۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

زنداني سياسي و از خانواده های مجاهدان لیبرتی ماشاالله حائري بر اثر محروميت از درمان دچار سكته شده و در وضع وخيمي است





 منبع : چاودانه ها ، 1 ژوئن 2016

لینک 

 زنداني سياسي ماشاالله حائري بر اثر محروميت از درمان دچار سكته شده و در وضع وخيمي است

Javdavehha  جاودانه ها  28.10.2015

آقاي حائري بخاطر حضور برادر و پسرش در اشرف دستگير و به 15 سال زندان محكوم شده است




دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران4/8/94:

« ماشاءالله (حميد) حائري، 64 ساله از زندانيان سياسي زندان گوهر دشت، پس از يك هفته بيماري و دردهاي شديد در ناحيه سر و بيني و حالت تهوع و ضربان شديد قلب و تورم پيشاني و ممانعت دژخيمان از درمان وي، بعد از ظهر يكشنبه 3 آبان کنترل خود را از دست داد و  ناگهان به زمين خورد. پس از انتقال به بهداري زندان، در حالي كه بر دست و پاي او زنجير بسته بودند او را به بيمارستان هزار تختخوابي تهران منتقل كردند. گفته مي شود او دچار سكته  مغزي شده و در اثر تأخير در معالجه از كمر فلج شده است.  دژخيمان در بيمارستان نيز شديدترين كنترل را بر او اعمال مي كنند و حتي از ملاقات دخترش خانم نگار حائري با او جلوگيري مي كنند. نگار حائري يك وكيل است كه تاكنون بارها دستگير و زنداني شده و اكنون با وثيقه سنگين بيرون از زندان به سر مي برد. 
آقاي حائري كه از زندانيان سياسي دهه 60 است، به خاطر حضور برادر و فرزندش در ليبرتي، 6 سال پيش در سال 1388 بار ديگر دستگير و به 15 سال زندان محكوم شده است. وي بر اثر سالها زندان و شكنجه از بيماريهاي مختلف رنج مي برد و پيش از اين نيز بارها دچار ايست قلبي در زندان شده است. مقاومت ايران بارها نسبت به سلامتي وي هشدار داده است. ....
محروميت از درمان ومراقبتهاي پزشكي يكي از شيوه هاي رايج براي شكنجه و اعمال فشار بيشتر بر زندانيان در رژيم آخوندي است.
مقاومت ايران عموم مراجع بين المللي مدافع حقوق بشر به ويژه كميسر عالي حقوق بشر و گزارشگر ويژه شكنجه و گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران را به اقدامي فوري براي دسترسي كامل و بي قيد و شرط آقاي حائري به خدمات پزشكي مي باشد. مسئوليت هر آسيبي كه به او وارد شود بر عهده رژيم آخوندي و سردمداران آن مي باشد. ممانعت سيستماتيك از معالجه زندانيان به هر بهانه اي كه باشد از مصاديق جنايت عليه بشريت و نقض آشكار بسياري از قوانين و معاهدات بين المللي است و مسئولان آن بايد بخاطر جنايت عليه بشريت محاكمه ومجازات شوند.».