۱۳۹۵ دی ۹, پنجشنبه

ائتلاف ملی سوریه آتش بس سراسری در سوریه را تائید کرد






ائتلاف ملی سوریه آتش بس سراسری در سوریه را تائید کرد 
تاریخ :29دسامبر 2016
ائتلاف ملی سوریه، امضای توافقی با میانجیگری روسیه و ترکیه را تأیید کرده است. احمد رمضان، سخنگوی این ائتلاف، به خبرگزاری فرانسه گفت که ائتلاف ‘از آتش‌بس حمایت می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد به آن پایبند باشند.’
همچنین پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امضای توافق با ‘گروه‌های اصلی مخالفان مسلح’ سوریه را تأیید کرد. و گفت: ‘سه سند امضا شده است. اولین سند، میان دولت سوریه و مخالفان مسلح، درباره آتش‌بس در قلمرو جمهوری عربی سوریه است. سند دوم درباره مجموعه اقدامات و تدابیر لازم برای حفظ آتش‌بس است. و سند سوم بیانیه‌یی مبنی بر آمادگی برای مذاکرات صلح سوریه است.’
در همین رابطه به گزارش الجزیره از جانب روسیه، از کشورهای عربستان سعودی، اردن، قطر و مصر برای شرکت در گفتگوها دعوت به‌عمل آمده است.
پس از اعلام توافق آتش بس، ولادیمیر پوتین، تصمیم وزارت دفاع کشور روسیه، مبنی بر کاهش تعداد نیروهای نظامی روسی حاضر در خاک سوریه را مورد تأیید قرار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در یک نشست خبری با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر دفاع روسیه، تأکید شد که آتش‌بس سراسری در سوریه از نخستین ساعتهای جمعه ۳۰ دسامبر به اجرا درخواهد آمد.