۱۳۹۵ آذر ۱۰, چهارشنبه

بادهای تغیر در ایران ، سنت تکامل بن بست نمی شناسد !!

















        هرکس باد میکارد طوفان درو میکند : تصاویری از چند طوفان = طوفان تغیر در انتظار آخوندهای ایران !!!!


تاریخ :30 نوامبر 2016

بادهای تغیر در ایران سنت تکامل بن بست نمی شناسد !! 
سواری اسب امریکا توسط ولایت فقیه ایران از بعد از تحمیل حکومت ولایی خمینی بر ایران هرگز متوقف نشده است. 37 سال است که ولی فقیه این سواری را با زحمت کمتر ادامه داده است. اگر هم دورانی روابط به سبک رسانه های مماشاتگران و رژیم جمهوری اسلامی ایران به سردی گرائیده است میتوان گفت مواقعی بوده که ولی فقیه بالاجبار بر اسب بدون زین و یا زین کهنه و چوبی و غبارآلود آنها, سوار شده است وگرنه سواریش را روی زین پشمی و مزین ادامه داده است. آنگاه که در سال 2003 عراق اشغال و بقول برخی نخبگان امریکایی در سینی طلایی تقدیم رژیم ایران شد و یا وقتی در 4 سال اول ریاست جمهوری خاتمی شیاد و " اصلاح طلب"! و به بهانه" گفتگوی تمدنهای خاتمی" مقاومت ایران در لیست تروریستی قرار گرفت زمانهایی بودند که زین اسب امریکا به بهترین وسایل راحتی مجهز بود که مبادا ولی فقیه خامنه ای و دارودسته دچار ناراحتی بشوند. 
در 16 سال اخیر هم همانطور که اشاره شد سواری این اسب ویژگیهای خاص خود را داشت . امریکا به منظور ایجاد بستر های سیاسی، اجتماعی‌، فرهنگی و اقتصادی هم سو با منافع خود در منطقه خاورمیانه‌‌، طرح خاورمیانه بزرگ را مطرح ساخت. طبق اسناد اینترنتی, خاورمیانه بزرگ یک اصطلاح سیاسی است که توسط دولت بوش ابداع گردید. خاورمیانه بزرگ گاهی اوقات "خاورمیانه جدید" یا "طرح خاورمیانه بزرگ" خوانده می‌شود . 
برای پیشبرد همین سیاست کلان امریکا, طرح اشغال عراق و برکناری حکومت وقت عراق در دستور کار نظامی متحدین آن دوران به رهبری امریکا و در دوره بوش, قرار گرفت. اما هنوز تحویل رژیم ایران نشد چون سینی مناسب برای این هدیه به ولایت فقیه مهیا نبود. تا اینکه اوباما به ریاست جمهوری رسید و سینی طلایی مناسب تحویلدهی به حکومت ایران را آماده کرد و زمینه های اشغال پنهان عراق توسط بنیادگرایان حاکم بر ایران را فراهم ساخت. 
دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا طی گفتگویی که با نیویورک تایمز داشت و در 14 نوامبر برابر با 24 آذر 95 در رسانه ها نیز منتشر شد می گوید: " : در تاریخ آمریکا، رفتن به عراق یک اشتباه بزرگ بود و خارج شدن(زودرس) از عراق نیز اشتباه بود و باعث ایجاد بسیاری از وقایع ناگوار از جمله شکل‌گیری داعش شد. ما می‌توانستیم به نحو دیگری از عراق بیرون بیاییم... ." 
بهمین دلیل است که میشود گفت دوران اوباما, بهترین دوران برای تمامیت حکومت ایران بود. بهمین جهت سئوال بزرگ مردم ایران در خیابانهای تهران و بقیه جاها بی جواب ماند که با شعارهایشان ضمن اینکه طلسم ولایت فقیه را شکستند از اوباما هم میخواستند که:" اوباما, اوباما با مایی یا با اونا" ( یعنی رژیم ایران) . 
قابل توجه است که بعد از انتخابات جدید امریکا حرفها و مواضع بسیار تندتری توسط جبهه بزرگی از سیاسیون و نخبگان داخل امریکا, علیه اوباما و تیم همراهش مطرح میشود که بیانگر تغییر دوران و آغاز دورانی جدید است که پیامدها و نتایج کاملا متفاوتی فراراه حکومت ولایی ایران است. زیرا از نظر امریکائیها اوباما منافع استراتژیک امریکا را نتوانست تامین نماید ودرسال 88 شمسی در خیابانها, مردم ایران هم با صدای بلند فریاد زدند که اوباما با ما مردم ایران نیست. 
23 آبان 95 , فرانسیس فوکویاما تحلیلگر مشهور امریکا دربعد ازانتخاب ترامپ, و در انتقادی آشکار, سیاست کلان گذشته را سیستم سیاسی فرسوده و دچار پوسیدگی آمریکا عنوان می کند
تلویزیون العربیه 29آبان 95 می‌گوید: با پایان یافتن دوره اوباما ماه عسل واشینگتن و رژیم تهران نیز پایان خواهد یافت. به همین دلیل از حالا سلسله تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران توسط کنگره ادامه می‌یابد. 
27 ابان 95جان بولتون در مصاحبه با فاکس نیوز امریکا می گوید: فاجعه استراتژیک اوباما باید پایان یابد... استراتژی دولت اوباما رفتن به‌دنبال داعش با آهنگی آرام بوده که به رژیم ایران بیش از همه سود رسانده است. 
ملک عبدالله دوم پادشاه اردن رژیم ایران را حامی تروریسم معرفی کرد. وی که سوم آذر 95 با شبکه ای.بی.سی استرالیا مصاحبه می‌کرد گفت: «هنگامی که به رژیم ایران نگاه می‌کنیم؛ می‌بینیم که آنها چندین برگه بازی دارند؛ یکی از این برگه‌ها توافق هسته‌یی است و برگه دیگر این‌که آنها از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کنند». 
پادشاه اردن رژیم ایران را مسئول برافروخته شدن درگیریهای فرقه‌یی در منطقه دانست. 
یک تحلیلگر سیاسی عراقی, 24 آبان 95: با آمدن دونالد ترامپ اوضاع بسیار تغییر خواهد کرد, 
این تحلیلگر سیاسی عراقی افزود: «ما می‌توانیم بگوییم که اوضاع بسیار تغییر خواهد کرد به‌خصوص که موارد تعیین‌تکلیف نشده‌یی وجود دارد که چند هفته پس از ظهور استراتژی ترامپ، به آنها در عراق پرداخته خواهد شد.». 

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوم آذر 95 در نامه‌یی که در حساب تویتریش منتشر شده بود از باراک اوباما خواست هیچ اقدامی انجام ندهد که توانایی رئیس‌جمهور بعدی در قبال سیاستهای مربوط به ایران را محدود کند. 
نکات, نظرات و تفسیرها بر علیه سیاستهای اشتباه دوران اوباما فراوان است که همگی حاکی از این است در دوران جدید سمت و سوی دیگری را قاعدتا در برخورد با رژیم ایران شاهد خواهیم بود که به نظر می آید همه جانبه هم باشد. مثلا یکی از رسانه ها که نقش بزرگی در حمایت از حکومت ایران و شیطان سازی مقاومت ایران بازی می کرد صدا و تلویزیون فارسی زبان امریکا بود. در کلیپی که 23 نوامبر امسال دیدم سئوال اصلی مجری تلویزیون امریکا این بود که این رسانه بجای دفاع از" منافع امریکا" در بیشتر مواقع از منافع حکومت ایران دفاع می کرد. پیامد نفس همین گزارش یعنی سیاستهای تاکنونی امریکا در تمامی ابعاد تاثیر گذارش بر ذهن و فکر مردم ایران باید تغییر یاید که باز علامت بزرگ تغییر دوران خواهد بود که درصورت عملی شدن, نشانگر آنست که سیاست تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی ایران که تا کنون از طرف همه مماشاتگران اعلام می شد می باید به سیاست تغییر رژیم ایران تبدیل شود. 
درواقع پایداری اشرفیان و ایستادن در مقابل رژیم بنیادگرای ایران بهر قیمت,دوران جدید و تغییر دوران را به منصه ظهور رسانده و نوید سرنگونی را به تمامی تلاشگران داخل کشور در درون زندانها و جلو مجلس ولایت فقیه و جای, جای میهن درزنجیر سر داده و میدهد. 
مطرح شدن نفس " تغییر رژیم" بجای" تغییررفتار رژیم ایران" در تمامی محافل سیاسی داخل و خارج ایران بعنوان شرایط تاثیرگذار, قدمی مثبت در پیشبرد امر سرنگونی کل بساط خامنه ای در این دوران تغییر, توسط مقاومت مردم ایران است که نهایتا و بطور قانونمند برسمیت شناخته شدن کارزار آزادی خلق و میهن را در چشم انداز قرار می دهد.