۱۳۹۵ آذر ۸, دوشنبه

فراخوان نویسندگان و هنرمندان ایتالیا به لغو حکم اعدام




لینک :


فراخوان نویسندگان و هنرمندان ایتالیا به لغو حکم اعدام

روهی از کارگردانان سینما، فیلمسازان، نویسندگان و شعرای ایتالیا از فراخوانی مبنی بر توقف حکم اعدام در ایران و مشروط کردن روابط تجاری و اقتصادی کشورهای اروپایی با رژیم ایران به رعایت حقوق بشر حمایت کردند.
در این فراخوان، سازمان مدافع حقوق بشری به قابیل دست نزنید با ارائه لیستی از اعدامها در ایران در سال جاری از فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا میخواهد تا موضوع اعدامها و بطور عام احترام به حقوق بشر در کانون ملاقاتها، روابط، طرحهای همکاری و توسعه و هم‌چنین روابط اقتصادی و تجاری با رژیم ایران قرار گیرد.
این فراخوان همراه با گزارش اعدام های گسترده در ایران در جریان سمیناری تحت عنوان تجارت ایتالیا با رژیم ایران،و تحلیلی از هزینه ها و فایده ها که توسط موسسه اتحاد علیه ایران هسته ای سازماندهی شده ارائه می شود.
هنرمندانی که از این فراخوان حمایت کرده اند عبارتند از:‌
لیلیانا کاوانی Liliana Cavani کارگردان و فیلمساز- اری دلوکا Erri De Luca خبرنگار، نویسنده و شاعر- روبرتا ماتزونی Robeta Mazzoni نویسنده، کارگردان و فیلمساز- فرانچسکو پاتیرنو Francesco Patierno نویسنده، کارگردان و فیملساز – مارکو ریزی Marco Risi کارگردان و فیملساز – سوزانا تامارو Susanna Tamaro نویسنده – ساندرو ورونزی Sandro Veronesi نویسنده و مارکو ویکی Marco Vichi نویسنده