۱۳۹۵ شهریور ۷, یکشنبه

گزیده ای از میان روزنامه‌های حکومتی روز هفتم شهریور ۱۳۹۵



تاریخ : 28 اوت 2016 

گزیده ای  از میان روزنامه‌های حکومتی روز هفتم شهریور ۱۳۹۵

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی و برخی از عنوانهای اصلی آنها به ادامه واکنشهای هراس‌آلود سران نظام و دست‌اندرکاران قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان 67 اختصاص یافته است: اعتماد: واکنش هاشمی به صوت جنجالی – هاشمی رفسنجانی دیروز به فایل صوتی منتظری واکنش نشان داد و از امام و مرحوم حاج احمد آقا دفاع کرد. علی مطهری در نامه‌ای به مصطفی پورمحمدی از او خواست درباره حوادث سال 67 توضیح دهد

رسالت: رفسنجانی: امام فرمودند برای بعد از خودم افرادی مانند آقای خامنه‌ای را دارید

رسالت: ری شهری: بیت منتظری به مجاهدین کمک می‌کند

جوان: واکنش هاشمی رفسنجانی به فایل منتظری: هجمه‌های اخیر انتقام از امام بود

همدلی: مطهری: مغالطه نکنید پاسخ دهید

در روزنامه‌های باند هاشمی رفسنجانی، مجیزگویی‌های وی از خامنه‌ای و امامش همراه با ابراز نگرانی از پیامدهای افشای نوار آقای منتظری، بدون جرأت انکار جنایت قتل‌عام، خود سندهای جدیدی مبنی بر انجام این جنایت در نظام ولایت‌فقیه به فرمان خمینی است:

 اعتماد: فایل صوتی منتسب به مرحوم آیت‌الله منتظری قرار نیست به این زودی‌ها فراموش شود. دیروز سه چهره نسبت به این فایل صوتی واکنش نشان دادند. واکنش‌هایی که هر کدام از آنها با دیگری متفاوت بود. علی مطهری که خود زخم‌خورده مجاهدین بود خطاب به مصطفی پورمحمدی دست به قلم شد. از موضع دو روز پیش او در مورد فایل صوتی انتقاد کرد و آن را «مغلطه» نامید. از او خواست که به جای مغالطه به‌عنوان یک مقام آگاه توضیحات لازم را بدهد. از سوی دیگر اما آیت‌الله ری‌شهری نیز در واکنش به این فایل صوتی گفت: «آنچه در این نوار آمده چیز جدیدی نیست اما معلوم می‌شود که در بیت آیت‌الله منتظری هنوز کسانی هستند که به مجاهدین کمک کنند. » اما شاید مهم‌ترین واکنش دیروز مربوط به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به جای واکنش صریح به این فایل صوتی از حملات صورت گرفته به بهانه این فایل به بیت امام انتقاد کرد و از خدمات فرزند امام، سید احمد خمینی گفت. هرچه که هست فضای سیاسی کشور هنوز هم تحت‌تاثیر فایل صوتی منتسب به مردی است که نزدیک به هفت سال از درگذشتش می‌گذرد. غبار ٢٨ ساله‌ای که با انتشار یک فایل صوتی از ماجرا زدوده شد... در این مدت زمانی که از انتشار فایل صوتی منتسب به آیت‌الله منتظری می‌گذرد شاید خیلی‌ها منتظر واکنش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این فایل بودند. واکنش روز گذشته آیت‌الله هاشمی با دفاعیه محکمی از حضرت امام و فرزندش سید احمد خمینی همراه بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از موج جدید برای حمله به امام (ره)، گفت: تقریباً در همه رسانه‌های معاند خارجی این موج ادامه دارد، تا جایی که اخیراً شهردار پاریس نمایشگاهی از بازسازی صحنه‌های اعدام آن زمان برگزار کرده که حمایت از این گروه تروریستی، جای تأمل دارد.

هاشمی رفسنجانی افزود: منافقین ابتدا با ترور شخصیتها و‌ مسئولان بسیج‌کننده مردم، سعی کردند آنها را از صحنه خارج کنند و با وسعت هم این کار را شروع کردند و ضربات زیادی زدند،

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف شدید از موج جدید ایجاد شده برای حمله به امام (ره)، گفت: تقریباً در همه رسانه‌های معاند خارجی این موج ادامه دارد، تا جایی که اخیراً شهردار پاریس نمایشگاهی از بازسازی صحنه‌های اعدام آن زمان برگزار کرده است که حمایت از این گروه تروریستی در این مقطع، جای تعجب و تأمل دارد.

آرمان: هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف شدید از موج جدید ایجاد شده برای حمله به امام گفت: تقریباً در همه رسانه‌های معاند خارجی این موج ادامه دارد، تا جایی که اخیراً شهردار پاریس نمایشگاهی از بازسازی صحنه‌های اعدام آن زمان برگزار کرده است که حمایت از این گروه تروریستی در این مقطع، جای تعجب و تأمل دارد... هاشمی رفسنجانی، هدف اصلی دشمنان جهانی و داخلی را در مقطع کنونی برای حمله به امام، مرحوم حاج احمد آقا و بیت محترم ایشان و انتقام از نقش و جایگاه بی‌نظیر امام در تاریخ معاصر ایران و جهان دانست و گفت: باید هوشیار عمل کنیم... هاشمی، تأکید کرد: یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر، خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام در جامعه است که نباید اجازه داد به اهداف خود برسند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تحولات پس از رحلت امام، گفت: امام با درایت و پیش‌بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و در جمع ما ۵نفر، آیت‌ا... خامنه‌ای، آیت‌ا... موسوی اردبیلی، مرحوم حاج احمد آقا، مهندس موسوی و من، درباره نگرانی از شرایط پس از عزل آیت‌ا... منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: برای بعد از خودم، شما افرادی دارید، مثلاً همین آقای خامنه‌ای که به خواسته‌ حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، در همان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود.

جمهوری اسلامی: مجید انصاری نیز در این جلسه، اتفاقات اخیر را فراتر از تخریب چهره امام دانست و گفت: احساس می‌شود توطئه‌ای پیچیده در سطح بین‌المللی در شرف وقوع است که سازمان مجاهدین را به سازمانی مشروع مدنی معرفی کنند

روزنامه‌های باند هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در میان ابراز نگرانیها به شکست پروژه رژیم برای لاپوشانی قتل‌عام زندانیان سیاسی اذعان کرده‌اند:

آرمان: در حالی که بسیاری گمان می‌کنند بعد از گذشت سه دهه از استعفای آیت‌ا... منتظری، مسائل مربوط به این اتفاق به تاریخ پیوسته است، اما انتشار نوار سخنان آیت‌ا... منتظری نشان داد که نمی‌توان با قطعیت از هیچ‌ چیزی سخن به میان آورد.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای نیز مجیزگوییهای رفسنجانی از خامنه‌ای را تیتر کردند و انتشار دادند:

رسالت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تحولات پس از رحلت امام، گفت: امام با درایت و پیش‌بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و در جمع ما 5نفر، آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی اردبیلی، مرحوم حاج احمد آقا، مهندس موسوی و من، در مورد نگرانی از شرایط پس از عزل آیت‌الله منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: «برای بعد از خودم، شما افرادی دارید، مثلاً همین آقای خامنه‌ای که به خواسته‌ آیت‌الله خامنه‌ای، در همان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود. »

برجام و مذاکره با آمریکا همراه با ابراز وحشت از تداوم تحریم ها، موضوع حملات روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای به باند رفسنجانی- روحانی است:

سیاست روز: ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر متهم ساختن ایران برای ارسال سلاح به یمن و نگرانی از این بابت که این اقدام جمهوری اسلامی تهدیدی برای منطقه عربستان و خود آمریکاست، حاکی از آن است که به این بهانه مسیر را برای تحریم‌های جدیدترعلیه ایران هموار کنند. به بیان دیگر باید بگوییم، آمریکایی‌ها دست‌بردار نیستند چرا که خواسته آنها تنها موضوع هسته‌یی ایران نبوده و نیست. بلکه حمایت از مردم مظلوم و مسلمان یمن هم در این دنیا جرم است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا که برای گفتگو درباره جنگ «داخلی» یمن به عربستان سفر کرده مدعی شده است «ارسال موشک و تسلیحات پیشرفته نظامی از ایران به یمن تهدید بالقوه‌ای است که دامنه آن فراتر از یمن می‌رود. این تنها تهدیدی برای عربستان و منطقه نیست این تهدید متوجه آمریکا هم می‌شود و نباید ادامه یابد. »

اینگونه رفتارهای آمریکا با جمهوری اسلامی ثابت می‌کند که برنامه هسته‌یی ایران بهانه‌یی برای فشارها، تهدیدات و تحریم‌های بعدی علیه جمهوری اسلامی است. هنوز تحریمی برداشته نشده، تحریم‌های دیگر در راه است.

رو کردن فساد و چپاولهای نجومی در وزارت نفت توسط مهره‌های باند رفسنجانی موضوع مقالات مختلف در روزنامه‌های باند خامنه‌ای است:

کیهان: زنگنه در یک کلمه و با زبان - نه چندان - بی‌زبانی! منتقدان قراردادهای نفتی را تهدید کرده بود که اگر دست از انتقاد و مخالفت برندارند، علیه آنان دست به افشاگری خواهد زد! و البته توضیح نداده بودند که چه مسائل پشت‌ پرده‌ای را از چه کسانی افشاء خواهند کرد! و این پرسش را هم بی‌پاسخ گذاشته بودند که مگر - خدای نخواسته - قرار است در قراردادهای جدید نفتی شاهد چه اتفاق غیرقابل توجیه و رخداد فاجعه‌آمیزی باشیم که اعتراض منتقدان به آن برای وزیر محترم نفت و سایر دست‌اندرکاران تهیه و تدوین قراردادها نگران‌کننده است و این نگرانی به اندازه‌ای است که منتقدان با تهدید به افشاگری، دعوت به سکوت شده‌اند؟ روحانی رئیس‌جمهور که در آن هنگام - آذرماه سال 81- دبیر شورای عالی امنیت ملی بود با ارسال نامه‌یی به خاتمی رئیس‌جمهور وقت، انعقاد قرارداد کرسنت را بیرون از چارچوب و از طریق «واسطه» اعلام کرد و آن را حاوی آثار منفی فراوان دانسته بود. روحانی هشدار داده بود که این قرارداد آثار منفی درازمدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت و هیچ نفعی نیز به‌دنبال ندارد. زنگنه به‌رغم ارجاع نامه از سوی خاتمی به ایشان، هرگز جوابی به آن نداد... قرارداد ننگین دیگری با شرکت نروژی «استات اویل» در دوران وزارت آقای زنگنه منعقد شده است. این قرارداد با پرداخت رشوه 15 میلیون دلاری «استات‌اویل» به یکی از مقامات نفتی ایران - و نه آقای زنگنه - منعقد شده بود. «ریچارد هابرد» رئیس مستعفی هیئت‌مدیره استات اویل در دادگاه به پرداخت رشوه اعتراف کرده و محکوم شد. باید از زنگنه وزیر نفت پرسید آیا هیچیک از قراردادهای فاجعه‌آفرین نفتی که در دوران وزارت شما در دولت اصلاحات منعقد گردیده و در پی آن چوب حراج بر - دستکم- بخشی از منافع ملی کشورمان زده شده است، قابل انکار است؟ !

جوان: خودمانی‌سازی میادین نفتی برای نامحرمان

محمد دهقان: آقای لاریجانی در نشست غیرعلنی مجلس IPC را ساده‌سازی کرد و فقط 8دقیقه به منتقدان وقت داد... وزارت نفت مهم‌ترین منتقد خود را بازی می‌دهد تا کار خود را به پیش ببرد، آنها قصد دارند برخی میادین را به‌صورت اختصاصی به شرکتهایی بدهند که پیشتر با آنها مذاکره کردند. ولی کارشناسان آنها را نامحرم می‌دانند. میدان نفتی آزادگان یکی از آنهاست، میدانی کم‌ریسک و فوق‌العاده که توتال می‌خواهد آن را درو کند.