۱۳۹۵ تیر ۱۷, پنجشنبه

بازتاب حمله موشكي به ليبرتي در رسانه هاي خبري



منبع : ایران افشاگر ، 7ژوئیه 2016 


سی  ان ان در گزارشي درباره حمله موشكي به ليبرتي گفت:

طي ساعت گذشته ما صداي بلند انفجارهايي راشنيديم كه از غرب بغداد مي آمد كه ظاهراً از يك كاميون مملو از موشك بوده كه اين موشك ها به سوي كمپي معروف به ليبرتي شليك شده است كه درست در كنار فرودگاه بين المللي بغداد است. اما تعدادي از آن موشك ها به روستايي در آن حوالي اصابت كرده است كه ما درمورد تلفات آنهاگزارشي نداريم, مي دانيم كه چند نفر در اين و اقعه مجروح شده اند.

تلويزيون العربيه گفت:

« روز 5 ژوئيه فرماندهي عمليات مشترك عراق اعلام كرد كه كاميوني را پيدا كرده است كه از آن به عنوان سكوي پرتاب براي شليك موشك به قرارگاه ليبرتي استفاده شده است. اين قرارگاه متعلق به سازمان اپوزيسيون مجاهدين خلق ايران است كه هر از گاهي هدف موشكباران قرار مي‌گيرد.

تلويزيون التغيير گفت:

« شبه نظاميان وابسته به رژيم ايران به كمپ ليبرتي در غرب بغداد با موشک حمله كردند. منابع آگاه گفتند موشكها به اين كمپ كه محل استقرار اعضاي سازمان مجاهد خلق اپوزيسيون رژيم ايران است، اصابت کرده و خسارتهاي مالي و مجروحان بسياري را برجاي گذاشته است. از سوي ديگر فرماندهي عمليات در بغداد اعلام کرد كه به كاميوني در منطقه اي در غرب بغداد دست پيدا كرده اند كه بر روي آن سكوهاي شليك موشك نصب شده بود.
منابع گفتند بخشي ازموشکها به يك روستاي عراقي در نزديك شهر العامريه اصابت کرده است.

التغيير در گزارش ديگري گفت:

سازمان مجاهدين خلق لحظات اوليه فرود موشكها در داخل كمپ ليبرتي در غرب بغداد را ضبط كرده اند. اين كليپ ويدئويي كه التغيير يك نسخه از آن‌را به‌دست آورده نشان دهنده شعله ور شدن آتش در تعدادي از بنگالهاو محلهاي استقراري در داخل كمپ است
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: روز دوشنبه رگباري از موشك‌ها كمپ محل سكونت اعضاي گروه اپوزيسيون ايران را در نزديك بغداد هدف قرار داد و چند مجروح بر جاي گذاشت….
سخنگوي فرماندهي عمليات بغداد گفت موشك‌ها از يك كاميون در منطقه‌يي در غرب بغداد به كمپ شليك شد…

خبرگزاري فرانسه افزود :

شوراي ملي مقاومت ايران گفت: «در اين حملة موشكي، شماري از ساكنان كمپ ليبرتي مجروح شدند، اما خوشبختانه هيچ‌كس به شهادت نرسيد». اين بيانيه، شبه نظاميان وابسته به (رژيم) ايران را مسئول اين حمله دانست.
به گفتة سازمان ملل، در حملة موشكي به كمپ ليبرتي در اكتبر گذشته، 24 تن كشته شدند و بسياري ديگر مجروح شدند.

خبرگزاري رويتر گزارش داد: كمپ مخالفان ايراني در نزديك فرودگاه بغداد موشك‌باران شد.

شهريار كيا از سخنگويان مطبوعاتي مجاهدين به رويتر گفت، در اين موشك‌باران چندين بنگال در كمپ آتش گرفتند و بيش از 50 موشك به كمپ اصابت كرد. كمپ (ليبرتي) در نزديكي فرودگاه، پيش از اين در ماه اكتبر موشك‌باران شد.

آسوشيتدپرس گزارش داد : بنا به گفته مقامات پليس بغداد اواخر دوشنبه موشكها به كمپ پناهندگان ايرانيان تبعيدي در نزديك فرودگاه بين المللي بغداد اصابت كرد.

كميته پارلماني بريتانيا براي آزادي ايران با صدور بيانيه اي اعلام كرد:

نمايندگان پارلمان انگلستان براي حفاظت بين المللي از کمپ ليبرتي به دنبال حمله پنجم موشکي فراخوان ميدهند حمله روز دوشنبه، پنجمين حمله موشکي بر روي کمپ ليبرتي و ساکنان آن از سال ۲۰۱۲ تا کنون است. بنا به گزارشات، نيروهاي شبه نظامي عراق که از طرف نيروي تروريستي قدس رژيم ايران حمايت ميشوند در پشت حمله دوشنبه شب قرار دارند. اين در حالي است که نيروهاي عراقي يک محاصره بر روي کمپ اعمال کرده و از ورود سوخت، غذا و دارو ممانعت ميکنند.
كميته پارلماني بريتانيا براي آزادي ايران حمله موشكي به ليبرتي را محکوم مي كند و اعلام كرد: “اين حمله موشکي يادآور تهديد عليه اين پناهندگان بي دفاع است و دخالت فوري جامعه بين المللي براي تامين امنيت و حفاظت آنها را ضروري ميسازد. مصونيت کساني که مسئول حمله دوشنبه شب و حملات قبلي عليه کمپ ليبرتي هستند بايد پايان يابد و جامعه بين المللي بايد آنها را به عدالت بکشاند.”
کميته پارلماني بريتانيا براي آزادي ايران همچنين از دولت انگلستان خواست تا با همكاري با همکاري با شرکاي بين المللي خود به خصوص آمريکا براي تضمين حفاظت ساکنان کمپ و پايان دادن به محاصره غير انساني ليبرتي تا زماني که تمامي آنها عراق را ترک کنند. دست به اقدام بزند.

كميته ايتاليايي پارلمانترها و شهروندان براي آزادي ايران نيز در اطلاعيه اي اعلام كرد:

كميته ايتاليايي پارلمانترها و شهروندان براي آزادي ايران ، اين حمله جنايتكارانه عليه ساكنان ليبرتي را كه از استاتوي افراد حفاظت شده بر اساس حقوق بين الملل برخوردارند محكوم نموده و از سازمان ملل و ايالات متحده امريكا خواست تا به تعهداتشان براي تضمين امنيت ليبرتي دست به اقدام فوري بزنند. اين كميته همچنين خواستار قطع دخالتهاي رژيم ايران در عراق و استمرار توطئه هاي آن عليه ساكنان ليبرتي كه نقض حقوق بين المللي انساندوستانه است شد.