۱۳۹۵ مرداد ۱۰, یکشنبه

گردهمایی بزرگ مقاوت ایران، سخنرانی راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه


منبع : ایران افشاگر ،31ژوئیه 2016

لینک 
خانم رئیس جمهور، دوستان عزیز
یک‌سال بعد از قرارداد اتمی 2015، تحریمها علیه رژیم ایران برداشته شده‌اند. ولی در زمینه حقوق‌بشر، هیچ چیز و مطلقاً هیچ چیز تغییر نکرده است. رژیم ایران هم‌چنان رکوردار جهانی آمار اعدام است. رژیمی که در ملأعام اعدام می‌کند. این یک دولت مانند سایر دولتها نیست.
ماهیت این رژیم نباید ما را در زمینه اعتمادسازی فریب دهد. در سوریه زهر گسترش پیدا می‌کند به‌دلیل این‌که با همدستی غرب، رژیم ایران در کشتار مردم سوریه شرکت می‌کند.
یک دوران بسیار کثیف برای دموکراسی، یک دوران بسیار کثیف برای حقوق‌بشر و یک دوران کثیف برای آزادیهاست. به‌دلیل این‌که همزمان زد و بندها ادامه دارد. حسابهای بلوکه شده در خارجه، مجدداً مسیر تهران را پیش گرفته‌اند. بدون درنگ و با بستن چشم بر روی این واقعیت شوم، شرکت، سرمایه‌گذار، بانک، مجدداً روابط تجاری خود با رژیم ایران را از سر گرفتند. چهارمین ذخیره نفت، دومین ذخیره گاز، هیجدمین اقتصاد جهانی. بله این دلیل این کمدی اقتصادی‌ست.
ولی برای رژیم ایران امر نباید مشتبه شود. تاریخ به ما آموزش می‌دهد که بدون حقوق سیاسی، تجارت موفق نمی‌شود. چطور می‌توان سرمایه‌گذاری کرد وقتی رژیمی شما را مجبور می‌کند که پول خود را جای دیگر نگهدارید. چطور می‌توان سیستم تحویل دهی کالا داشته باشید وقتی آزادی تردد وجود ندارد. چطور می‌توان یک سرمایه‌گذاری را تضمین کرد، وقتی فساد وجود دارد. ایران یک بازار اقتصادی با ریسک بسیار بالاست. و سرمایه‌گذاران خارجی می‌بایست قبل از متعهد شدن در این مسیر، دو بار فکر کنند. چطور می‌توان از یک اقتصاد صحبت کرد وقتی بازار در دست یک پلیس سیاسی است. شرکتهای ما باید بدانند که متناظرین آنها رئیس شرکت نیستند بلکه سربازند. سربازانی که سپاه پاسدارانند. نتیجه خیلی خطرناک است.
من می‌خواهم بگویم که رژیم ایران نمی‌تواند ادعای عضویت در شورای ملتها را داشته باشد، تا زمانیکه ایرانیان آزاد نباشند. رژیم ایران نمی‌تواند انتظار احترام داشته باشد، بدون احترام گذاشتن به حقوق ملتش. رژیم ایران نمی‌تواند ادعای پلیس خاورمیانه را داشته باشد، زیر پوش نبرد با داعش، وقتی که از قصاب دمشق، بشار اسد که آمار 250هزار کشته را نمایندگی می‌کند، حمایت می‌کند.
حقوق‌بشر یک ارزش غربی نیست، بلکه یک اصل جهانیست. ما وظیفه بیان واقعیت به جهان را داریم که روحانی به ظاهر اصلاح‌طلب و مدره، یک بیلان بسا بدتر از نفر پیشین خود یعنی احمدی‌نژاد دارد. که سکولارها، دموکراتها، زنان و مسیحیان، مستمراً تحت سرکوب شدیدند. ایرانیان به‌شدت خواستار قیام برای آزادی و دموکراسی دارند.
توافق ژوئیه 2015 یک اشتباه تاریخی است، یک ضعف است. ناتوانی بر آزادی فائق آمده است. ولی این تنها یک مرحله است. تا زمانیکه رژیم ایران در تهران حاکم است، خانم رجوی، خانم رئیس جمهور، ما در کنار شما هستیم. برای تقاضای لغو حکم اعدام، آزادی زندانیان سیاسی، آزادی بیان، پایان سانسور،
آزادی اعتماد، برابری برای زنان. و دوستان عزیز، می‌خواهم افتخار خودم به‌عنوان یک زن را ابراز کنم که دوست شما و شریک نبرد شما هستم، زنده باد ایران آزاد.