۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

ماکرون در مصاحبه با فیگارو:"من می خواهم فرانسویان را با یکدیگر آشتی دهم



ماکرون در مصاحبه با فیگارو:"من می خواهم فرانسویان را با یکدیگر آشتی دهم
عکس بزرگ و تیتردرشت صفحه نخست و صفحات 2 و 3 به مصاحبه  مفصل روزنامه فیگارو با امانوئل ماکرون اختصاص یافته است.
طی این  مصاحبه ، کاندیدای جنبش "به پیش!" به تشریح سیاستی که در نظر دارد پس از پیروزی  درتاریخ 7 مه اتخاذ کند، پرداخته است.
ماکرون به رانده شدن دو حزب راست و چپ  پس از نخستین دور انتخابات از صحنه سیاسی فرانسه، اشاره دارد و توضیح می دهد :  "جبهه ملی، که یک حزب ارتجاعی، عوام فریب و بیگانه هراس می باشد، ستون یک دار و دسته ضد اروپایی جدید شده، که بخشی از راست سنتی به ناچار به آن پیوسته است. در مقابل، ما، قدرت بزرگ دیگری را تشکیل میدهیم، اردوی ترقی طلبان des progressistes ، که گروه های مختلف سیاسی از سوسیال دموکرات ها گرفته تا گلیست های سوسیال، را حول یک نو آوری واقعی درتجدید چهره ها و کاربردها گرد آورده است. اردوی دیگر، که در اطراف ژان-لوک ملانشون جمع شده ، را معترضین، چپ های بسیار محافظه کار، تشکیل می دهد. بنابراین ما به سوی یک تقسیم بندی سه گانه در حال حرکت هستیم".
امانوئل ماکرون تصریح میکند : "هدف من کسب اکثریت مطلق در مجلس ملی برای ریاست جمهوری است و هیچگونه ائتلافی با دو حزب بزرگ فعلی، "جمهوریخواهان" و " سوسیالیست، در کار نخواهد بود

وی می گوید آگاه است که در نبود جبهه جمهوری طلبان"  front républicain ، با کسب  80 % از آرا در دور دوم - آنچنان که در سال 2002  به ژاک شیراک در مقابله با ژان-ماری لوپن در دور دوم انتخابات داده شد - پیروز نخواهد شد. لذا باید در جریان پویایی قدم گذارد تا نشان دهد خشم فرانسویان را ازبابت اشتغال، امنیت، اروپا، جهانی شدن و... شنیده و اظهار می کند : " هدف من، ایجاد آشتی درمیان فرانسویان است".

[ درمصاحبه به مسائل داخلی فرانسه پرداخته شده و سخنی از سیاست خارجی در آن دیده نمی شود]

مطا لب مارا میتوانید د رتوئیتر @bahareazady دنبال کنید