۱۳۹۶ خرداد ۱۰, چهارشنبه

خودکشی کانی آکفوده دختر 17 ساله مهابادی در نظام ولایت فقیه



 خودکشی کانی آکفوده دختر 17 ساله مهابادی در نظام ولایت فقیه 

او  قبل از خودکشی در شبکه های اجتماعی با دوستانش  خداحافظی کرد

روز دوشنبە ٨ خردادماه، یک دختر اهل مهاباد و ساکن پیرانشهر با هویت “کانی آکفودە” فرزند سید ابراهیم اقدام بە خودکشی کردە است.
کانی (سارا) تنها ١٧ سال سن داشت، و به دلیل مشکلات خانوادگی اقدام به خودکشی نمودە و شب قبل از طریق شبکه های اجتماعی با دوستانش این مسئله را درمیان گذاشته و وداع کردە بود.
در یک خبر دیگر به نقل از فعالین حقوق بشر در کردستان می خوانیم :یک دختر ۱۹ ساله مهابادی بە دلیل مشکلات خانوادگی اقدام به خودکشی کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در کردستان ، یک دختر جوان در مهاباد روز دوشنبە ١ خرداد ماه از طریق حلق‌آویز کردن بە زندگی خود خود پایان داد.
هویت این دختر جوان را «شیما قرنی، ١٩ سالە» اعلام شده است. وبرخی بنام کانی آکفودە نام بردند 
 یک وبسایت  دلیل خودکشی این دختر جوان را مشکلات خانوادگی عنوان کرده است.
 برخی میگویند علت عمده خودکشی در ایران، بن‌بست‌های خانوادگی و شکست در زندگی خصوصی عنوان می‌شود. فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی (آنومی) یا کمبود «حیات اجتماعی» نیز می تواند از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی نزد گروه‌های سنی مختلف باشد اما وضعیتی که  حکومت جنایت وفساد وسرکوب وبگیروببند ولایت فقیه بر جامعه ایران حاکم کرده عامل اصلی این خودکشی هاست  قابل توجه اینکه قبلا در مهاباد فریناز خسروانی  دختر دانشجو  وکارمندیک هتل که به دلیل فرار از تجاوز جنسی توسط ماموران اطلاعات بد نام خودش را به پایین پرت وخودکشی کرده بود حاصل همین سیاستهای ضد بشری نظام ولایت فقیه است