افشاگر ، 26 می 2016 

لینک 
ان.بي.سي. نيوز آمريكا
طي يك گزارش تحليلي از انتخاب جنتي تصريح كرد كه اين انتخاب نشان مي‌دهد، به‌رغم پيروزي باند رفسنجاني و روحاني در انتخابات، باند خامنه‌اي هم‌چنان بر برخي از مهم‌ترين و تأثيرگذارترين مؤسسات رژيم سلطه دارد…
ديلي تلگراف در انگلستان نوشت:
«يكي از بدنام‌ترين تندروهاي (رژيم) ايران كه خواهان آن شده كه رژيم، منتقدان را بدون دل‌سوزي و نرمش به‌قتل برساند، رئيس مجلسي… شد كه مسئوليت انتخاب ولي فقيه بعدي را دارد».
تلگراف که انتخاب جنتي را شکستي براي باند روحاني دانسته، اضافه مي‌كند كه جنتي 89 ساله است و ممكن است باند روحاني اين محاسبه را بكنند كه رياست او كوتاه‌مدت باشد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس
در گزارش خود يادآوري مي‌كند كه جنتي كسي است كه بعد از قيام سال 2009 (1388)، به اعدام فعالان اپوزيسيون فراخوان داد و در سال 2003 از عراقيان خواست عليه نيروهاي آمريكايي، دست به عمليات انتحاري بزنند.
نيويورك تايمز نيز در گزارش خود نوشته است

با توجه به نگراني‌هاي موجود دربارة وضعيت سلامتي خامنه‌اي كه در سال 2014 به‌خاطر سرطان تحت درمان قرار گرفت، مجلس خبرنگان نقش بيش از پيش مهمي را در اختيار دارد.

فرانس 24

در انتخابات (خبرگان) ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب… خواهان حذف جنتي، محمد يزدي و مصباح يزدي شده بودند؛ دو تن از آنها شكست خوردند، اما جنتي به‌سختي انتخاب شد.

اين منبع افزود كه رياست جنتي نشان مي‌دهد، مجلس خبرگان جديد عمدتاً تحت سلطة باند خامنه‌اي است.

روزنامة فرانسوي فيگارو


انتخاب جنتي شكستي براي باند مغلوب نظام دانست و نوشت: باند رفسنجاني و روحاني تلاش داشتند اميني را به رياست خبرگان برسانند .