۱۳۹۵ تیر ۷, دوشنبه

همبستگی پارلمانترها و شخصیت ها با گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس



منبع : همبستگی ملی ایران ،27 ژوئن 2016 


پارلمانترها و شخصیتهای بین المللی و عربی، طی پیامهایی در همبستگی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، دیکتاتوری آخوندی را به خاطر موج اعدامها و صدور تروریسم و همدستی با بشاراسد درکشتار مردم سوریه محکوم کردند.
پیامهایی از روبرت روشفورنماینده پارلمان اروپا از فرانسه، یارومیر اشتتینا نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک، و دکتر نصر الحریری از رهبران ائتلاف ملی سوریه:

روبرت روشفور- نماینده پارلمان اروپا و معاون حزب جنبش دمکراتیک فرانسه
دوستان ایرانی عزیز،
من اینجا از پارلمان اروپا در استراسبورگ با شما صحبت میکنم و خبر خوبی برای شما دارم. اینکه تعداد نمایندگان پارلمان اروپا که از جنبش مقاومت مردم ایران حمایت میکنند همچنان رو به افزایش است. امروز ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا هستند که متنی را امضاء کرده اند که میگوید نباید با رژیمی که امروز در تهران در قدرت است روابط برقرار کرد مگر اینکه شرط احترام این رژیم به حقوق بشر، روی میز باشد.
سالی که گذشت در بسیاری کشورها، ازجمله کشور من فرانسه، شاهد این بودیم که شرکتهای بسیاری دنبال عقد قرارداد و به اصطلاح آنچه که میگویند «عادی سازی » روابط با رژیم تهران بوده اند.
این چیزی است که برای مکانی مانند این پارلمان قابل قبول نیست. جایی که ما برای دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادی جمع شده ایم.
چند روز دیگر، ۹ ژوئیه در پاریس، تعداد بسیاری نمایندگان پارلمان اروپا همراه با دیگر نمایندگان پارلمان های کشورهای جهان در کنار خانم رجوی خواهند بود و در کنار تمام مسئولین و دست اندرکارانی که هر ساله این گردهم آیی بزرگ را سازمان میدهند، برای اینکه میزان دفاع و حمایت از یک ایران آزاد را نشان بدهند که در حال پیشرفت است، این آن چیزی است که افراد را گرد هم می آورد، هم ایرانیان خارج از ایران و همچنین بسیاری حامیان دیگر. من مطمئن هستم که این جلسه یک موفقیت بسیار بزرگ خواهد بود و وقتی که به پیام این برنامه نگاه کنیم، یک گام دیگر برای نشان دادن نظرگاه گسترش یابنده کسانی است که میگویند «نه به یک عادی سازی اقتصادی و تجاری بدون هیچ شرطی با رژیم تهران» و “آری به دفاع از حقوق بشر » و آری به حمایت از کسانی که خواستار یک آلترناتیو دمکراتیک در ایران هستند.
موفق باشید.

یارومیر اشتتینا - نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک
دوستان ایرانی من،
اسم من یارومیر اشتتینا است و نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک هستم.
من سالهاست که شرایط در ایران را دنبال میکنم. من درد و رنج شما را حس میکنم. من هم سالها زیر دیکتاتوری زندگی کردم و برای همین هم من شما دوستانم را خوب درک میکنم. همراه با ۲۷۰ تن از همکارانم، نمایندگان پارلمان اروپا از کشورها مختلف و از همه گروه های سیاسی، ما خواستار بهبود حقوق بشر و پایان حکم اعدام در ایران هستیم.
ما در اروپا از مبارزه شما برای آزادی و دمکراسی در ایران حمایت میکنیم. برای ما خیلی مهم است که از سیاستمداران اروپایی که برای تجارت به تهران میروند و موضوع حقوق بشر در ایران را اصلاً مطرح نمیکنند پشتیبانی نکنیم.
دوستان عزیز، لطفاً در ۹ ژوئیه در پاریس در گردهمآیی با حضور خانم مریم رجوی شرکت کنید. او کسی است که برای آزادی و دمکراسی در کشور شما میجنگد.

دکتر نصر الحریری – از رهبران ائتلاف ملی سوریه
رژیم آخوندها، رژیم ولایت فقیه طی ۶ سال کمک به رژیم بشار اسد، میلیاردها دلار پرداخت کرده است. از نیروهای پاسداران بسیار، بسیار به‌قتل رسیده‌اند؛ و ظاهراً نبرد در این راستا ادامه دارد. در مقابل خونی در سوریه ریخته می‌شود که هیچ نفعی برای مردم ایران در جنگی که رژیم ولایت فقیه به آن پرداخته، ندارد. در نتیجه به نظر من امروز هماهنگی بین مقاومت سوریه و مقاومت ملی ایران برای پایان‌دادن به این اعمال جنایتکارانه رژیم ولایت فقیه یک الزام است. به‌جای ای‌نکه این پول‌ها برای رفاه و زندگی مردم ایران صرف شود، برای طرح و برنامه‌های بی حد و مرز رژیم ولایت فقیه خرج می‌شود.
پیام من به گردهمایی مقاومت ایران که قرار است در ژوئیه آینده در پاریس برگزار شود این است که این فرصت، یک فرصت طلایی است برای خیزش ملی ایران علیه این رژیم. فرصت الآن بعد از این‌که رژیم جنگ‌های فرسایشی گستردة بسیاری در منطقه، در عراق، سوریه و لبنان و حتی در یمن و تعداد دیگری از کشورها ایجاد کرده، زمان برای فعال‌کردن تلاش‌های هماهنگ بین تمامی مقاومت‌های این کشورها با همکاری با مقاومت ملی ایران برای فعال‌کردن مردم مناسب شده تا این‌که باید گفت که دیگر عمر این رژیم که مردمش را به قتل می‌رساند و آنها را وارد جنگی می‌کند که هیچ منفعتی برای آنها ندارد، تمام شده است.