۱۳۹۵ مرداد ۱۷, یکشنبه

عامل حمله تروریستی مونيخ در ايران آموزش ديده بود


منبع  :   سايت ديلي نيوز 95/5/13
به گزارش نشريه انگليسي ديلي ميل در 2 اوت 2016: عامل حمله مونيخ در ايران آموزش ديده است
روزنامه انگليسي دیلی میل در سايت خودش در 2 اوت 2016 جزئيات مربوط به علي ستنبولي جوان ايراني عامل انجام حمله در مونيخ كه بر آثر 9نفر كشته و تعدادي مجروح شدند را منتشر كرد, اين نشريه در اطلاعاتي كه منتشر كرد گفت سنبولي براي آموزش استفاده از سلاح در يكي از تعطيلاتش قبل از ارتكاب اين جنايت به ايران سفر كرده است.
ديلي ميل افزود كه مسعود پدر علي ديفيد سنبولي او را در ماه دسامبر 2015 در سفر به ايران همراهي كرده است و سنبولي در آنجا آموزش بكارگيري و شليك كلت را ديده است, ديلي مير نوشت سنبولي كه علاقه زيادي به بازي هاي خشونت آميز و قتل در كامپيوتر داشت از طريق اينترنت يك كلت كاليبر 9 را به قيمت 80 ليره استرلينگ را براي اجراي طرح جنايتكارانه اش خريد.
دفتر دادستاني در مونيخ از ابراز نظر در مورد اين خبر بدليل اينكه هنوز تحقيقات در حال اجرا است خودداري كرد
ديلي ميل افزود مسعود پدر قاتل در جريان مصاحبه با يكي از روزنامه هاي محلي هيچ چيزي در مورد سفر وي به ايران و تمرين براي استفاده از سلاح نگفت.
ولي گفت كه بعد از اينكه پسرس مرتكب اين جنايت شده است بارها تهديد به قتل شده است, وي تكذيب كرد كه هيچ اطلاعي از نيت او داشته باشد.
رسانه هاي آلماني در هفته گذشته اطلاعاتي را در مورد سنبولي منتشر كردند و نوشتند كه وي يك شخصيت نژاد پرست بود كه از هيلتر تمجيد مي كرد از اينكه در همان روزتولد فهرر متولد شده است افتخار مي كرد. وي خودش را از نژاد آريايي مي دانست و از عرب ها و ترك ها منزجر بود قابل ذكراست كه خانواده سنبولي تابعيت آلماني دارند ولي هنوز پاسپورت ايراني خودشان را نگهداشته اند.