۱۳۹۵ مرداد ۶, چهارشنبه

العربیه: رژیم ایران ۱۲۰ هزار تن از مخالفان و در رأس آنها اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران را اعدام کرد





منبع : همبستگی ملی ایران به نقل از العربیه، 27ژوئیه 2016

لینک 


 العربیه با عنوان ”اقدامات تروریستى رژیم ایران در منطقه و جهان“ لیستی از اقدامات تروریستی رژیم آخوندی از زمان روی کار آمدن تاکنون در خارج و داخل کشور را لیست کرده است.
در قسمتی از این گزارش که روز سه شنبه ۵ مرداد منتشر شده، آمده است: «رژیم ایران در سطح بین المللی به عنوان حامی اول تروریسم، بسیاری از جنایات و عملیات تروریستی علیه شهروندان خود و مردم و کشورهاى منطقه و جهان، را مرتکب شده است. تأسیس سازمان های تروریستی در داخل و خارج، از جمله شبه نظامیان حزب الله در لبنان گرفته تا حزب الله حجاز و دیگر گروه هاى تروریستى در سعودی و کشورهای خلیج فارس، تا ده ها گروه شبه نظامى و فرقه ای در عراق و سوریه، و اخیرا حوثی ها در یمن، از جمله فعالیت هاى تروریستى رژیم ولایت فقیه بوده است. علاوه بر این، حمایت رژیم ایران از دیگر سازمان های تروریستی بین المللی مانند القاعده از سال ۲۰۰۱، که هنوز هم تعدادى از رهبران این سازمان افراطى را پناه داده، سندى محکم دال بر متنوع بودن پرونده فعالیت هاى تروریستى این رژیم و حمایتش از گروه هاى افراطى است.
رژیم ولایت فقیه به راه اندازی شبه نظامیان تروریست اکتفا نکرده، بلکه از روز اول حکومتش، سلسله اى از عملیات آدم ربایی، بمب گذاری و ترور چه علیه قدرت هاى مخالف خود یا حتى مخالفان داخلى انجام داده است».
العربیه در قسمت دیگری از گزارش خود به اعدام ها زندانیان سیاسی اشاره کرد و افزود: «رژیم جمهورى اسلامى بعد از رسیدن به قدرت و به خصوص در زمان جنگ با عراق، حدود ۱۲۰ هزارنفر از مخالفان عضو احزاب سیاسی و در رأس آنها سازمان مجاهدین خلق ایران و نیز جریانات چپ را اعدام کرد. همچنین در یک قتل عام جمعی ۳۰ هزار زندانی سیاسی را در تابستان سال ۶۷ اعدام کرد. علاوه بر این، هزاران نفر از فعالان سیاسى ملیت هاى مختلف از جمله عرب، کردها و بلوچ ها به دار آویخت».
دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، آدم زوبین، در اظهارتى گفته بود که تحریم های اعمال شده علیه رژیم ایران به دلیل حمایتش از تروریسم و دخالت در سوریه و حمایت از رژیم اسد و حمایت از شبه نظامیان در یمن، و همچنین به دلیل ادامه نقض حقوق بشر، ادامه خواهد داشت.

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص تروریسم بین المللی در سال ۲۰۱۵، که در آغاز ماه ژوئن گذشته منتشر شد، از رژیم ایران به عنوان "حامى ارشد تروریسم بین المللى" یاد کرده بود، و دخالت های تهران در منطقه و حمایتش از تروریسم و خشونت در سوریه و عراق و بی ثبات کردن امنیت و ثبات منطقه اى از طریق فعالیت هاى تروریستى سپاه پاسداران انقلاب را محکوم کرده بود و به نقش این رژیم در اعمال خشونت مخالفان در بحرین نیز اشاره کرده بود.
العربیه ۵ مرداد ۹۵