۱۳۹۶ اسفند ۴, جمعه

ایران - تهران <نامه احمدی‌نژاد به خامنه‌ای، نمودی از اوج بحران در رأس نظام



ایران - تهران <نامه احمدی‌نژاد به خامنه‌ای، نمودی از اوج بحران در رأس نظام

نامه سرگشادهٴ احمدی‌نژاد به خامنه‌ای که خودش آن را «اقدام عملی و فوری برای اصلاح» نظام توصیف کرده  و خامنه‌ای را مسئول اجرای آن دانسته است، ولوله‌ و غوغای شدیدی در رژیم ایجاد کرده و هر یک از دو باند سعی می‌کنند آن را روی سر باند حریف چماق کنند. گزیده‌یی از این نامه و واکنشهای مهره‌ها و رسانه‌های دو باند حاکم  عمق شقه درون نظام و صف‌بندی باندها برای حذف یکدیگر را آشکار می‌کند:
احمدی‌نژاد ضمن اشاره به معذرت‌خواهی خامنه‌ای در سخنرانی روز 29بهمن نوشته است:
«علی‌القاعده برداشت این نیست که این اظهارات صریح از جانب رهبری که دارای قدرت و اختیارات بسیار گسترده و بی‌بدیل هستند، صرفاً با هدف همراهی با مردم و کاهش آلام آنان و یا به‌عنوان توصیه‌هایی اخلاقی بیان شده باشد، بلکه نیازمند اقدامات عملی و فوری برای اصلاح وضع کشور در جهت خواست و رضایت مردم است».
احمدی‌نژاد سپس با عنوان کردن پیشنهاداتی جهت اصلاح امور و به‌عنوان اقدامات فوری، خواستار انتخابات آزاد ریاست‌جمهوری و مجلس، بدون مهندسی شورای نگهبان، تغییر فوری رئیس قضاییه و منع تعقیب کسانی شد که تحت عناوین مختلف، ازجمله اعتراض به شرایط و نحوه اداره کشور، بازداشت شده‌اند.
روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی در  3اسفند اظهارات احمدی‌نژاد را بر سر باند رقیب چماق کرد و نوشت: «محمود احمدی‌نژاد، شورای نگهبان را نیز مورد نوازش قرار داده و خواستار عدم دخالت این شورا در انتخابات شده است. شورای نگهبان اکنون پاداش تاییدهای تعجب برانگیز احمدی‌نژاد در دو انتخابات سال‌های 84و 88 را از وی دریافت می‌کند.»
روزنامه حکومتی قانون  همسو با باند خامنه‌ای نیز در روز 3اسفند تحت عنوان «استحاله» نوشت: «مصلحت نظام در خطر»...اظهاراتی را که احمدی‌نژاد در نامه‌ خود آورده شاید مطالباتی باشد که سال‌هاست جریانهای مختلف در ایران بیان می‌کنند ولی یاوران همین فرد آنها را به براندازی و خیانت به نظام و ملت متهم کرده و با عناوینی مانند تشویش‌گر اذهان عمومی و اقدام‌کننده علیه امنیت ملی با آنان برخورد می‌کنند ولی امروز فردی که به‌عنوان عضو مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام است فرمان را به دست گرفته و بیاناتی را مطرح می‌کند که اگر هر کدام از اهالی دیگر سیاست به زبان می‌آوردند با انگ‌های فتنه‌گر و... به حاشیه‌ رانده می‌شدند».
سایت حکومتی حقوق نیوز نیز در روز  3اسفند96 نوشته است «چرا حامیان و سینه‌چاکان احمدی‌نژاد در سال‌های نه چندان دور کفن پوش به خیابان نمی‌آیند و مقابل او نمی‌ایستند؟! هر چند که بیشتر سخنان او به حق است ولی شنیدن این بیانات از دهان فردی که خود متهم ردیف اول زیرپا گذاشتن بسیاری از این مسائل و قوانین است بیشتر شبیه به مسخره گرفتن مردم می‌باشد».
سایت حکومتی ذاکرنیوز در روز ۲اسفند96 بلافاصله بعد از انتشار نامه احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و نوشت: «بازی خطرناک احمدی‌نژاد: ما با یک برهان صبر و تقسیم اینگونه تحلیل کرده بودیم که قصد واقعی احمدی‌نژاد شخص رهبری است و هیچ هدف دیگری ندارد. فکر نکنم با نامه اخیر احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب، دیگر این موضوع نقطه ابهامی داشته باشد که او می‌خواهد ضربه آخر را به رهبری وارد کند».
آخوند رسایی عضو سابق مجلس ارتجاع و از حامیان قبلی احمدی‌نژاد در روز 2اسفند96 گفت«احمدی‌نژاد یاور شیطان شده ـ نامه او به رهبر انقلاب وقیحانه بود».
آشنا مشاور آخوند روحانی در روز 2اسفند96 با زدن به نعل و میخ و اشاره تلویحی به قفل بودن قضاییه آخوندی در مقابل احمدی‌نژاد نوشت: « خدایا یاریش کن تا بقایی را تجربه کند که به او بیاموزد نباید پا از گلیمش فراتر نهد و زود هنگام به انتخابات بیندیشد یا فرمان عزل صادر کند».
سایت پاسدار محسن رضایی (تابناک) هم نوشت: «آقای احمدی‌نژاد! هر وقت با صدای بلند گفتید من و دولتم عامل این تباهیها بوده‌ایم، می‌توانید از اصلاحات سخن بگویید».(2اسفند96)
سایت حکومتی رجا نیوز هم در روز 3اسفند96 تلاش کرد شقه درون باند احمدی‌نژاد را برجسته کند و به‌نقل از جعفر فرجی قائم‌مقام ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد نوشت: «آقای احمدی‌نژاد هشتاد و چهار، تویی که دوستت داشتم و برایت جان میدادم، بدان احمدی‌نژاد نود و شش نامردترین آدم روزگار است که جواب محبتهای رهبرش را که روزگاری بوسه بر دستش زد با خنجر داد و روی اصلاحطلبان را سفید کرد. بیایید به جای مطالبه گری پاسخ خرابکاریهای عامدانه دو سال آخر دولتتان را بدهید».
روزنامه حکومتی اعتماد(3اسفند96) زیر عنوان: «تعطیلی قوا، راه‌حل محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برون‌رفت از مشکلات» نوشت: «نامه سوم ابعاد تازه‌تری نیز دارد. او در این نامه از دستگاه قضایی عبور و قوه مقننه و مجریه را نیز هدف قرار داده است. احمدی‌نژاد در نامه سوم خود درخواسته‌ای خارج از عرف خواهان برگزاری انتخابات آزاد و زود هنگام ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی شده است. سریال نامه‌نگاریهای احمدی‌نژاد در حالی ادامه دارد که شیب انتقادی این نامه‌ها رو به افزایش است».
خدری در جلسه روز 3اسفند96 در مجلس ارتجاع گفت: «وزیر اطلاعات و قوه قضاییه با احمدی‌نژاد برخورد قاطع کنند. آقای احمدی‌نژاد به ساحت شورای نگهبان و رهبر معظم انقلاب توهین کرده است.
اگر آن روزی که او در خانه ملت و از طریق خانه ملت به مردم و نمایندگان توهین می‌کرد، مجلس در حرکت انقلابی طرح عدم کفایت او را تقدیم می‌نمود، امروز کار به اینجا کشیده نمی‌شد. او امروز هر کاری می‌خواهد می‌کند اما هیچ‌یک از مسئولان و نهادهای امنیتی با او برخوردی نمی‌نمایند».
مهدی محمدی مهرهٴ  باند خامنه‌ای در روز 3اسفند96 به ابعاد واقعی شقه درون نظام اذعان کرده و نوشته است: «نفی مطلق نظارت شورای نگهبان از سوی احمدی‌نژاد، علامتی روشن است برای کسانی که تا امروز تصور می‌کردند مشکل او فقط اعتراض به دستگاه قضا و رفتارش مصداقی از تلاش برای حراست از انقلاب است».


مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید