۱۳۹۵ بهمن ۲۹, جمعه

بازداشت فاروق ایزدی،زندانی عقیدتی سابق و محقق و مترجم بهایی




صبح روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۵،فاروق ایزدی، محقق و مترجم بهایی در منزلش بازداشت شد. نیروهای امنیتی بیش از هزار جلد کتاب و وسایل الکترونیکی-ارتباطی اعم از کامپیوتر، موبایل و وسایل شخصی وی را توقیف کردند. این هموطن بهایی در حال حاضر در زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد.
یک منبع نزدیک به خانواده ایزدی با اعلام این خبر گفت: “امروز پس از مراجعه به دادگستری به دخترآقای ایزدی اطلاع داده اند که در اوین پذیرش شده و تا ده روز تحت بازجویی خواهد بود. همچنین تفهیم اتهام نیز شده اند و اتهام واهی و کلی انجام فعالیت غیر قانونی علیه امنیت به ایشان نسبت داده شده.”

آقای ایزدی پیش از نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس دارد. این هموطن بهایی در دهه شصت بازداشت و به اعدام محکوم شده بود اما بعدا به ده سال زندان تخفیف پیدا کرد و نهایتا بعد از گذراندن پنج سال زندان، آزاد شد.

فاروق ایردی یک مرتبه نیز در سال ۷۴ بازداشت شده است.

منبع نزدیک به خانواده ایزدی همچنین تاکید کرد: “وی از لحاظ جسمانی بسیار ضعیف و بیمار هستند و مرتب دچار خونریزی بینی میشوند که دکترها قادر به تشخیص سبب آن نشده اند. در زمان دستگیری سمت چپ بدنشان درد میکرده و در وضعیت خوبی نبوده اند. افت فشار و افت ضربان قلب نیز از دیگر موارد بیماری ایشان است.
برگرفته قاصدان آزادی