جنگنده‌های اسد روز شنبه 27 آگوست، چهارده بار منطقه «الوعر» واقع در استان حمص را با استفاده از بمب‌های ممنوعه از قبیل فسفری و ناپالم بمباران کرد. در اثر این حمله ده‌ها زن و کودک کشته و زخمی شدند.
به گفته فعالان سوری جنگنده‌های رژیم اسد دو بار منطقه الوعر را هدف قرار دادند.  در پی حمله با بمب‌ آتش‌زای ناپالم بیش از 10 تن مجروح شدند و چندین خانه‌ ویران شدند.
همچنین بمباران کوی «البست» با بمب ناپالم توسط جنگنده‌های رژیم سوریه، ده‌ها غیر نظامی از جمله تعدادی زن و کودک را مجروح کرد.
فعالان سوری ویدیویی از یک کودک خردسال در شبکه اینترنت پخش کردند که از شدت سوختگی ناشی از آثار حمله با ناپالم به خود می‌لرزید.
بسام جعاره مخالف اسد در حساب توییتری خود نوشت:«آیا پس از داریا نوبت به کوی الوعر در حمص رسیده؟».
او افزود:« منطقه الوعر زیر حملات پی در پی جنگنده های اسد شاهد سناریویی دیگر همانند سناریوی داریا است».
داریا یکی از شهرهای کوچک سوریه است که پس از 2 سال محاصره، ساکنان آن در نتیجه حملات شدید و وحشیانه رژیم اسد مجبور به خروج دسته‌جمعی از آن شدند.
روز سه‌شنبه نیز جنگنده‌های روسی در ساعت‌های اولیه بامداد سه‌شنبه اول تیر ماه، شهرها و شهرک‌های حومه شمال و غرب حلب را با ده‌ها حمله هوایی بمباران کردند و در این حملات از بمب‌های فسفری و بمب‌های ممنوعه ناپالم استفاده کردند.
به گزارش تلویزیون اورینت تی وی وابسته به مخالفان سوری، 7 جنگنده روسیه به‌طور متناوب شهرها و شهرک‌های عندان، حریتان، معاره الارتیق، کفر حمره، یاقد العدس، بابیض و الملاح شمال و غرب شهر حلب را با بیش از 50 حمله هوایی با استفاده از بمب‌های فسفری و ناپالم بمباران کردند، که منجر به چندین انفجار مهیب و آتش‌سوزی در مناطقی شد که هدف جنگنده‌ها قرار گرفت.