۱۳۹۶ تیر ۳, شنبه

از موشک هم آب وحدت گرم نشد!



از موشک هم آب وحدت گرم نشد!

موشک پرانی عامل تنش در درون رژیم  و نه وحدت
 
دو روز بعد از دود و دمهای سپاه برای موشک‌پرانی به سوریه، روحانی و باندش هم به صحنه آمدند: «اینکه ما مقر تروریستها را بزنیم تصمیم شورایعالی امنیت ملی بوده و من دیشب در سخنرانی‌ام اشاره کردم که ما در شورایعالی امنیت ملی اجازه بالاتر از این هم به نیروهای مسلحمون دادیم». (آخوند روحانی، تلویزیون شبکه خبر رژیم 31خرداد 96)
آخوند علوی سرکرده وزارت بدنام اطلاعات روز 31خرداد 96 گفت: «همانگونه که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران تصریح فرمودند این تصمیم در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و ریاست محترم جمهوری اسلامی نیز در جایگاه رئیس شورای عالی امنیت به نیروهای مسلح دستور یورش کوبنده را به مقر داعش صادر کرد و مورد تأیید مقامات عالی نظام قرار گرفت».
بلافاصله بعد از حرفهای روحانی و آخوند علوی سپاه خامنه‌ای با یک اطلاعیه جدید به صحنه آمد: « سپاه پاسداران در اطلاعیه‌یی اعلام کرده عملیات لیلةالقدر در سلسله مراتب نظامی و تحت‌امر فرماندهی معظم کل قوا انجام پذیرفته و کلیه مراحل شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات درباره مقرها و موقعیتهای تروریست‌ها در منطقه دیرالزور توسط عوامل میدانی نیروی قدس سپاه جمع‌آوری شده و در اختیار نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت». (تلویزیون شبکه دو رژیم 31خرداد 96)
همزمان با اعلام شلیک موشک توسط سپاه به سوریه، باندهای حکومتی ایجاد وحدت و همدلی را از جمله فواید این موشک‌پرانی اعلام کردند. اما خیلی زود واقعیتها خود را نشان دادند: «در حالی که دولتیها قصد داشتند عملیات حمله موشکی به مقر داعش را مصادره کنند، سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره 2 اعلام کرد عملیات موشکی تحت‌امر فرمانده کل قوا انجام و کلیه مراحل شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات صرفاً توسط نیروی قدس صورت پذیرفت». (سایت حکومتی دولت بهار 31خرداد 96)
آخوند روحانی در رابطه با تحریمها با شکستن سکوت خود اینطور اظهارنظر کرد: «اگر اونها فکر کردند می‌تونند ملت ایران را تحت فشار قرار بدهند با لایحه جدید با طرح جدید با اقداماتشون در سنا با اقداماتشون در کنگره کاملاً دچار اشتباه محاسبه هستند. قبلیها اینا را تجربه کردند» (تلویزیون شبکه 2 رژیم، 31خرداد 96)
روزنامه حکومتی وطن امروز 1تیرماه 96 در برابر اظهارنظر آخوند روحانی نوشت:
«یواش علیه ترامپ! نه‌تنها درباره تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا بلکه درباره اقدام دفاعی سپاه در شلیک موشک به تروریست‌های داعش نیز حسن روحانی با تأخیر اظهارنظر کرد. در حالی که شلیک موشکها یکشنبه شب صورت گرفت، روحانی تا شامگاه سه‌شنبه درباره آن سکوت کرد. وی شامگاه سه‌شنبه نیز در دیدار روحانیان به‌گونه‌یی غیرمتعارف نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او در این دیدار و در حالی که انتظار می‌رفت از اقدام مقتدرانه سپاه قدردانی کند در اظهارنظری عجیب گفت: ... اختیاراتی را به نیروهای مسلح داد که بیش از این اقدام اخیر بود.‏ اظهارات کنایه‌آمیز روحانی دیروز در جلسه هیأت دولت نیز ادامه داشت. او در جلسه هیأت دولت با بیان این‌که تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم یک تصمیم ارگانی، جناحی و فردی نیست بلکه تصمیم همه ملت ایران است، گفت: اقدام علیه مقر تروریستها تصمیم شورایعالی امنیت ملی بوده و حتی اختیارات بالاتر از این اقدام هم به نیروهای مسلح داده‌ایم».