۱۳۹۵ تیر ۱۷, پنجشنبه

مخالفت روز افزون با دولت شیاد روحانی و حمایت رشد یابنده از جایگزینی شورای ملی مقاومت ایران


منبع : اسران اسرار ، 7 ژوئیه 2016 

لینک 


يك سال پس از توافق هسته‌يي ايران: بازنگري خوش‌بيني غربي
سايت هيل 15 تیر 95
به قلم پروفسور ايوان ساشا شيهان
 آنهايي كه روحاني و روند انتخابات شيادانه كه تنها در خدمت منافع (رژيم) تهران است را رها كرده اند, به چيزي اعتقاد يافته اند كه بسياري از ناظران ايران به آن ارج ميگذارند, و آن چيز عبارت است از تنها راه براي اين كه ايران يك آينده متفاوتي داشته باشد, تغيير رژيم در اين كشور است.
مخالفت رشد يابنده نسبت به دولت روحاني با رشد حمايت از دكترين شوراي ملي مقاومت ايران, پارلمان در تبعيد مستقر در پاريس, جايگزين دموكراتيك رژيم مذهبي ايران, همطراز شده است. اين گروه مقاومت كه از يك ايران غيرهسته‌يي طرفداري ميكند و با قدرتهاي غربي در صلح است, ميزبان يك گردهمايي بين المللي براي دموكراسي در ايران, در پاريس در تاريخ 9 ژوئيه است.
  شوراي ملي مقاومت ايران يك اپوزيسيون اصيل عليه حكومت مذهبي در ايران و پژواك اميد ميليونها ايراني در داخل و خارج ايران مي‌باشد, كساني كه از بنيادگرايي و بي‌ثباتي, نقض حقوق بشر و جنگهاي نيابتي در منطقه خسته شده اند
ترديدي كه اپوزيسيون ايران نسبت به سربرداشتن روحاني از خود نشان داد, ثابت شد كه هوشيارانه و حساب شده بود. اكنون سه سال از آن زمان گذشته, ولي تهران سياستهاي خود را نه دموكراتيزه كرده ونه اصلاح نموده و نه اين كه به يك قدرت مسئول و پاسخگو تبديل شده كه جهان بتواند به آن اعتماد كند. اعتقاد راسخ اپوزيسيون به اين كه روحاني خيال تغيير ايدئولوژي تندروانه كه به آن جان بخشيده را ندارد, بيش از هر زمان ديگر صحيح و درست است
هيچ علامتي از تفكر مدراسيون در اين رژيم مشاهده نشده و تا زماني كه اين رژيم مصمم به افزايش ميزان اعدامها, تكذيب نقض حقوق بشر كه به روشني پيداست, حملات خشونت بار عليه اپوزيسيون در داخل و خارج, و عدم همكاري با غرب و جامعه بين المللي در مواردي شامل انباشت موشكهاي باليستيك كه قادر به حمل كلاهكهاي سلاح اتمي هستند, باشد, هيچ نشاني از تصحيح در آين رژيم ديده نخواهد شد
آن دسته از قدرتهاي غربي كه رژيم ايران را به عنوان يك قدرت جاگرفته در نقشه خاورميانه تصور ميكنند, يا آنرا بهترين در ميان چندين انتخاب بد تلقي ميكنند, فقط مشغول تغذيه رژيمي هستند كه به درستي شاخص دهه‌ها نقض حقوق بشر و محكوميت حمايت از تروريسم بين‌المللي شده است.
رابرت كاگان Robert Kagan از موسسة بروكينز در سال 2010 تصريح كرد كه تغيير رژيم در تهران بهترين سياست منع گسترش سلاحهاي هسته‌يي است. اولين سالگرد مذاكرات اتمي كه در ماه ژوئيه ميباشد, زمان خوبي براي نتيجه گيري از اين است كه تغيير رژيم از طريق داخل ايران و توسط اپوزيسيون سازمانيافته ايران نيز تنها اميد براي يك آينده صلح آميز براي ايران مي‌باشد.
دكتر ايوان ساشا شيهان مدير بخش فارغ التحصيلي در امور بين المللي و امنيت بشري در دانشكده امور عمومي و بين المللي دانشگاه بالتيمور است.