۱۳۹۶ بهمن ۲۲, یکشنبه

ابهام در مورد عملی شدن سفارش های ایران برای خرید هواپیماهای بوئینگ از آمریکا






ابهام در مورد عملی شدن سفارش های ایران برای خرید هواپیماهای بوئینگ از آمریکا


ایرلاین گیکز، سایت ویژه خطوط هواپیمایی اعلام کرد در حالیکه ایران ایر با دادن سفارش خرید ۱۵ فروند بوئینگ ۷۷۷ انتظار دارد نخستین آنها را در تابستان امسال تحویل بگیرد، اما بعضی از شرایط برای تحقق یافتن چنین انتظاری کماکان مبهم است.
به گزارش این سایت، هواپیما‌سازی بوئینگ هنگامی شروع به ساختن سفارش می‌کند که مشتری پیش قسط آن را پرداخته باشد اما به گفته فرزانه شرفبافی سرپرست ایران ایر هنوز پیش قسطی پرداخت نشده است.
هواپیما‌سازی بوئینگ پیشتر و در چارچوب توافق اتمی موسوم به برجام، موافقت‌های مقدماتی برای فروش هواپیما به ایران را کسب کرده است و به گزارش ایرلاین گیکز دولت کنونی آمریکا تا کنون در هیچیک از سه مجوزی که صادر شده است و تا سال ۲۰۲۰ مهلت دارد، تغییری نداده است.
این سایت خبری اظهارات خانم شرفبافی را نقل می‌کند که به خبرگزاری رویترز گفته است باید صبر کرد و دید، این به آمریکا بستگی دارد.
مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر برای اطمینان از استفاده نکردن جمهوری اسلامی ایران از هواپیماهای مسافربری آمریکایی برای نقل و انتقال تسلیحات، طرحی را تصویب کرد که دولت را موظف به ارائه گزارش هایی مستند به کنگره می‌کند.

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید