۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

فراخوان مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا برای آزادی آرش صادقی و گلرخ ابراهیمی




شنبه ۱۱دی ۹۵ تام مالیناوسکی، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر با ارسال یک توییت خواستار آزادی زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا آرش صادقی و همچنین همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی شده است.
تام مالیناوسکی همچنین آورده است که: هیچ کس نباید به خاطر فعالیت مدنی مسالمت آمیز زندانی شود و رژیم ایران باید به اجرای قوانین خودش پایبند باشد و آرش صادقی و گلرخ ایرایی را آزاد کند.
لازم به یادآوری می باشد که امروز هفتادمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی آرش صادقی است که به دلیل قرار گرفتن در وضعیت خطرناک جسمی و تهدید از دست دادن جانش، بایستی تمامی آزادیخواهان جهان و سازمانهای حقوق بشری و مدافع حقوق زندانیان به پشتیبانی و حمایت از این زندانی سیاسی برخاسته و آرش را کمک کرده تا به خواسته هایش برسد.
«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، در ۳ آبان ۹۵، هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.

«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح روز ۳آبان ۹۵ بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود و به علت نوشتن داستان منتشرنشده‌ای درباره سنگسار در ایران، به «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به ۶سال زندان محکوم شده است.
گفتنی است که حسین صادقی پدر زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا آرش صادقی از روز جمعه هفته گذشته ( ۳دی ۹۵) در اعتراض به عدم توجه مسئولین جهت رسیدگی به مطالبات فرزندش ،ممنوع الملاقات بودن با همسرش و همچنین در حمایت از اعتصاب غذا و خواسته هایش دست به اعتصاب غذا زده و خواستار رسیدگی به مطالبات و وضعیت وخیم فرزندش هست و ازهمگان درخواست کرده که صدای فرزندش، همسرش و دیگران عزیزان در بند باشند.
منبع :قاصدان آزادی