۱۳۹۵ دی ۵, یکشنبه

بدلیل موضع حماس دررابطه با حلب.تهران به آن حمله و تهديد كرد كه از اين جريان جدا میشود








منبع :خليج آنلاين 24دسامبر 2016 –4دي 1395

بدليل موضع حماس دررابطه با حلب.تهران به آن حمله و تهديد كرد كه از اين جريان جدا میشود
بنظر مي‌رسد موضع شجاعانه جنبش مقاومت اسلامي (حماس) در قبال قتل عامهاي خونيني كه در شهر حلب اتفاق افتاد و انتقاد مستقيم اين جنبش ازكشتار مردم سوريه, زياد مورد خوشايند ايران واقع نشده و اين كشور ماشين تبليغاتي و سياسي خود را بر عليه اين جنبش فلسطيني نشانه گرفته است.
انتقاد و خشم تهران نسبت به جنبش ”حماس“ بدليل مواضع استوارش نسبت به ”سوريه“ ديگر مخفي نيست و حماس در خلال ماههاي گذشته انتقادات زيادي از طرف مسئولين ايراني دريافت كرده است ولي اين بار تهران از مرز انتقاد بالاتر رفت و به لغت تهديد با ”مشروع نشان دادن“ آن پناه برد.
اين تهديدات از زبان حشمت الله فلاحت پيشه عضو كمسيون سياست خارجي و امنيتي ملي ايران جاري شد كه گفت: ”در حال حاضر عمق استراتژيكي مقاومت از شبه قاره هند تا اسرائيل امتداد دارد  و اگر حماس به رويه سياسي خود با اين كار شكني ها ادامه دهد, به طور حتم جمهوري اسلامي به گونه اي كه به مقاومت آسيب جدي وارد نشود با گروهههاي ديگر فلسطيني وارد روابط تازه‌اي خواهد شد.
موضع حماس تغيير نخواهد كرد
روزنامه ”قانون“ كه به ”جريان محافظه كاران “ در ايران نزديك است در تفسيري, در رابطه با موضع گيري ”حماس“ در مورد حلب گفت  : ”بنظر مي‌رسد حماس از مدتها پيش از ايران دور شده است و اين دوري را بوضوح مي‌توان در جريان حوادثي كه در سوريه روي مي‌دهد, فهميد و تمام اين مسائل در حالي اتفاق مي‌افتد كه رهبري اين جنبش وجود هر اختلاف نظري ميان تهران و اين جنبش را  انكار مي‌كند اما در عمل كارهايي انجام مي‌دهند كه تماما با آنچه كه مي‌گويند اختلاف دارد ...
دكتر احمد يوسف يكي از رهبران و مسئول سابق روابط خارجي ”حماس“ در پاسخ به حمله ايران به ”حماس“ تاكيد كرد: حماس موضع خود نسبت به قتل عامي كه توسط نيروهاي خارجي در حلب سوريه انجام مي‌شود را تغيير نخواهد داد.
يوسف به خبرنگار ”الخليج آنلاين“ در غزه توضيح داد موضعگيريها و بيانيه رسمي اخير ”جنبش حماس“  در رابطه با وقايعي كه در سوريه جريان دارد, ناشي از احساسات مردم فلسطين است كه ادامه اين قتل عامها و كشتار بزرگي كه بر عليه  مردم سوريه در جريان است را رد مي‌كند»