۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

رزمندگان سوری به عمق حلب الجدیده نفوذ کردند تعداد زیادی از پاسداران وحزب الشیطان ونجبا کشته ومجروح ودستگیر شدند









تاریخ :30 اکتبر 3016

رزمندگان سوری به عمق حلب الجدیده نفوذ کردند تعداد زیادی از پاسداران وحزب الشیطان ونجبا کشته ومجروح ودستگیر شدند 
الجزیره روز یکشنبه ۹آبان گزارش داد ارتش فتح ضمن طرحی برای شکستن محاصره مناطق مسکونی شرقی، چند ساختمان را در منطقه مسکونی حلب الجدیده تسخیر کرد و پیشروی به‌سمت غرب ادامه دارد.
این منبع افزود: و بدین ترتیب نیروهای اپوزیسیون وارد یکی از بزرگترین مناطق مسکونی شهر حلب که رژیم سوریه بر آن تسلط دارد شدند، در حالی‌که نبرد شکستن محاصره که از روز یکشنبه شروع شد، وارد سومین روز خود می‌شود.
منابع محلی به الجزیره گفتند رزمندگان ارتش فتح به داخل این منطقه مسکونی نفوذ کردند… .

حلب گورستان پاسداران ومزدورانش - بيلاني از تلفات وخسارت پاسداران واسد ومزدورانشان در 2روز گذشته در نبرد آزاد سازي حلب


بيلاني از تلفات وخسارت پاسداران واسد ومزدورانشان در 2روز گذشته در نبرد آزاد سازي حلب
منبع : اورينت نت

30اسيراز مزدوران مختلف خامنه اي ومزدورانش
انهدام 4زرهي
انهدام 3توپخانه صحرائي
انهدام 3مقر موشك انداز
انهدام 7خودروي ويژه كمك دار نظامي
انهدام 2تيربا ضدهواوي 2و4لول
هلاكت 85تن از نيروهاي پاسداران واسد ومزدورانش

وأعلن الثوار عن قتل 85 عنصراً من النظام وميليشيا حركة النجباء العراقية و"حزب الله" بالإضافة إلى أسر 30 عنصراً خلال يومي الجمعة والسبت الماضيين". كما تمكن الثوار من تدمير 4 مدرعات و3 مدافع ميدانية و5 قواعد مضادة للدروع، و7سيارات دفع رباعي، و7 رشاشات ثقيلة.


گزارشی مشروح از عملیات بزرگ آزادسازی حلب توسط رزمندگان سوریه





به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه ۸آبان ۹۵ رزمندگان در عملیات بزرگ حلب مواضع جدیدی را در قسمت غربی این شهر به تصرف خود درآوردند. 
منابع نظامی گفتند بعد از آن‌که رزمندگان اقدام به دو انفجار بزرگ در میان مواضع عناصر اسد و شبه‌نظامیان پشتیبان آن در اطراف حلب جدید کردند، نیروهای دشمن دچار فروپاشی شد. رزمندگان تهاجم وسیعی را به دانشکده نظامی و مجتمع سه هزار دستگاه در همین منطقه انجام دادند. خبرها حاکی است که رزمندگان تعداد زیادی از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را در این درگیریها به اسارت در آورده‌اند. در میان کشته‌های حزب‌الله یکی از سرکردگان آنها نیز به چشم می‌خورد.
در جریان این پیشروی‌ها، رزمندگان منطقه مناشر منیان و کارخانه کارتن سازی، موضع صوره و منطقه ضاحیه الاسد به‌عنوان خط دفاعی ارتش اسد در غرب حلب را به‌طور کامل به تصرف خود درآوردند. 
رزمندگان در قسمت مجتمع مسکونی ۱۰۷۰ نیز پیشروی کردند و ساختمانهای باقیمانده‌ای که در کنترل آنها قرار نداشت را مجدداً تصرف کردند
از طرف دیگر رزمندگان تعدادی از شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران موسوم به نجبا و مزدوران حزب‌الله لبنان را طی درگیریهای جنوب غرب حلب به اسارت درآوردند. 
فرمانده یکی از گروه‌های رزمنده به تلویزیون اورینت گفت هنگام پیشروی به ضاحیه الاسد ده تن از شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران به اسارت درآمدند. دهها تن دیگر از این شبه‌نظامیان و عناصر حزب‌الله نیز هنگام تهاجم به مواضعشان در همین منطقه کشته و زخمی شدند
یکی از فرماندهان رزمندگان: الحمدلله عملیات درهم شکستن محاصره حلب شروع شد. بهتر است بگوییم که اولین مرحله از عملیات درهم شکستن محاصره حلب شروع شد. پیش از شروع این عملیات توپخانه و موشک‌اندازها شروع به آتشباری کردند. برادرانمان با تمام توان جنگیدند و به خدا توکل کردند. چندی پیش نیز تیم های نفوذ به میان اولین گروه از عناصر اسد رفتند. تیم دوم هم وارد شد و نیروهای بیشتری در حال نفوذ هستند. این تنها یکی از محورهای درگیری است. این عملیات بیش از پنج محور دارد. از این پنج محور بعضی را رژیم اسد می‌داند و بعضی را هم نمی‌داند.
باید گفت که ما ۳۰ انفجار و سه عمل فدایی داشتیم. دهها نفر از افراد تیم نفوذ به یاری خدا وارد این عملیات شده‌اند.
گزارشگر اورینت نیوز در رابطه با این عملیات گفت:
بعد از آن‌که گروه‌های رزمنده اعلام کردند عملیات درهم شکستن محاصره حلب را شروع می‌کنند، رزمندگان توانستند با پیشروی تعدادی از مواضع اسد در ورودی غرب حلب را تصرف کردند. مهمترین مواضعی که به‌دست آنها تصرف شد موضع الصوره، موضع مناشر المنیان و ضاحیه اسد بود. رزمندگان بعد از این‌که ضاحیه اسد را تصرف کردند به آکادمی نظامی اسد نزدیک شدند و آن را در تیررس خود قرار دادند.
بعد از این‌که در این منطقه هم پیشروی کردند مجتمع مسکونی ۱۰۷۰ را هم به کنترل خودشان درآوردند و به سوی مجتمع آپارتمانی ۳هزار دستگاه پیشروی کردند. 
در این درگیریها رزمندگان موشک های گراد خود را به سوی فرودگاه نظامی نیرب شلیک کردند. از این فرودگاه هواپیماهای نظامی پرواز می‌کنند و روستاها و شهرکها و راههای حومه جنوبی و غربی حلب را بمباران می‌کنند.
از صبح زود نیز هواپیماهای جنگی آسمان منطقه درگیری را خالی نکرده‌اند و روستاها و جبهه‌های حومه جنوبی و غربی حلب را چندین بار بمباران کردند.
رزمندگان بصورت پیاپی اولین، دومین، سومین و چهارمین شلیک خود را به مواضع نیروهای اسد انجام دادند.
بدین ترتیب خطوط اول دفاعی نظامیان اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در همان اولین ساعتهای شروع عملیات در هم فرو ریخت و هیچ فرصتی نداشتند که بتوانند از تعداد کشته‌ها و اسرایشان کم کنند.
عملیات بزرگ حلب به گفته رزمندگان تنها برای درهم شکستن محاصره نیست، بلکه بر اساس گفته فرماندهان عملیاتی و تجهیزاتی که فراهم شده برای آزادسازی کامل این شهر از رژیم اسد و شبه‌نظامیان اوست. با وجود منع پرواز تحمیلی که هواپیماهای دشمنان روسی را فلج کرده بود رزمندگان توانستند به‌سرعت ضاحیه اسد یعنی خط اول دفاعی اسد را تصرف کنند. این منطقه در مجاورت اتوبان بین‌المللی در جنوب حلب واقع شده است
پیش از تصرف این منطقه رزمندگان منطقه مناشر المنیان و کارخانه کارتن سازی را تصرف کرده بودند.
در این نقطه، عملیات بزرگ رزمندگان وارد مرحله دوم خود شد. اولین هدف وارد شدن به آکادمی نظامی یکی از مستحکم‌ترین مواضع رژیم اسد در غرب حلب بود. 
سقوط این آکادمی بدین معنی است که عناصر اسد در منطقه حلب جدید و مجتمع آپارتمانی ۳۰۰۰ دستگاه دچار فروپاشی خواهند شد. بویژه ‌این‌که مجتمع مسکونی ۱۰۷۰ نیز در دست رزمندگان قرار دارد.
به گفته فرماندهان نظامی، شروع مرحله سوم این عملیات پیشروی به سوی شرق حلب است جایی که عناصر اسد و شبه‌نظامیانش در محله حمدانیه، منطقه سباق و اطراف راموسه هدف قرار خواهند گرفت. محله‌های صلاح‌الدین، عامریه، بستان القصر که در محاصره عناصر اسد قرار دارند در مجاورت این مناطق خواهند بود. 
ولی عملیات در این منطقه شکل دیگری به خود خواهد گرفت و می‌بایست که در آن وارد جنگ خیابانی شد چرا که ساختمانهایی که در این منطقه وجود دارند ایجاب می‌کنند که با چنین جنگی با عناصر اسد رودر رو شد.