۱۳۹۵ شهریور ۱۴, یکشنبه

ابراز وحشت رژیم از انتخاب عاصمه جهانگیر بعنوان گزارشگر ویژه برای ایران



منبع : همبستگی ملی ایران ،4 سپتامبر 2016

لینک 

ابراز وحشت رژیم از انتخاب عاصمه  جهانگیر


رژیم وحشت زده ولرزان از جنبش جهانی دادخواهی که میرود تا جام زهر حقوق بشر را به حلقوم او بریزد ودر حالیکه طوفان برخاسته از قتل عام های 67 وبر ملاشدن وپیدا شدن گورهای جمعی وافشا اعدام ها توسط مهرهای ریزشی رژیم از  هر کلمه وموضوعی  که  حقوق بشر در آن وجود داشته باشد وحشت دارد لذا با انتخاب عاصمه جهانگیر این خانم مدافع حقوق بشر که جایگزین احمد شهید شد به وحشت افتاد !!
جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و اعدام، پس از گذشت دو روز از انتخاب عاصمه  جهانگیر به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران، به جای احمد شهید، خشم خود را نشان داد و آن را مردود دانست.
وی گفت: «انتصاب گزارشگر ویژه اساساٌ از نظر جمهوری اسلامی غیر موجّه و مردود است».
وی افزود: «جمهوری اسلامی همواره یک موضع اصولی نسبت به انتصاب گزارشگر ویژه کشوری داشته و آن را ناشی از استانداردهای دوگانه و برخوردهای گزینشی برخی کشورهای خاص در چارچوب شورای حقوق بشر می داند».
خاطرنشان می شود روز پنجشنبه ۱۱ شهریور عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، جایگزین احمد شهید شد. عاصمه جهانگیر، اهل پاکستان و از مدافعان حقوق بشر است. وی از رهبران "جنبش وکلا" در پاکستان بود. عاصمه  جهانگیر، در سالهای ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۷ در حبس به سر می برد. وی بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ به عنوان گزارشگر ویژه آزادی مذهب و عقیده سازمان ملل متحد فعالیت می کرد و بارها نسبت به نقض حقوق بهاییان در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراض کرده است.
این جایگزینی به دبنال پایان دوران مأموریت احمد شهید صورت میگیرد. احمد شهید، وزیر خارجه پیشین مالدیو، از سال ٢٠١١ توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان گزارشگر ویژه ایران انتخاب شد.