۱۳۹۵ مرداد ۱۷, یکشنبه

آمران قتل‌عام تابستان ۶۷ را به دست عدالت بسپارید


منبع : ایران افشا گر ،7 اوت 2016

لینک 





آمران قتل‌عام تابستان ۶۷ را به دست عدالت بسپارید

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا و کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد، در سالگرد قتل‌عام زندانیان مجاهد و مبارز در تابستان 67 اطلاعیه‌یی صادر کردند. در این اطلاعیه‌ها، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده این قتل‌عام را به‌عنوان جنایت علیه بشریت، به ثبت رسانده و برای سپردن عاملان آن به دست عدالت اقدام کند.
اطلاعیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد، با اشاره به اعدام بیش از 30هزار زندانی سیاسی از جمله زنان باردار و نوجوانان می‌افزاید: دستور این قتل‌عام مستقیماً با فتوای خمینی صادر شد که خواستار اعدام همه کسانی شده بود که بر روی تصمیم خود در حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران پایداری کرده بودند. مسئولان آن قتل‌عام هیچ‌گاه محاکمه نشدند… و بسیاری از آنان در حال حاضر از مجریان و مقامات بالای این رژیم هستند. مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت روحانی، عضو کمیته مرگ در قتل‌عام سال 67 بوده است.
این کمیته همچنین انزجار خود را از موج جدید وحشیانه اعدامها (به‌ویژه) اعدام زندانیان سیاسی اهل سنت اعلام کرد.
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا که از حمایت ۳۰۰نماینده پارلمان اروپا از گروه‌های مختلف سیاسی برخوردار است، در بیانیه خود، عمل وحشیانه (اعدام زندانیان اهل سنت را) به‌عنوان جنایت علیه بشریت شدیداً محکوم کرد و با یادآوری بیش از 2500 اعدام در دوران آخوند روحانی خاطرنشان کرد: روحانی هرگز یک کلمه علیه اعدامها به زبان نیاورد، بلکه احکام اعدام را به‌عنوان احکام الهی مورد ستایش قرار داده است.
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، شورای امنیت ملل‌متحد و نماینده عالی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، خواست تا علیه این اعدامها موضعگیری کرده و پرونده جنایات رژیم آخوندی را به دادگاه بین‌المللی جنایی ارجاع دهند و هر نوع رابطه‌ اقتصادی با این رژیم را به توقف اعدامها مشروط کنند.
روزنامه سوئدی سیدسونسکا با چاپ عکسی از تظاهرات اشرف‌نشانها علیه موج اعدامها توسط رژیم آخوندی، در سالگرد قتل‌عام زندانیان مجاهد و مبارز در سال 67، نوشت: آمران و عاملان این جنایت باید محاکمه شوند. هدف اصلی این جنایات پاکسازی اعضا سازمان مجاهدین خلق بود.
سیدسونسکا، به اعدام زندانیان سیاسی اهل سنت در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران، کشورهایی نظیر سوئد، بایستی آمران و عاملان این جنایت و از جمله سران فعلی این رژیم از خامنه‌ای، رفسنجانی و رئیس‌جمهور فعلی را به دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جنایت علیه بشریت بکشانند.