۱۳۹۵ شهریور ۶, شنبه

فریاد های آی دزد آی دزد، از هر دو جناح دزد




منبع :آفتابکاران به نقل از آژانس ایران خبر ، 20 اوت  2016

لینک 


فریاد های آی دزد آی دزد، از هر دو جناح دزد

آژانس ايران خبر :95/6/4
فریاد های آی دزد آی دزد، از هر دو جناح دزد
محمد جعفر منتظری دادستان کل در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، از ورود 3850 کانتینر بدون نظارت از بندرعباس به کشور خبر داد « (خبرگزاری مهر 1شهریور 95)
بدیهی است که منظور دادستان کل از ورود روزانه 3850 کانتینر بدون نظارت، ورود کالاهایی است که توسط نهادهای وابسته به حاکمیت و با زدوبند با گمرک و... به‌طور قاچاق وارد می‌شوند. روزنامه حکومتی شرق 2شهریور95 نیز با استناد به حرفهای وی از ورود سالانه ١٤میلیون کانتینر بدون بازرسی به کشور خبر داد.
پیش از این هم رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته بود: «روزانه چهار هزار کانتینر از طریق بندر رجایی وارد و خارج می‌شود که این بندر تنها قادر به چک کردن ۲۰۰ کانتینر است
این در حالی است که خامنه‌ای، چندی پیش پز مبارزه با فساد و قاچاق کالا گرفت و گفت کالاهای قاچاق سوزانده شود.
واضح است که این دستور شامل کالاهای قاچاقچیان خرده‌پا و کولبران محرومی است که روزانه چند ده کیلو بار حمل می‌کنند، وگرنه چگونه امکان دارد کالاهای قاچاق که ارزش سالانه آن 25 تا 30میلیارد دلار برآورد می‌شود، و به‌صورت سازمانیافته وارد کشور می‌شود آتش زده شود.
وانگهی این حجم کالای قاچاق پرواضح است که توسط مراکز قدرت از جمله سپاه پاسداران و سایر نهادهای نظامی و امنیتی وارد می‌شود که در حیطه خامنه‌ای هستند و در نظام ولایی هم کسی حریف آنها نیست.
دلیل دیگر پوشال بودن حرف خامنه‌ای نهادینه بودن و سازمانیافتگی امر قاچاق کالا است که در تاروپود اقتصاد درهم شکسته این حکومت تنیده شده است.
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان از باندهای سازمان‌یافته قاچاق کالا خبر می‌دهد که با توجه به سود بالا حاضر به دست کشیدن از این کار نیستند“. (روزنامه اقتصاد آنلاین 1شهریور95)  علیرضا گلستانی معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در دولت حسن روحانی نیز به سازمانیافتگی و رسمی بودن موضوع قاچاق کالا اعتراف می‌کند: ”برخی گمان می‌کنند قاچاق کالا از اموری است که بصورت پنهانی و در خفا و نهان اجرایی می‌شود، اما به واقع این پدیده نامیمون از مجاری و مبادی رسمی کشور تحقق می‌یابد  این کارگزار در ادامه می‌گوید: ”محصولاتی که اکنون وارد کشور می‌شود بصورت سازمان‌یافته بوده و بعید نیست که برخی افراد مسئول در این زمینه دخیل باشند
مهدی ابویی معاون سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سهم مباد‌ی رسمی در واردات کالای قاچاق را بسیار بیشتر از مجاری غیررسمی می‌داند و می‌گوید: ”قاچاق کالا بصورت سازمان‌یافته وارد این مرز و بوم می‌شود“ (باشگاه خبرنگاران جوان1شهریور95)
ملاحظه می‌شود قاچاق سازمان‌یافته در اقتصاد پدیده شومی است که مانند طناب بر دست و پای اقتصاد تنیده شده است.
در سالهای پیش نیز سران حکومت به کرات از مبارزه با قاچاق کالا سخن گفته‌اند، و به‌اصطلاح طرح هایی نیز در این زمینه بر روی کاغذ تهیه شده است، اما تا کنون هیچ‌یک از این طرحها نتیجه‌یی نداشته است.

واقعیت این است که مقامات و نهاد‌های حکومتی که در زمینه قاچاق کالا آی دزد آی دزد می‌کنند، خودشان بزرگترین دزدان و قاچاقچیانی هستند که شریانهای این کار را در دست دارند و اقتصاد کلان کشور را به گروگان گرفته‌اند.