۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

صدها میلیون دلار مخارج رژیم ایران در سوریه



منبع : ایران اسرار ۷ 26 ژوئن 2016 

لینک 

در حالی که هر روزه شاهد صحنه‌های تکان‌دهنده از خودکشی هموطنان به‌خاطر فقر و گرسنگی هستیم، به‌نوشته تایمز مالی رژیم آخوندی هرماه 600 تا800 میلیون دلار در ماه برای کمک به رژیم اسد هزینه می‌کند. بخشهایی از این مطلب در زیر می‌آید.

 جواد ظریف در مصاحبه با المانیتور وب سایتی که خاورمیانه را پوشش می‌دهد گفت ”در مورد سوریه جواب در تمرکز بر روی نهادینه شدن قدرت و شکل دولت آینده است. ممکن است شما بتوانید نقش مرکزی فردی یا قومی را کاهش داده یا حتی از بین ببرید.

 این حرفها کاملاً نامفهوم است آنهم در حالی که رژیم اسد به بمباران بشکه‌ای بر روی رزمندگان ادامه می‌دهد. ماده احتمالی این حرفهای ظریف ممکن است روی حمایتی که رژیم ایران و روسیه از اسد می‌کنند تأثیر بگذارد. آمریکا می‌گوید این اظهارات ممکن است نرمشی در سیاست رژیم ایران در قبال سوریه باشد. مقامهای روسی هم خواهان قانون اساسی جدیدی برای سوریه هستند.

 امر خطير سوریه برای هردو رژیم روسیه و ایران پرهزینه بوده است. رژیمهایی که هم اینک در برابر قیمت پایین نفت و تحریمهای اقتصادی آسیب پذیرند. مشخص کردن عددی برای این کار سخت است ولی منابع امنیتی عربی می‌گویند سوریه برای رژیم ایران در سال‌های 2013 و 2014ماهانه 600 تا 800 میلیون دلار هزینه داشته است.

 این سطح از حمایت از اسد علیه اکثریت سنی سوریه، موجب خطرات دشمنی نسل اندر نسل سنیها خواهد شد.

 روسیه دارای حدود 25 میلیون سنی در داخل مرزهای خود است. دخالتی که رژیم ایران بر اساس محور شیعی از بغداد تا بیروت ساخته است نمی‌تواند در سطح کنونی باقی بماند بجز این‌که به قیمت ادامه جنگ تمام شود.

 این امر توسعه طلبی  سپاه پاسداران  را گسترش داده و مانع از ورود مجدد رژیم ایران به بازار جهانی و نهادهای آن می‌شود.