۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

هشدار سرکردگان حکومت آخوندی در هراس از چشم‌انداز توافقِ آمریکا و اروپا در مورد بازنویسی برجام




هشدار سرکردگان حکومت آخوندی در هراس از چشم‌انداز توافقِ آمریکا و اروپا در مورد بازنویسی برجام



سرکردگان حکومت آخوندی در هراس از چشم‌انداز توافقِ آمریکا و اروپا در مورد بازنویسی برجام، نسبت به مقابله بین‌المللی با دخالتهای منطقه‌یی و برنامه موشکی رژیم، هشدار می‌دهند.
سایت صادق خرازی، سفیر سابق رژیم در فرانسه، در این باره نوشت: با توجه به دهلیزهای هزارتوی چالشها و بحرانهای درونی و منطقه‌یی و بین‌المللی، نظام ایران باید در انتظار روزهای پرالتهاب‌تری نسبت به گذشته باشد.
سپاه پاسداران نیز در خبرگزاری خود با نگرانی از توافق بین اروپا و آمریکا در مورد بازنویسی برجام نوشت: آنها خواستار دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط بازرسان به پایگاههای نظامی ما هستند.

گزارشی درباره عواقب شکست برجام برای حکومت آخوندی:
سپاه پاسداران با نگرانی از توافق اروپا و آمریکا در مورد برجام با تیتر «نیویورک تایمز مدعی شد موافقت اروپایی‌ها با 3اصلاح و تغییر در برجام» در خبرگزاری خود نوشت: در حالی که اظهارات ضد برجامی مقامهای آمریکایی از شخص رئیس‌جمهور گرفته تا نماینده این کشور در سازمان ملل ادامه دارد، نیویورک تایمز گزارشی با این عنوان منتشر کرد: «بازنویسی کردن توافق ایران؟ اروپایی‌ها راه‌حل دیگری پیشنهاد می‌کنند: (ایجاد) یک باب جدید».
سپاه پاسداران می‌افزاید: در دستورالعمل های(دولت آمریکا) که به نیویورک تایمز نشان داده شده‌اند، تصریح شده که اروپایی‌ها موافق سه تعمیر و اصلاح اساسی هستند: (1) تعهد برای مذاکره مجدد در قبال محدودیتهای آزمایش موشکی توسط ایران، (2) دادن اطمینان مبنی بر این‌که بازرسان دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به پایگاههای نظامی ایران داشته باشند و (3) تمدید و گسترش دادن تاریخ های انقضای توافق برای ممانعت از، از سرگیری تولید سوخت هسته‌یی بسیار فراتر از محدودیتهای کنونی(برجام) که در سال 2030منقضی می‌شود.(خبرگزاری فارس(رژیم) 7اسفند۹۶)

همزمان رسانه متعلق به صادق خرازی، سفیر سابق رژیم در فرانسه  7اسفند۹۶   درباره موقعیت رژیم در صحنه بین‌المللی نوشت: به نظر می‌رسد با پروای سردرگمیهای ناشی از درهم‌تنیدگی دهلیزهای هزارتوی چالشها و بحرانهای درونی و منطقه‌یی و بین‌المللی، آینده (نظام)، با چالشهای فراروی مونیخی؛ باید در انتظار روزهایپرالتهاب‌تری نسبت به گذشته باشد.
این رسانه حکومتی افزود: دکترین آمریکا در برابر نظام عبارت است از: محدودسازی همکاریهای بین‌المللی و محاصره منطقه‌یی (ما).
وضعیت خاورمیانه پیچیده است و اروپایی‌ها پی بردند در حال حاضر در صحنه جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا نمی‌کنند. منطقه بستر حرکت توفان قدرت به مثابه‌زودپز نخود و لوبیاهای دیرپز نظم نوین در نظام بین‌الملل است.

در حالی‌که هیأت مذاکره‌کننده حکومت آخوندی در لندن در حال مذاکره بر سر تن‌دادن رژیم به مفاد برجام است، تلویزیون حکومتی با اظهارنظرهایی پیامدهای گسترش برجام به موضوع برنامه موشکی رژیم را مطرح کرده و می‌گوید در صورت عقب‌نشینی، موشکهای رژیم به تیرکمانتبدیل می‌شود.
تلویزیون رژیم آخوندی:
عسگر خانی: ملاحظه می‌کنید در مقدمه برجام هدفش رو مشخص میکنه، خلع‌سلاح ابدی ایران و ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران، ایران با هر اسمی، الی الابد، نه فقط از بمب اتم از هر گونه ابزارهای هسته‌ای، خوب بعد ببینید در فازهای بعدی اگر خاطرتون باشه در همان سخنرانیهای قبلی من قبل از امضای برجام گفتم اگر این توافق به امضا برسه، موشکهای ما تبدیل به تیرکمان میشه و الآن می‌بینید برنامه‌یین هست که در وهله اول آمدن بازدارندگی رو خلع‌سلاح در هسته‌یی رو مطرح کردن

فواد ایزدی: طرف مقابل تا صحبتهایی که آقای عراقچی داشتند، این احساس رو داشت که اگر آمریکا خارج بشه، ایران خواهد ماند در برجام، با این تحلیل که برجام برای بخشی از بدنه حاکمیت در واقع مجریه حالت ناموسی پیدا کرده، حالت تقدسی پیدا کرده...
اصولاًً ترامپ بد حرف میزنه، آنچیزی از شما می‌خواهد که امتیازهای بیشتر می‌خواهد، بقول آقای دکتر می‌خواهد موشکهای شما رو می‌خواهد تبدیل به تیرکمان بکنه، می‌خواهد نفوذ منطقه‌یی شما رو از بین ببره، اهرمهای قدرت ایران رو شناسایی کردن، هسته‌یی یکی بود، احساس کردن ان رو گرفتن، می‌خواهند اهرمهای قدرت دیگر رو هم بگیرند، از این جهت امتیاز می‌خواهند، احساس می‌کنه برجام در داخل کشور علاقمندان خیلی جدی داره، دو سال شده برجام این بچه دو ساله رو به گروگان می‌گیره...
یعنی ما هم ظرفیت محدودیت هسته‌یی رو داریم هم ظرفیت نظارتهای گسترده رو داریم هم قابلیت پذیرش تحریمهای آمریکا رو داریم چون تحریمهای آمریکایی بر میگرده هم ظرفیت پذیرش تحریمهای سازمان ملل رو داریم چون اونها هم همه بر میگرده رو کاغذ بر میگرده عملاً که خیلی از اینها وجود داره یعنی هم قابلیت این رو داریم چوب بخوریم هم قابلیت خوردن پیاز رو داریم

عسکر خانی: تهدیدهایی که ما داریم می‌کنیم ما خودمون میدونیم که الآن به‌هیچ‌وجه امکان این‌که خروج ما از برجام بشه وجود نداره این کاملاً وقتی این تهدید پشتوانه‌اش قدرت اجرایی سیاسی نداشته باشه وقتی تهدیدی که شما انجام می‌دهید نتونید اجرا بکنید بلوف حساب میشه یعنی در ادبیات روابط بین‌الملل بهش میگند بلوف زدن و این در نتیجه پیآمد بسیار ناجوری برای ما خواهد داشت.


مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید