۱۳۹۶ خرداد ۲۷, شنبه

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان: رژیم ایران از تروریسم حمایت میکند





عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان: رژیم ایران از تروریسم حمایت میکند

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان روز جمعه در پایان ملاقات با وزیر خارجه انگلستان در لندن گفت:‌ اگر رژیم ایران می‌خواهد مورد احترام باشد، بایستی حمایت از تروریسم و انفجار سفارتخانه‌ها و گسترش فرقه‌گرایی را متوقف کند.

وی افزود:‌ رژیم ایران از تروریسم حمایت می‌کند و در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت کرده و به تغذیه فرقه‌گرایی می‌پردازد و سپاه پاسداران را در عراق و سوریه و یمن بکار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
کنفرانس مشترک وزرای خارجه آمریکا و عربستان: رژیم ایران یک حکومت حامی تروریسم است
وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آمریکا در ریاض تأکید کرد: (رژیم ایران) یک حکومت حامی تروریسم است که باید از سوی جامعه بین‌المللی تحریم شود.

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه آمریکا و عربستان که هم‌زمان با سفر دونالد ترامپ برگزار شد، عادل الجبیر درباره دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با ملک سلمان، گفت: «آنها درباره فعالیت‌های شریرانه (رژیم) ایران و درباره این واقعیت صحبت کردند که باید دست به اقدام زد تا تضمین شود که (رژیم) ایران به سیاستهای تجاوزکارانه‌اش در منطقه ادامه ندهد... ، حمایت از تروریسم را متوقف کند، به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره موشکهای بالستیک پایبند باشد و نقض حقوق‌بشر و دخالت در امور کشورهای منطقه را... متوقف کند».

رکس تیلرسون نیز درباره قراردادهای نظامی امضا شده میان عربستان و آمریکا، تصریح کرد: «بسته تجهیزات نظامی و خدماتی، برای پشتیبانی از امنیت درازمدت عربستان و تمام منطقه خلیج (فارس) به‌خصوص در برابر نفوذ بدخواهانه (رژیم) ایران و تهدیدات مرتبط با (این رژیم) است که در همه مرزهای عربستان وجود دارد... تمامی تدابیر جدید تلاش‌های مشترک ما را برای خنثی‌کردن تهدیدات منطقه‌یی از سوی (رژیم) ایران در سوریه و یمن و در مرزهای عربستان، تقویت خواهد کرد...»
وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «ما از نزدیک، تلاش‌هایمان را در زمینه چگونگی مقابله با افراط‌گرایی (رژیم) و به‌طور خاص حمایت آن از شبه‌نظامیان در یمن، عراق و سوریه، ) هماهنگ می‌کنیم».



مطالب مارا  در وبلاک   های انجمن نجات  ایران وخط سرخ مقاومت