۱۳۹۵ مهر ۸, پنجشنبه

مصاحبه اختصاصی تلویزیون الجزیره با ریاض حجاب هماهنگ کننده هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه







منبع :تلویزیون الجزیره، 29سپتامبر 2016

مصاحبه اختصاصی تلویزیون الجزیره با ریاض حجاب هماهنگ کننده هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه

تلویزیون الجزیره ۶ مهر ۹۵ در گفتگوی ویژه ای با ریاض حجاب هماهنگ کننده هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه سؤال کرد شما در ژنو گفتید اپوزیسیون سوریه برای برخورد با وضعیت کنونی در سوریه گزینه های مختلفی دارد ولی می بینیم که حلب مجددا در آتش می سوزد. دنبال چه گزینه یی هستید.
ریاض حجاب: هر عمل سیاسی و هر آتش بسی، در مقابل ”تجاوز وحشیانه“ روسیه و رژیم های ایران و بشار اسد علیه شهروندان غیر مسلح حلب با بمبهای سنگر شکن دو و نیم تنی رخ می‌دهد بی ارزش است.
بمبهایی که روسیه اخیرا وارد جنگ کرده، حتی پناهگاههای شهروندان را که در آنها پناه گرفته بودند نیز ویران کرده است.
اما این جنگ که لکه ننگی بر پیشانی بشریت است مردم سوریه را از پیمودن مسیر انقلاب تا بیرون کردن رژیم جنایتکار اسد و حسابرسی از او بخاطر آنچه علیه سوریها انجام داده، دلسرد نخواهد کرد.
حجاب افزود مردم سوریه آمادة مقابله با ”دشمن وحشی“ هستند.
وی به دستاوردهای نظامی اپوزیسیون در جبهة حما و حلب اشاره کرد و با ابراز اطمینان نسبت به روحیه رزمندگان گفت ارتش آزادی با افتخار تمام از سوریه دفاع میکند.
ریاض حجاب در ارتباط با هماهنگی میان نیروهای انقلاب گفت جبهه های متعددی برای کاهش فشار از روی جبهه حلب ایجاد شده و رزمندگان برای بهبود اوضاع طرح هایی دارند که ظرف روزهای آینده انجام خواهند داد.
وی در پاسخ به درخواست روسیه مبنی بر جدا کردن اپوزسیون میانه رو از آنچه که گروههای تروریستی می نامد گفت مسکو با این طرح حملاتش به اپوزیسیون میانه رو را لاپوشانی میکند، آنها هر کسی که مخالف بشار اسد باشد را تروریست میدانند ولی به داعش تهاجم نمی کنند، بلکه نیروهای انقلابی و ارتش آزادی و غیر نظامیان در مناطق خارج از کنترل بشار را هدف قرار می دهند.
در مورد عملیات سپر فرات او گفت جنگ با داعش باید با جنگ علیه بشار اسد که باعث تولید شبکه های تروریستی شده و مزدوران و فرقه گرایانی مانند شبه نظامیان حزب الله، شبه نظامیان عراقی و افغانی را از آنطرف مرزها به سوریه آورده بصورت موازی انجام شود.