۱۳۹۵ دی ۸, چهارشنبه

تشکیل ”قرارگاه تأمین امنیت انتخابات “؛ چرا؟








تشکیل ”قرارگاه تأمین امنیت انتخابات “؛ چرا؟
وحشت رژیم از فضای مجازی
با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، نهادهای امنیتی، سرکوب و کنترلی از ترس پیش آمدن حوادثی نظیر قیام مردم در سال 88 تمهیدات سرکوبگرانه‌یی را تدارک می‌بینند. و این اقدامات را زیر پوش امنیت فضای مجازی توجیه می‌کنند، زیرا در سال 88 اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی، نقش مهمی در شکل‌گیری قیام مردمی علیه نظام ولایت داشت.
نیروی سرکوبگر انتظامی در همین راستا، قرارگاه انتخابات تشکیل داده و به اعتراف خودش با 300 کانال تلگرامی و اینستا گرامی برخورد کرده است. (بخوانید سرکوب کرده است)
معاون اجتماعی نیروی انتظامی رژیم گفت: ”این قرارگاه به‌منظور تأمین امنیت انتخابات در قبل، حین و بعد از آن برای خلق حماسه‌یی دیگر تشکیل شده است“. (خبرگزاری ایسنا 5 دی 95)
واضح است منظور از خلق حماسه، سرکوب مردم در مداری بالاتر از یک طرف و آماده‌سازی شرایط برای پیشبرد نمایش انتخابات مطابق میل نظام ولایت است.
ورود نیروی انتظامی در خلق این ”حماسه“ ! در شرایطی است که علی القاعده می‌بایست رادیو و تلویزیون، رسانه‌ها، سایتها و سایر ارگانها و ابزارهای تبلیغاتی رژیم این حماسه را خلق کنند!
نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم نیز 4 دی 95 ضمن اعلام این که: ”وزارت اطلاعات برای امنیت فضای مجازی برنامه‌های سنگینی دارد“، گفت: ”یکی از بخش‌های مورد بحث جلسه امروز کمیسیون، امنیت فضای مجازی و نحوه حفظ امنیت و پالایش آن است “.
این عضو مجلس ارتجاع یکی از اهداف فعالیتهای وزارت اطلاعات در زمینه امنیت فضای مجازی و پالایش آن را، مبارزه ”در حوزه گروهها و حلقه‌های انحرافی“ نامید. (خبرگزاری ایسنا4 دی 95)
ملاحظه می‌شود که نظام ولایت در ترس از این‌که بساط خیمه‌شب بازی انتخابات توسط مردم و به گفته این عضو مجلس ارتجاع توسط گروهها بر سرش خراب شود، از هم‌اکنون قصد دارد اضافه بر سانسور و فیلترینگ، بگیر و ببند نیز راه بیندازد تا امنیت انتخابات را تأمین کند.
در زمینه سانسور، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و سرکوب فعالان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، واقعیت این است که سران و مهره‌های نظام از فعالیت گسترده ضد نظام و خصوصا تبلیغات براندازانه، کلافه و سردرگم شده‌اند، خصوصاً این‌که هرچه زمان نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم نزدیک‌تر می‌شود این فعالیتها گسترده‌تر می‌گردد.
در وحشت از چنین فضایی است که 16آذر95 آخوند جعفر منتظری دادستان کل رژیم در تلویزیون رژیم به صحنه آمد و نسبت به تبلیغات ضد نظام در فضای مجازی سوزوگداز کرد.
این آخوند جنایتکار با ابراز وحشت از جنگ شدیدی که در فضای مجازی علیه حاکمیت پلید آخوندی در جریان است گفت ”دشمن از این فضا برای ضربه زدن به مقدسات کشور استفاده کرد و شبیخون زده و علیه ما یک جنگ نرم راه انداخته است“.
در چند جمله بعد دادستان کل رژیم منظور اصلی‌اش را از فعالیتهایی که در خارج کشور علیه رژیم صورت می‌گیرد و از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود را به‌وضوح بیان کرد: ”متأسفانه این فضا (فضای مجازی) از طریق جریاناتی در خارج کشور مورد هجمه قرار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند».
پیش از این نیز به‌طور مکرر علی خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع از مسأله نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی هشدار داده بود، که رسانه‌های رژیم و قلم به مزدان آنها هشدارهای خامنه‌ای را به‌مثابه هشدارهای راهبردی، نام می‌بردند.
در چنین فضایی از وحشت نسبت به فعالیت درفضای مجازی است، که از دی ماه 94 تا آبان 95 بیش از 800 کاربر اینترنت به بهانه‌های واهی نظیر ”توهین به مقدسات و عقاید دینی مردم“ احضار و بازداشت شده‌اند.
منظور از ”توهین به مقدسات وعقاید دینی مردم“ هم در نظام منفور ولایت‌فقیه کاملاً واضح است. زیرا فعالان ضد نظام از طریق رسانه‌های اجتماعی، خرافات و ترهات آخوندی را که می‌خواهند تحت عنوان به اصلاح ارزشهای دینی به خورد خلق الله بدهند، به سخره می‌گیرند.
هیستریک شدن ارگانهای سرکوب و سانسور رژیم به‌ویژه با نزدیک شدن موعد خیمه‌شب بازی انتخابات ریاست‌جمهوری نظام، ریشه در این نگرانی دارد که ممکن است مانند سال 88 از طریق فضای مجازی اعتراضاتی نظیر اعتراضات آن سال سازماندهی شود و این اعتراضات کار دست رژیم داده و مهار اوضاع از دست رژیم در برو‌د. والا کجای دنیا دیده شده است که برای یک انتخابات قرارگاه تشکیل بدهند و هنوز 5ماه مانده بگیر و ببند را شروع کنند. !