۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران برگزار می کند - چهل و ششمین سالگرد حماسه و رستاخیز سیاهکل - زمان:۱۶ بهمن مکان: کلن













لینک :

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران برگزار می کند - چهل و ششمین سالگرد حماسه و رستاخیز سیاهکل - زمان:۱۶ بهمن مکان: کلن


سازمان چریکهای فدایی خلق ایران برگزار می کند 
چهل و ششمین سالگرد حماسه و رستاخیز سیاهکل
زمان: شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵برابر با ۴ فوریه ۲۰۱7
از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب
مکان: کلن - آلمان
Bürgerhaus   Zollstock
Rosenzweigweg  1
50969 Köln
Germany
ازسالگرد رستاخیز سیاهکل نمی توان به سادگی گذشت. سیاهکل و رویدادهای پس از آن تا بهمن سال ۱۳۵۷ بخشی از تاریخ کشور ماست که در آن جنبش پیشتاز فدایی تاثیرگذارترین نیروی سیاسی بود.
پیرامون تاریخ و سیر تحول سازمان چریک های فدایی خلق ایران از شکل گیری تا انقلاب بهمن ۱۳۵۷ بسیاری گفته ها و نوشته ها منتشر شده است؛ با این حال، هنوز و پس از چهل سال حرف زدن و نوشتن در مورد سیاهکل و جنبش فدایی تازگی دارد.
نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی چه به طور مستقیم و چه به شکل غیر مستقیم به جد تلاش کرده اند تا از حماسه سیاهکل و جریان فدایی چهره ای باب طبع مستبدان که همواره شفافیت در تاریخ نگاری را علیه موجودیت خود ارزیابی کرده و می کنند، ارایه دهند؛ اما این تلاش نتوانسته موفقیتی کسب کند.
 سرود "آفتابکاران جنگل" و استقبال مجدد و گسترده از آن، نام سیاهکل را در جریان رویدادهای سال ۱۳۸۸ در ابعادی گسترده در میان جوانان و فعالان سیاسی- اجتماعی زنده کرد و برای بسیاری این سوال مطرح شد که چه رمز و رازی در این سرود که در ستایش حماسه سیاهکل ساخته شده، وجود دارد که تا کنون کهنه نشده است؟

بی گمان توجه به رویداد سیاهکل د تولد جنبش پیشتاز فدایی تصادفی نیست. این توجه و آن استقبال را باید بر بستر پیکارهای آزادیخواهانه مردم ایران از آستانه انقلاب مشروطیت تا کنون مورد ارزیابی قرار داد.