۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

سخنرانیها در کنفرانس بین‌المللی پاریس با حضور اعضای ارشد کنگرهٴ آمریکا(قسمت سوم) + فیلم






سخنرانیها در کنفرانس بین‌المللی پاریس با حضور اعضای ارشد کنگرهٴ آمریکا(قسمت سوم) + فیلم


کنفرانس بین‌المللی در پاریس با حضور اعضای ارشد کنگرهٴ آمریکا
و شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان از فرانسه و کشورهای عربی و اروپایی
5اسفند 1396 (24فوریه 2018)

راما یاد - وزیر پیشین حقوق بشر فرانسه
راما یاد وزیر پیشین حقوق بشر فرانسه در سخنانش، دربارهٴ قیام سراسری مردم ایران، گفت:
به‌نظرم روزهای دسامبر و ژانویه به‌عنوان روزهای فراموش‌نشدنی هم‌چون یک روز بیداری ایرانیان در خاطره عمومی خواهند ماند. ما باید در اینجا، در اروپا و فرانسه آن‌را به‌عنوان یک هشدار تلقی کنیم. لازم است که ما در سمت درست تاریخ قرار بگیریم و نباید قطار تاریخ و دموکراسی را از دست بدهیم، هم‌چنان‌که در بهار عرب آن‌را از دست دادیم. من عمیقاً بر این باورم که حوادثی که در ابتدای امسال به‌وقوع پیوست بر آنچه که مردم ایران خواهانش هستند، بسیار مفید است، دموکراسی و نه دیکتاتوری، آزادی و نه ظلم، جدایی دین از دولت و نه حکومت مذهبی، برابری و نه امتیاز ویژه. این مردم بزرگ ایران هستند که بیدار شده‌اند. ما باید فریاد آنها را برای امیدواری گوش کنیم. ایران در مسیر بزرگ تاریخی خود برای آزادی ثبت شده است ولی جواب رژیم، ترور، دستگیریهای خودسرانه و محکومیت‌های کوتاه بوده است.
راما یاد در ادامه سخنرانی خود بر شکست سیاست استمالت و جستجوی مدره در درون حاکمیت آخوندی تأکید کرد، و افزود:
توافق اتمی اساساً هیچ‌چیزی را حل و فصل نکرده است، گشایش یک توهم بود و نه دخالت‌های (رژیم ایران در) منطقه حل و فصل شد و نه ایرانیان نسبت به وضعیتشان راضی هستند. زمان آن رسیده است که از نقض وحشتناک حقوق بشر صحبت کرد، زمانش است که این واقعیت (پذیرفته شود) که رژیم تغییر نکرده است، زمان آن رسیده که به صدای تغییر که توسط مردم سر داده می‌شود، گوش فرا بدهیم و زمان آن است که روی سناریوی آلترناتیو کار کنیم».
وی سپس بر نقش زنان در قیام مردم ایران انگشت گذاشت و گفت:
آنها بسیار شجاع بودند تا حد فدا کردن خود. زنان بسیار جوان، بیش از حد جوان برای زندانی‌شدن که با این وجود خطر آن‌را پذیرفتند، با این امید که صدایشان توسط ما شنیده شود. قهرمانی‌های آنها بیهوده نبود بلکه این معترضان توانستند آگاهی انسانی را بیدار کنند، برخی بزدلی‌ها را شکستند، کلمه عدالت را ارتقا دادند و یک ایمان بسیار فوق‌العاده را نشان دادند و این باید افتخاری برای کشور حقوق بشر باشد که اولین طرفی باشد که در کنار مردم ایران قرار بگیرد. من عمیقاً معتقدم که هم‌چون کشورهای دیگر در گذشته، آنچه در ایران بلند شده است فرو نخواهد افتاد، ما باید هشیار باشیم، نگاهبانانی دقیق و همبسته باشیم و نباید تبلیغات ما را کور و کر کند من به این باورم که ایرانیان برای آزادی بپاخاستند و برای حقوق پایه‌یی‌شان اعتراض کردند، علیه اعدام‌های جمعی، علیه تبعیض، علیه شکنجه، علیه دستگیریهای خودسرانه که تهدیدی برای جانشان بود و همچنین برای برابری زن و مرد و در نهایت آنها خواستار تغییر رژیم هستند. به همین دلیل بر این باورم که الآن وضعیت مثل گذشته نیست. از این رو بسیار مهم است که در اتحادیه اروپا، ما بتوانیم با این قطار در حال حرکت که قطار دموکراسی است همراه شویم. از شما متشکرم.

سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر
سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر در شروع سخنرانی‌اش در کنفرانس بین‌المللی پاریس به حمایت جهانی روزافزون از مقاومت مردم ایران اشاره کرد، و گفت:
شما با تعهدتان پشت یک آرمان عادلانه قرار گرفته‌اید: آرمان مقاومت ایران و مردم ایران. شما هیچ‌گاه، از تلاش برای آگاه‌کردن افکار عمومی و بین‌المللی و افکار دولتمردان درباره حقایق و درستی آرمان مردم ایران خسته نشدید».
وی سپس با یادآوری قطع روابط دیپلوماتیک الجزایر با حکومت آخوندی در اعتراض به دخالتهای رژیم در دوران نخست‌وزیری خودش گفت:
ما با یک رژیم و دیکتاتوری مذهبی روبه‌رو هستیم که هدفش استیلا بر همه دنیای عربی و اسلامی است؛ استراتژی این (رژیم) با همه دیکتاتوریها مشترک است. همه دیکتاتوریها چنین هستند که برای سرکوب مردم کشور خود به توسعه‌گری به خارج مبادرت می‌ورزند. رژیم (ایران) قبل از هر کس با مردم (ایران) در جنگ است آخوندها مقدم بر هر کس علیه مردم در جنگ هستند و ما در کشورهای عربی و در اروپا به‌طور مستقیم تحت تأثیر این استراتژی رژیم ایران هستیم که می‌خواهد بر دیگر کشورها استیلا پیدا کند
و این نکته در قانون اساسی رژیم ایران نوشته شده که رژیم می‌خواهد « انقلاب اسلامی» را در منطقه گسترش بدهد.
سید احمد غزالی در ادامه سخنانش به تلاش‌های گسترده رژیم آخوندی برای مقابله با مقاومت ایران، از جمله درخواست‌های مکرر از کشورهای غربی برای محدود کردن مجاهدین اشاره کرد، و سپس افزود:
خامنه‌ای در پی تظاهرات مردم ایران در۱۴۲شهر این کشورگفت، سازمان مجاهدین پشت این مسائل بوده است آیا این یک اعتراف بر این نیست که سازمان مجاهدین ریشه در مردم ایران دارد. مجاهدین یعنی همان وارثان تاریخی مصدق اولین کسانی بودند که به افشای دیکتاتوری مذهبی پرداختند و این قیمت بسیار سنگینی برای آنها داشت.
نخست‌وزیر پیشین الجزایر قیام مردم ایران را یک «تحول بزرگ» دانست و افزود:
این تحول بزرگ در داخل ایران نشان داد که در ایران یک حرکت بالارونده آغاز شده و نمی‌توان جلوی آنرا گرفت. این آغاز پایان و سرنگونی رژیم ایران است که نمی‌تواند خود را تا ابد به منطقه تحمیل کند».

استاندار ایو بونه - رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه
استاندار ایو بونه رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه در سخنانش در کنفرانس بین‌المللی پاریس، به ارتباط تنگاتنگ جاه‌طلبیهای موشک بالستیک و اتمی رژیم آخوندی انگشت گذاشت و گفت:
در جهان کشوری وجود ندارد که دارای موشکهای بالستیک باشد و این موشکها حامل چیزی غیر از مواد انفجاری اتمی باشند. این نشان می‌دهد که این دو پدیده در ارتباط نزدیک با هم هستند. از دهها سال پیش (رژیم) ایران و کره شمالی در این دو زمینه شریک هم هستند. این البته اتفاقی نیست و یک سیاست آگاهانه است.
وی سپس بر اهمیت افشاگریهای مقاومت ایران در متوقف‌ساختن بمب‌سازی اتمی رژیم تأکید کرد، و افزود:
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مقر آن در وین است و ژاندارم انرژی اتمی جهان به‌شمار می‌آید، مثل همه کشورهای غربی و مثل همه سازمانهای اطلاعاتی کشورهای غربی سال‌های متمادی فریب خورد و سخنان مبنی بر نرمش (رژیم) تهران را باور کرد. به‌دلیل وجود گروهی که من تفسیری سر اهمیت آن نمی‌کنم ولی بی‌برو برگرد شایستهٴ آن است که از آن نام برده شود، یعنی شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران، اگر این دو سازمان اطلاعات مشخص و غیرقابل انکار و قابل تأیید و تأیید شده‌یی را به جامعهٴ جهانی عرضه نکرده بودند، امروز ما با نگرانی‌های بسیار شدیدی مواجه بودیم و خود را دور از خطر می‌دیدیم، در حالیکه خطر حی و حاضر بود.
بدون مقاومت ایران ما امروز چیزی در رابطه با پیشرفتهای هسته‌یی نظامی ایران نمی‌دانستیم یا خیلی کم می‌دانستیم. معنی آن این است که ممکن بود از امروز به فردا، واقعاً از امروز به فردا، با خطری مهلک مواجه شویم. این ملاحظه دیگری است که ما باید امروز در ذهن داشته باشیم.
استاندار ایو بونه در ادامه سخنانش مذاکره و گفتگو با حکومت آخوندی را بیهوده دانست و گفت که تنها راه‌حل در قبال چنین حکومتی‌هایی، تغییر آن است.
وی تأکید کرد:
سی سال است داریم با (رژیم) ایران گفتگو می‌کنیم. اما واضح است که در این مورد مشخص، گفتگو راه به جایی نخواهد برد. این رژیم باید ساقط شود و ایران که دارای تمدنی عظیم است، می‌بایست جایگاهی را که بسیار شایستهٴ آن است در جامعهٴ جهانی باز یابد

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید