۱۳۹۶ فروردین ۱۴, دوشنبه

افشاگری حسين عابديني عضو كميسيون روابط خارجی اپوزيسيون ايران : 90 اسكله و حدود 45 درصد از اسكله هاي رسمي, تحت مالكيت سپاه پاسداران ميباشد




افشاگری حسين عابديني عضو كميسيون روابط خارجی اپوزيسيون ايران : 90 اسكله و حدود 45 درصد از اسكله هاي رسمي, تحت مالكيت سپاه پاسداران ميباشد

مجله يورونيوز ـ لندن
مقاومت ايران در هفتم مارس طي يك كنفرانس مطبوعاتي در پارلمان انگلستان كه يورونيوز نيز در آن شركت داشت شبكه‌اي از اسكله‌هايي ك سپاه پاسداران انقلاب ايران در جنوب كشور بر آن كنترل داشته و از آنها براي قاچاق سلاح براي گروههاي وابسته به خود در منطقه استفاده ميكند را فاش نمود. نيروهاي سپاه پاسداران درآمده حاصله از طريق اين اسكله ها را براي تامين مالي فعاليتهايشان بكار ميگيرد. در اين كنفرانس مطبوعاتي از سه شركت پوششي سپاه پاسداران كه در بطور مشخص در قاچاق سلاح از ايران به يمن و شيوه هاي كار اين شركتها پرده برداشته شد. آقاي حسين عابديني عضو كميسيون خارجه شوراي ملي مقاومت ايران گفت: ليست گذاري نيروهاي سپاه پاسداران ايران بعنوان يك سازمان تروريستي بخاطر جنايتهايي كه در داخل و خارج ايران انجام داده است يك اقدام ضروريست و تماميت سپاه پاسداران بايد مورد تحريمهاي جدي و فراگير قرار گيرد و هر طرف خارجي كه با سپاه معامله كند بايد مشمول تحريمها شود.
امپراتوري مالي با 12ميليارد دلار
آقاي حسين عابديني در يك مصاحبه ويژه با يورونيوز در پايان اين كنفرانس گفت: سپاه پاسداران انقلاب ايران طي ساليان, و از طريق كنترل بر شريان اقتصادي كشور و همچنين اعتبارات مالي در بودجه كه به آن يك استقلال مالي كامل و مشخصا براي فعاليتهاي خارجيش ميدهد, بدين منظور, سپاه يك چرخه كامل ايجاد كرده است و مشخصا بخش اعظم صادرات و واردات ايران را به قبضه خود در آورده است. كنترل و استفاده اختصاصي از بخش زيادي از اسكله هاي ايران يك حلقه كليدي از اين چرخه است.
عابديني فاش نمود كه گزارشات موتق از درون رژيم مشخصا گزارشات از درون سپاه پاسداران كه طي ماهها توسط منابع سازمان مجاهدين خلق ايران جمع آوري شده اند, مويد اين است كه نزديك به 90 اسكله يعني حدود 45 درصد از 212 اسكله رسمي در ايران بصورت اختصاصي در مالكيت سپاه پاسداران مي باشند وكسي حق نظارت برفعاليت هاي سپاه را در مرزهاي زميني و دريائي ندارد و سپاه اين حق را دارد از اسكله هاي آبي و يا مرزهاي زميني و هوايي كشور هر مقدار و به هر ميزان بدون پرداخت گمرك كالا وارد كند. سپاه از طريق همين اسكله ها دست به صادرات غير قانوني هم ميزند. نفت, بنزين و گاز, فرآورده هاي شيمايي, سيگار, مواد مخدر, مشروبات الكلي, تلفن هاي همراه, لوازم آرايشي و بهداشتي و داروهاي نيروزا درليست طويل كالاهايي هستند كه سپاه براي تامين درآمد مالي خود دست اندركار قاچاق آنها ميباشد . ميزان واردات و صادرات قاچاق از اين اسكله ها سالانه حدود 12ميليارد دلار ارزيابي ميشوند. همچنين يك ناوگان ازكشتي هاي تجاري كه تحت كنترل مستقيم سپاه قراردارند ازطريق اين بنادر, كار نقل وانتقال كالاها وتجهيزات و تسليحات سپاه به كشورهاي ديگر را بدور از هرگونه نظارت بين المللي دنبال ميكنند. علاوه بر اين, سپاه داراي نفتكش هاي خوب و بزرگ بوده و در اين زمينه فعاليت زيادي دارد. اين نفتكش ها به كشورهاي ديگر از جمله كشورهاي هم جوار خليج يا ونزوئلا نيز كرايه داده ميشود و پول آن به سپاه ميرسد.
استفاده سپاه از اسكله ها براي صادر كردن سلاح
عابديني در جريان مصاحبه گفت: اين اسكله ها نقش كليدي در دور زدن تحريمها توسط رژيم ملايان مشخصا سپاه پاسداران ايفاء ميكنند. تحقيقات شبكه مجاهدين خلق ايران در داخل ايران از جمله اطلاعات شبكه مجاهدين در داخل رژيم مشخص نمود كه بطور خاص صدور غير قانوني سلاح از طرف سپاه براي مزدوران رژيم در منطقه نيز از طريق اين اسكله ها صورت ميگيرد.
سپاه تعداد متعددي شركتهاي پوششي ايجاد كرده است كه از طريق اين اسكله ها اسلحه و مهمات به مزدوران رژيم منتقل ميكنند. عابديني از ثبت سه شركت كشتيراني سپاه پاسداران براي قاچاق سلاح بويژه براي يمن پرده برداشت. بعد از اينكه بنادر يمن بروي كشتيرانيهاي سپاه بسته شده, شركتهاي وابسته به سپاه از بنادر كشور عمان براي ارسال سلاح به عمان استفاده ميكنند. سه بندر مهمتري كه مورد استفاده هستند, بندر سلطان قابوس در كنارشهر مسقط, بندر سحار در شمال و بندر سلاله در جنوب كشور عمان هستند.
گروه كشتيراني آدميرال-ADMIRAL Group : اين گروه كشتيراني كه از سال 1390 فعاليت خود را شروع كرده متعلق به فرزندان علي شمخاني است. علي شمخاني فرمانده سابق نيروي دريايي سپاه, وزير دفاع سابق و دبير فعلي شوراي عالي امنيت رژيم ميباشد.
حسين شمخاني مدير عامل و حسن شمخاني ازمديران اصلي اين گروه است. اين شركت در تهران و در دوبي دفتر دارد. حسن شمخاني نماينده شركت در دوبي وحسين شمخاني در تهران مستقر است. اين شركت در حوزه خليج فارس فعال بوده است اما در حال گسترش فعاليتهاي خود به سمت شبه قاره هندوستان وخاوردور مي باشد. اين شركت كه با يك شناور كار خود را شروع و در عرض 5سال تعداد شناورهايش به 9 عدد رسيده است.
اين شركت مشخصا در حمل سلاح به يمن فعال بوده است. بعد از بسته شدن راههاي دريايي مستقيم به يمن در سال 2015 , اين شركت محموله هايش را به بندر صحار Sohar در شمال عمان و ساير بنادر, ارسال ميكند. از آنجا با استفاده از مرز زميني, محموله ها را به يمن ميفرستد. از جمله سلاحهاي ارسالي از اين طريق مسلسلهاي كلاشنيكف, موشك اندازهاي RPG, مواد منفجره, مهمات, مين بوده اند.
اين شركت شامل 4 بخش زيرمجوعه ميباشد كه يكي از بخشهاي آن آدميرال فيدر نام دارد.
شركت كشتيراني حافظ دريا آريا-HAFEZ DARYA ARYA Shipping : اين شركت نيز از شركتهاي كشتيراني در خدمت سپاه است كه مجموعه قسمت نقل و انتقال بار كانتينري چند شركت سپاه را به اين شركت واگذار شده است. ناوگان اين شركت داراي 29 فروند كشتي براي حمل كانيتنر ميباشد. اين شركت از اسكله هاي واقع در بنادر عسلويه و بندر عباس و بوشهر براي حمل كالاهاي سپاه استفاده ميكند.
بخشي از كانتينرهاي قرارگاه خاتم الانبياء سپاه, بزرگترين نهاد اقتصادي سپاه توسط اين شركت حمل ميشود. مدير اين شركت فردي بنام كشاورز است. قسمت عمليات اين شركت با كاپيتان گستري است و بازاريابي آن با فردي بنام تفضلي است.
اين شركت براي كشورهاي متعددي در منطقه ودر جهان از جمله به كشورهاي امارات متحده عربي, قطر, كويت, عمان, بحرين, عراق, و عربستان بار حمل ميكند. يكي از بنادري كه در حال حاضر اين شركت براي انتقال محموله هاي سپاه استفاده ميكند بندر صحار SOHAR در شمال كشور عمان است. اين كشتيراني قبلا به بندر حديده Hodeideh در يمن كالا ميبرده كه در حال حاضر بدليل محاصره دريايي امكان حمل مستقيم به اين بندر را ندارد.
شركت والفجر Valfajrshippingco.: اين شركت كشتيراني, يكي از مهمترين شركتهاي وابسته به سپاه است. اين شركت توسط سپاه در سال 1365 بنام والفجر8 (عمليات سپاه در سال 1364 در جنگ ايران و عراق) تاسيس شده ولي در سال 1382 اسم آن به كشتيراني والفجر تغيير پيدا كرده است.
اين شركت كه وابسته به قرارگاه خاتم مي باشد, حمل ونقل وانتقال محموله ها وبارهاي مختلف سپاه را انجام ميدهد مديريت آن برعهده فردي بنام مجيد سجده ميباشد. كشتي هاي اين شركت از اسكله هاي سپاه در بنادر خوزستان, بوشهر وهرمزگان به تمامي كشورهاي حوزه خليج فارس از جمله به شهرهاي دوبي , منامه , مسقط , عدن و بنادر يمن تردد داشته است وبه نقل و انتقال مسافر و محموله هاي بار و كانتينر ها و همچنين نقل وانتقال نيروهاي سپاه ميپردازد. ) در حال حاضر امكان انتقال مستقيم محموله به يمن را ندارد)
شركت والفجر بصورت فعال محموله هاي سپاه را براي يمن ازطريق انتقال به مسقط جابجا ميكند. دراين جابجائي كشتي هاي آن با پرچم غير ايراني براي انتقال بار اقدام ميكنند كه مورد شناسائي وبازرسي قرارنگرفته و روي آنها حساسيتي ايجاد نشود. اخيرا اين شركت بطور علني و رسمي حمل كانتينرها را به كشتيراني حافظ دريا واگذار كرده, اما فعاليتهاي مخفيانه خود را حفظ كرده است.
نكته قابل توجه اين است كه مشخصات و ويژگيهاي كشتيها و شناورهاي اين شركت اساسا همان مشخصات و ويژگيهاي شناورهاي سپاه مي باشند. بطورخاص شناورهاي ايران هرمز 12 , هرمز 14 و شناورهاي كانتينربر (ايران هرمز 25, ايران شلمچه و ايران شاهد) دقيقا همان شناورهاي سپاه هستند كه فقط مارك شركت والفجر به آنها زده شده و توسط اين شركت مورد استفاده قرار ميگيرد.
عابديني افزود: ما بيش از از 90 اسكله هاي تحت كنترل سپاه را كه در بنادر مختلف در سراسر جنوب ايران قرار دارند را تدقيق نمايد.
اسكله سپاه در بندر بستانه: اين بندر در توابع بخش مركزي لنگه (در استان هرمزگان) واقع شده است. كار ساخت اين بندر در سال 1366 شروع شده و سال 1391 تمام شده است. سپاه از اسكله اين بندر براي قاچاق سلاح و همچنين قاچاق كالا استفاده ميكند. كشتيهاي كوچك وارد اين بندر ميشوند.
دو اسكله سپاه در جزيره ابوموسي: سپاه در اين جزيره دو اسكله در طرفين جزيره دارد. سپاه در اين جزيره يك قرارگاه تاكتيكي بنام ابوالفضل العباس دارد. حفاظت جزيره به عهده تيپ تكاوران و تفنگداران دريايي امام سجاد به فرماندهي سرتيپ پاسدار صادق عمويي است. تبادلات سلاح و قاچاق زير نظر وي انجام ميشود.
اسكله ها در جزيره تنب بزرگ: تنب بزرگ از مناطق استحفاظي منطقه پنجم دريايي سپاه محسوب ميشود. سپاه دو اسكله در اين جزيره دارد. بدليل اهميت اين جزيره براي سپاه كه در مسير تردد و عبور كليه شناورهايي است كه قصد ورود به خليج فارس و خروج از آنرا دارند ,سپاه يك تيپ مستقل بنام تيپ مستقل انصارالحجه به آن اختصاص داده است. واردات قاچاق زير نظر اين تيپ انجام ميشود. فرمانده آن سرتيپ پاسدار مهدي سليمي فر ميباشد.
اسكله در جزيره تنب كوچك: سپاه در اين جزيره اسكله اي دارد كه كارهاي آن مشابه كارهاي اسكله هاي سپاه در جزيره تنب بزرگ در زمينه قاچاق است. اين جزيره نيز تحت نظر منطقه پنجم دريايي سپاه و زير نظر تيپ مستقل انصارالحجه كار ميكند.
اسكله كاوه: اين اسكله در منطقه شمالي جزيره قشم (در تنگه هرمز) واقع شده است و بعلت كرانه بسيار عميق آن قابليت پهلودهي شناورهايي با ظرفيت يك صد هزار تن را دارد. اين اسكله در فاصله 15 كيلومتري بندر رجايي واقع شده كه امكان ترانزيت سريع به آنرا ميدهد. اين اسكله يكي از اسكله هاي مهمي است كه سپاه براي واردات قاچاق استفاده ميكند. فرمانده ناوتيپ 112 ذوالفقار نيروي دريايي سپاه قشم با پاسدار عبدالحسين حيدري است.
اسكله هاي سپاه در بندر رجايي: اين بندر در استان هرمزگان و نزديك بندرعباس قرار دارد و داراي اسكله هاي متعدد ميباشد. سپاه از چند اسكله اين بندر استفاده ميكند. اين بندر يكي از مهمترين بنادري است كه سپاه براي قاچاق پر سود نفت و بنزين استفاده ميكند. اين بندر در حوزه يكم دريايي سپاه واقع شده است. شركت تايد واتر خاورميانه كه يكي از بزرگترين شركتهاي خدمات دريايي زير مجموعه سپاه است, از اين بندر براي بارگيري و ترانزيت كالا استفاده ميكند.
اسكله در جزيره سيري: اين جزيره در آبهاي خليج فارس قرار دارد. سپاه از اين جزيره براي قاچاق نفت و سوخت استفاده ميكند.
اسكله ها در بندر عسلويه: اين بندر مرتبط با منطقه بزرگ نفت وگاز عسلويه و منطقه ويژه اقتصادي پارس است. سپاه در بخشهاي مختلف اين بندر سهم و نقش دارد و چندين عدد از اسكله ها در كنترل سپاه قرار دارند. سرتيپ پاسدار منصور روانكا, فرمانده سپاه منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه و سرهنگ پاسدار محمود درياني, فرمانده سپاه خاتم الانبياء عسلويه هستند.
اسكله سپاه در بندر چاه بهار: اين اسكله در شمال بندر چاه بهار (جنوب شرق ايران در استان سيستان و بلوچستان) واقع شده است. واردات كالاهاي استانهاي شرق كشور تحت كنترل سپاه از اين طريق انجام ميشود.
اسكله در بندر لنگه: اين بندر در استان هرمزگان است. بخش مهمي از قاچاق كالا توسط سپاه از جمله وارد كردن گوشيهاي آيفن از اسكله اين بندر صورت ميگيرد.
اسكله در بندر باهنر: اين بندر در استان هرمزگان واقع شده و يكي از 8 بندر مهم ايران است. بخشي از اين بندر در اختيار نيروي انتظامي و بخشي در اختيار نيروي دريايي سپاه است. چند شناور سپاه و شناورهاي تاكتيكي و رزمي سپاه در اين بندر مستقر هستند
اسكله بندر شيرينو: اين بندر در توابع شهر كنگان از استان بوشهر واقع شده كه يك اسكله سپاه در آن واقع شده است.
اسكله در بندر كنگان: اسكله بندر كنگان در استان بوشهر واقع شده است. سپاه از اين اسكله براي قاچاق خودروهاي لوكس مانند ماشين پورشه و بنز استفاده ميكند.
اسكله جزيره فارور: اين جزيره محل آموزش و استقرار يگان ويژه دريايي سپاه است. در سال 1386 خامنه اي به سپاه دستور تشكيل اين يگان را داد. اين جزيره در فاصله 27 كيلومتري بندر بستانه و 57 كيلومتري جزيره كيش واقع شده است. اهميت اين جزيره در عبور دو آبراه بين المللي از شمال و جنوب اين جزيره است.
جزيره فارسي: جزيره فارسي در فاصله 100 كيلومتري خاك ايران در جنوب غربي جزيره خارك واقع شده است. اين جزيره علاوه بر نزديك بودن به منابع نفت و گاز, يك پايگاه نظامي است. 10نفر از تفنگداران آمريكايي در تاريخ 22 ديماه 1394 در آبهاي نزديك اين جزيره توسط سپاه دستگير شدند.
آقاي عابديني تاكيد كرد كه نيروي دريايي سپاه پاسداران ايران نيروي دريائي سپاه پاسداران با اختصاص پنج فرماندهي درمناطق دريائي جنوب اداره وكنترل اسكله ها وبنادر جنوب كشور را در اختيار دارد. اين فرماندهي ها بقرارزيرميباشند.
در مورد سوال يورونيوز درمورد اينكه بر آورد شما از اين وضعيت كه اسكله هايي توسط سپاه پاسداران درپي كاهش قيمت نفت وفشارهاي رئيس جمهور آمريكا دونالد ترامپ به خدمت گرفته شده و مي تواند همراه با افزايش حضور نيروهاي نظامي آمريكا در آبهاي خليج فارس باشد چيست عابديني گفت: اولاً اين اسكله ها قبل از روي كار آمدن دولت جديد آمريكا (دونالد ترامپ) در خدمت سپاه بوده و ساليان است كه اين اسكله ها توسط سپاه ايجاد شده است. اين اسكله ها بخشي از امپراطوري مالي سپاه است كه در طي دو دهه گذشته مشخصا 10سال گذشته ايجاد و توسعه يافته است.
ثانياً استفاده سپاه از اين اسكله ها تحت تأثير نوسانات قيمت نفت نيست و استفاده از آنها اگر چه براي مقاصد اقتصادي است ولي صرفاً جنبه اقتصادي ندارد. همانگونه كه مقاومت ايران در افشاگري 7مارس خود مشخص نمود, يك كاركرد جدي ديگر اين اسكله ها, استفاده از آنها براي مقاصد نظامي- صادرات سلاح و موشك- ميباشد.
در مورد برآورد او از امكانات موجود در بنادر به خدمت گرفته شده توسط سپاه پاسداران مانند دستگاهها وتجهيزات وانبارها و اينكه آيا اين امكانات براي انبار كردن سلاح بكار گرفته خواهد شد؟ وي گفت: به برخي از اين اسكله ها, اسكله هاي چند منظوره اطلاق ميشود. اين اسكله ها از چند اسكله مجزا تشكيل شده اند كه داراي چند اسكله مجزا ميباشد كه علاوه بر سپاه, ارگانهاي ديگري نيز در آن حضور دارند. اين اسكله ها صرفاً اسكله نظامي نيستند. در اين اسكله ها, سپاه علاوه بر قاچاق كالا و فعاليتهاي اقتصادي, فعاليتهاي نظامي نيز ميكند كه همگي فعاليتهاي آن خارج از نظارت ارگانهاي كنترلي و نظارت گمرك است.
اما برخي ديگر از اين اسكله ها, خاص سپاه است و هيچ ارگان ديگري در آن حضور ندارد و در آن تجهيزات نظامي و موشكي در آن وجود دارد.
در مورد نوع كشتيهاي بكار گرفته شده در علميات قاچاق مثلا كشتيهاي تجاري يا كشتي هاي صيادان چيست واسامي آنها كدام مي باشد (اگر اسامي را داشته باشيد) وي تاكيد كرد سپاه براي فعاليتهاي قاچاق خود از كشتي ها, شناورها و لنج ها در ابعاد مختلف استفاده ميكند. براي نمونه ميتوان به كشتيهاي باري كانتينري ايران هرمز 25 , ايران شاهد , ايران شلمچه كه مربوط به شركت كشتيراني والفجر 8 كه از شركتهاي وابسته به سپاه است, اشاره كرد.
اما در مورد شيوه‌هاي بكارگرفته شده براي رساندن كمكها به برخي از كشورها كه از طريق آن قاچاق سلاح انجام ميگيرد عابديني به بندر الحديده در تنگه باب المندب اشاره كرد. همچنين سپاه از طريق مرز زميني عمان نيز تسليحات به حوثي ها ارسال ميكند.