۱۳۹۵ آذر ۶, شنبه

دوره اوباما بدترین دوره برای مردم ايران



تاریخ :27 نوامبر 2016


دوره اوباما بدترین دوره برای مردم ايران

سنابرق زاهدی رئیس کمیسیون قضایی شوراي ملي مقاومت ايران

الشرق : اپوزیسیون ایران دوره باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را که حکومتش به پایان رسیده است را بدترین برهه برای مردم ایران توصیف کرد. اوباما در این دوره امتیازات خیلی زیادی به تهران داد و دست یاری بسوی خامنه‌ای و احمدی‌نژاد و بعد از آن روحانی و ظریف دراز نمود.

سنابرق زاهدی رئیس کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران گفت: انتخابات آمریکا که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب را به همراه داشت دوره جورج بوش و باراک اوباما را به پایان رساند.

زاهدی در طی کنفرانسی که اپوزیسیون ایران روز دوشنبه از طریق اینترنت برگزار کرد و ”الشرق“ آن را دنبال کرد، گفت: عمر این صفحه سیاه 16سال طول کشید و خاطرنشان ساخت که این مرحله با جنگ بر علیه عراق که رژیم ایران از آن سود برد، شروع شد و علاوه بر اینها، این صفحه شامل ”بمباران پایگاههای مجاهدین خلق و خلع‌سلاح آنها و باز کردن درهای عراق در مقابل رژیم آخوندها و همچنین نقض التزامات آمریکا در مقابل طرحهایی که این کشور از قبل در قبال مجاهدین داده بود و نقض تعهد اعلام شده اوباما در قبال مردم سوریه بعد از استفاده از سلاح شیمیایی و عبور او از خط قرمز و سکوت اوباما در قبال قتل‌عام‌هایی که رژیم اسد در مورد مردم سوریه مرتکب شد و علاوه بر این گفتگو با حوثیها به‌رغم سلب مشروعیت آنها بواسطه قطعنامه شورای امنیت، می‌گردد.

زاهدی تأکید کرد اساس سیاست اوباما در منطقه خاورمیانه نزدیکی با رژیم ایران است و وی آن را بعد از کودتای دوره آیزنهاور در سال 1953، بدترین سیاست علیه مردم ایران توصیف نمود چرا که اوباما امتیازاتی به آخوندها داد که رژیم ایران خودش فکر آن را نمی‌کرد.

زاهدی توضیح داد اوباما در موضوع اتمی و به‌رغم این‌که رژیم ایران در منتهای ضعف و عجز بود، امتیازات عظیمی به حاکمان تهران داد و آمریکا در دوره وی دهها میلیارد از اموال منجمد شده مردم ایران را در اختیار رژیم آخوندهای جنایتکار گذاشت که برای گسترش دامنه قتل‌عامها و جنگهای فرقه‌گرایانه در کشورهای مختلف و به‌ویژه در سوریه خرج کنند.

زاهدی گفت مردم ایران از اوباما خواستند که از قیام آنها در سال 2009بر علیه احمدی‌نژاد حمایت کند ولی اوباما دست یاری خود را به سمت خامنه‌ای و احمدی‌نژاد دراز کرد و مردم ایران امروز به آمریکا و اوباما به‌عنوان حامیان رژیم ایران نگاه می‌کنند و حضور اوباما نقش ناامید کننده‌ای برای آمال مردم ایران بازی می‌کرد و اظهارات اوباما و جان کری وزیر خارجه اکثراً به‌خاطر کم کردن فشار از روی این رژیم بود.

حسن هاشمیان تحلیلگر سیاسی از چگونگی کار رژیم ایران در ایالات متحده آمریکا صحبت کرد و اشاره نمود پیروزی ترامپ شوک بزرگی در داخل نظام ایجاد کرده است چرا که لابی ایران در آمریکا با یک شوک قابل‌توجه روبه‌رو می‌باشد. هاشمیان توضیح داد لابی ایران در دهلیزهای دولت اوباما و کنگره و ارگانهای تصمیم‌گیرنده در واشینگتن فعالیت می‌کرد.

هاشمیان بعد از پیروزی ترامپ گفت، روش شده است که لابی ایرانی که مستقیماً به‌سود دولت حسن روحانی و جواد ظریف کار می‌کند دستهایشان کوتاه شده و امکان ندارد به رئیس‌جمهور منتخب و دولت و بویژه وزارت خارجه و دفاع و شورای امنیت ملی آمریکا برسد.

وی به سوزان رایس اشاره کرد که تماماً با طرحهای جواد ظریف و لابی ایران در داخل ایالات متحده آمریکا هماهنگ است و اضافه کرد این موضوع با تبلیغاتی که بن رودس مسئول سیاست تبلیغاتی کاخ سفید دنبال می‌کند، منطبق است. بن رودس در رسانه‌های فارسی زبان آمریکا نفوذ بسیار قوی دارد و شبکه ”بی.بی.سی “ بریتانیا پژواک صدای او بود.

هاشمیان توضیح داد: ”بنظر من آنچه که در واشینگتن اتفاق افتاد یک کودتای کامل بر علیه لابی ایران و رژیم آخوندها بود که به‌مدت 8سال در داخل ایالات متحده آمریکا کار می‌کردند و اضافه کرد ماه عسل ایالات متحده و نظام ولی‌فقیه در دوره اوباما به پایان رسید و آمدن رئیس‌جمهور ترامپ و رفتن اوباما به‌معنی پایان یافتن تمامی امتیازات این رژیم است»
.