برخی از مسئولان آمریکایی می‌گویند گفت‌‎وگوهای مفصلی در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر سر افزایش پشتیبانی از کشورهای خلیج در جنگشان علیه حوثی‌های متحد ایران، در جریان است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این مسئولان گفته‌اند که کمک‌ها شامل گسترده شدن حوزه گزارش‌های اطلاعاتی خواهد بود که واشینگتن ارائه می‌دهد.
مسئولان آمریکایی، ارائه کمک به ائتلاف عربی و ارتش یمن در جنگ علیه حوثی‌ها در بندر الحدیده را بعید ندانستند. البته خاطرنشان کردند که این کمک‌ها شامل حملات هوایی به مواضع حوثی‌ها یا اعزام نیروهای زمینی، نخواهد بود.
به گفته این منابع، پشتیبانی دریایی شامل نظارت دریایی و جلوگیری از قاچاق اسلحه به شبه‌نظامیان از راه دریایی سرخ خواهد بود. اما در پشتیبانی اطلاعاتی، اطلاعات بیشتری از تحرکات حوثی‌‌ها ارائه خواهد داشت که آمریکایی‌‎ها آن‌ را از راه ماهواره‌های فضایی دریافت می‌کنند.
دولت جدید آمریکا اکنون درک می‌کند که دلیل بحران یمن، دخالت ایران است و اکنون به مانعی در مسیر جنگ با القاعده تبدیل شده است؛ گروهی که تنگه استراتژیک باب المندب را تهدید می‌کند.
ناظران تاکید می‌کنند که ایران برای افزایش توان تسلیحاتی حوثی‌ها تلاش می‌کند. فرمانده نیروی دریایی وابسته به فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید شبه‌نظامیان اکنون اسلحه‌ای دارند که پیش از جنگ آن را در اختیار نداشتند از جمله موشک‌های بالستیک که برد آن‌ چند برابر موشک‌هایی است که پیش از جنگ داشتند.
در همین حال یک مسئول اماراتی گفت که شبه‌نظامیان هم‌اینک هواپیماهای کنترل از راه دور، موشک‌های ضد تانک، کشتی و مین‌های زمینی و دریایی در اختیار دارند.