۱۳۹۶ تیر ۳, شنبه

فارین پالیسی: همه نشانه‌ها از سوی ترامپ، به یک درگیری در پیش رو با رژیم ایران اشاره دارند


 تماس تلفنی دونالد ترامپ با ملک سلمان

فارین پالیسی: همه نشانه‌ها از سوی ترامپ، به یک درگیری در پیش رو با رژیم ایران اشاره دارند

فارین پالیسی نوشت: ‌جنگ عربستان در یمن، به‌طور واقعی رژیم ایران را هدف گرفته است. اولین سفر خارج از کشور دونالد ترامپ به عربستان به‌طور مشخص رژیم ایران را هدف گرفته بود...
ترس از نفوذ رژیم ایران، دولت آمریکا را بر آن داشت که تا مرز ملغی کردن توافق اتمی 2015 پیش برود، بر شدت شماری از جنگهای نیابتی بیفزاید، فشار برای تغییر رژیم در تهران را در نظر بگیرد و حتی در مادر همه جنگها میان شعبه‌های سنی و شیعی مداخله کند.
هفته گذشته رکس تیلرسون در برابر کمیته روابط خارجی سنا شهادت داد. در پاسخ به سؤالی از سوی تد پو، جمهوریخواه از تگزاس و یکی از طرفداران بزرگ مجاهدین خلق ایران، گفت، ”سیاست ما در قبال رژیم ایران، عقب راندن نفوذش، مهار توانایی آنها در توسعه تسلیحات اتمی و تلاش در راستای حمایت از آن دسته عناصر در داخل ایران است که منجر به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت شود“.
فارین پالیسی افزود این اولین نشانه علنی از گرایش به تغییر رژیم از سوی دولت بود. اما این تنها نشانه نیست. گزارش شده است که کوهن-واتنیک، رابط شورای امنیت ملی با جامعه اطلاعاتی، به سایر مقامات دولتی نسبت به تمایلش به برکنار کردن رژیم ایران اقرار کرده است.